Διαλύθηκε και επίσημα η Κοινοβουλευτική Ομάδα των Σπαρτιατών. Την ανακοίνωση της απόφασης του Εκλογοδικείου έγινε από τον προεδρεύοντα Γιάννη Πλακιωτάκη στην Ολομέλεια της Βουλής
Πλέον οι τρεις βουλευτές που απομένουν θα θεωρούνται ως ανεξάρτητοι.
Αυτό ωστόσο δεν σημαίνει ότι εξελέγησαν με το κόμμα αυτό. Διατηρούν δηλαδή την ιδιότητα του εκλεγμένου βουλευτή των Σπαρτιατών.
Πλέον, η Βουλή έχει μείνει με 297 βουλευτές.
Η απόφαση του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου
Υπενθυμίζεται ότι με απόφασή του το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, ακύρωσε την εκλογή των τριών βουλευτών των Σπαρτιατών — Βασίλη Στίγκα, Πέτρου Δημητριάδη (Β’ Θεσσαλονίκης) και Αλέξανδρου Ζερβέα (Β’ Πειραιά) — κάνοντας δεκτές τις προσφυγές που είχαν ασκηθεί εις βάρος τους.
Πρόκειται για τη δεύτερη φορά μεταπολιτευτικά που ελληνικό δικαστήριο παρεμβαίνει τόσο καθοριστικά στον σχηματισμό της Βουλής.
Η απόφαση του Εκλογοδικείου στηρίζεται στο σκεπτικό ότι η εκλογή των τριών ανδρών έγινε με παραπλάνηση του εκλογικού σώματος, καθώς υποκρυπτόμενος αρχηγός και καθοδηγητής του κόμματος ήταν ο Ηλίας Κασιδιάρης, καταδικασμένος σε πολυετή κάθειρξη για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
