Στο επίκεντρο των εξαγγελιών του αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κωνσταντίνου Κυρανάκη, βρέθηκε η οδική ασφάλεια, η αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών και οι καινοτομίες στις μεταφορές, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης τοποθέτησής του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ. Στο πλαίσιο της προσπάθειας για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται σε οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ο κ. Κυρανάκης ανακοίνωσε ένα πιλοτικό πρόγραμμα 24ωρης λειτουργίας του μετρό και του τραμ για ένα Σάββατο τον προσεχή Ιούλιο. Ταυτόχρονα, θα ενεργοποιηθούν νέες 24ωρες λεωφορειακές γραμμές για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Μια σημαντική καινοτομία που παρουσιάστηκε είναι ο νέος Ψηφιακός χάρτης οδικών συγκρούσεων (accidents.maps.gov.gr). Ο χάρτης, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, την Περιφέρεια Αττικής και την Ελληνική Αστυνομία, απεικονίζει τα σημεία των ατυχημάτων σε επίπεδο δρόμου, δίνοντας τη δυνατότητα στους αρμόδιους φορείς να βελτιώσουν τις συνθήκες οδικής ασφάλειας. Αρχικά, ο χάρτης περιλαμβάνει δεδομένα για την Αττική, με σχέδια για επέκταση σε άλλες περιοχές και ενσωμάτωση στοιχείων από ασφαλιστικές εταιρείες και το ΕΚΑΒ.
Αναβάθμιση του στόλου λεωφορείων και τροποποιήσεις στον ΚΟΚ
Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε την κυβερνητική προτεραιότητα στον επιβάτη και τα λεωφορεία, επισημαίνοντας τη μεγάλη επένδυση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ήδη, 50 νέα λεωφορεία αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην Αθήνα, ενώ κάθε μήνα θα παραλαμβάνονται νέα οχήματα με στόχο την πλήρη ανανέωση του στόλου. Σε ό,τι αφορά τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ο κ. Κυρανάκης υπογράμμισε ότι είναι τιμωρητικός για τον οδηγό και όχι για το όχημα, με τα πρόστιμα να αυστηροποιούνται κυρίως σε περιπτώσεις υποτροπής.
Ρυθμίσεις στις λεωφορειολωρίδες και κάμερες στα λεωφορεία
Σχετικά με το ζήτημα των λεωφορειολωρίδων, ο κ. Κυρανάκης επανέλαβε ότι θα επιτρέπεται η επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών από τα ταξί, χωρίς να εμποδίζεται η κίνηση των λεωφορείων. Η παράβαση επισύρει πρόστιμο 150 ευρώ, χωρίς αφαίρεση διπλώματος. Επιπλέον, στις λεωφορειολωρίδες θα επιτρέπεται η κίνηση οχημάτων ΑμεΑ και ταξί μηδενικών ρύπων, ενισχύοντας την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι τον Ιούλιο, οι 10 πρώτες κάμερες στα λεωφορεία θα τεθούν σε πλήρη λειτουργία.
Νέος ΟΣΕ και γεωεντοπισμός τρένων
Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε στο νομοσχέδιο για τον νέο ΟΣΕ, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση εντός της εβδομάδας. Το σχέδιο νόμου θα περιλαμβάνει όλα τα μέτρα που έχουν ανακοινωθεί, όπως οι κάμερες στο μπροστινό μέρος των τρένων και στην καμπίνα του οδηγού. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην καινοτομία του γεωεντοπισμού των τρένων με απόκλιση μόλις 5 εκατοστών, μια εξέλιξη που θα παρέχει ακριβέστερες πληροφορίες για τα δρομολόγια εν κινήσει. Αυτές οι πρωτοβουλίες σηματοδοτούν μια συστηματική προσπάθεια για την αναβάθμιση των μεταφορών στην Ελλάδα, με έμφαση στην ασφάλεια, την τεχνολογία και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
