«Οι εξελίξεις είναι κρίσιμες. Τώρα πρέπει να σημάνει συναγερμός παντού” είπε αναφερόμενος στα τεκτονόμενα στη Μέση Ανατολή κατά τη διάρκεια της ομιλίας του το βράδυ του Σαββάτου, στην συγκέντρωση στην Άρτα για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το θάνατο του Άρη Βελουχιώτη και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών, ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
“Το κράτος δολοφόνος του Ισραήλ με τη σχεδιασμένη επίθεση στο Ιράν ρίχνει λάδι στη φωτιά του πολέμου στη Μέση Ανατολή. Ισραήλ ΗΠΑ – ΝΑΤΟ -ΕΕ απειλούν με όλεθρο τους λαούς της περιοχής για να επιβάλλουν τα ιμπεριαλιστικά σχέδια τους παντού” ανέφερε ο κ. Κουτσούμπας επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και στα άλλα κόμματα “γιατί καλύπτουν τον εγκληματικό ρόλο του κράτους του Ισραήλ, στο όνομα του δικαιώματος στην αυτοάμυνα, όλοι τους διαχρονικά στηρίζουν τη στρατιωτική συνεργασία της χώρας μας με ένα κράτος – τρομοκράτη”.
Οι προειδοποιήσεις του Ιράν, ότι ως αντίποινα θα πλήξουν αμερικάνικες βάσεις, επιβεβαιώνουν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ μετατρέπει τη χώρα μας σε στόχο! Οι ευθύνες της είναι εγκληματικές!» πρόσθεσε και τόνισε στη συνέχεια: «Τώρα χρειάζεται ο λαός μας να δυναμώσει την πάλη του. Να απαιτήσει την άμεση διακοπή των στρατιωτικών, πολιτικών και οικονομικών σχέσεων της ελληνικής κυβέρνησης με το κράτος δολοφόνο του Ισραήλ, την αναγνώριση του παλαιστινιακού κράτους και να εκφράσει ακόμα πιο μαζικά την αλληλεγγύη του στον παλαιστινιακό λαό, στους λαούς του Ιράν, του Λιβάνου, της Συρίας, της Υεμένης, σε όλους τους λαούς της περιοχής που βρίσκονται στο στόχαστρο του Ισραήλ».
Κατήγγειλε, μεταξύ άλλων, την κυβέρνηση της ΝΔ ότι «πατώντας στο χαλί που της έστρωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, έσπειρε πολεμικές βάσεις από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη, βάζοντας όλη τη χώρα και τον λαό στο στόχαστρο.
Το ίδιο ισχύει και στην Ήπειρο, όπου η ΝΑΤΟϊκή βάση στο Άκτιο της Πρέβεζας, φιλοξενεί τα ιπτάμενα κατασκοπευτικά ραντάρ του ΝΑΤΟ, τα οποία παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τη ΝΑΤΟϊκή πολεμική μηχανή, συμβάλλοντας στη στήριξη του κράτους – δολοφόνου του Ισραήλ και στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο στην Ουκρανία».
Ο Άρης έγινε θρύλος ως κομμουνιστης αντάρτης
Αναφερόμενος στον Άρη Βελουχιώτη, ο κ. Κουτσούμπας σημείωσε: «Βρισκόμαστε απόψε στην Άρτα, για να τιμήσουμε έναν σταυραετό του απελευθερωτικού επαναστατικού ένοπλου αγώνα, τον Άρη Βελουχιώτη.
Τέτοιες μέρες, πριν 80 χρόνια, στις 16 Ιούνη του ’45, στο φαράγγι του Φάγγου στη Μεσούντα της Άρτας, ο Άρης Βελουχιώτης, περικυκλωμένος από δυνάμεις του αστικού στρατού βάδισε προς την αθανασία» τόνισε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ. «80 χρόνια μετά, η παρακαταθήκη αυτή παραμένει ζωντανή κι αυτός ο ανεκπλήρωτος αγώνας συνεχίζεται και θα συνεχιστεί μέχρι την τελική νίκη. Μέχρι την απαλλαγή της εργατικής τάξης, του ελληνικού λαού από κάθε μορφής καταπίεση και την οικοδόμηση μιας νέας κοινωνίας του σοσιαλισμού – κομμουνισμού» πρόσθεσε.
Σημείωσε ότι αν και η εκδήλωση δεν ήταν η πρώτη με την οποία το ΚΚΕ τιμά τον Άρη Βελουχιώτη, με το στήσιμο της προτομής του στο κέντρο της Άρτας «ξεπληρώνεται ένα ιστορικό χρέος στον κομμουνιστή, στον λαϊκό ηγέτη, στον πρωτοκαπετάνιο του ΕΛΑΣ που με πάθος και τόλμη έδωσε όλες του τις δυνάμεις στον αγώνα για την απελευθέρωση της πατρίδας από τον χιτλερο – φασιστικό ζυγό».
«Ο Άρης αναδείχθηκε μέσα από τα σπλάχνα του ΚΚΕ» είπε ο Δ. Κουτσούμπας και αναφέρθηκε στη συνέχεια στην «πολυτάραχη, συγκλονιστική ζωή του Θανάση Κλάρα, όπως ήταν το πραγματικό όνομα του Άρη Βελουχιώτη».
Επισήμανε ότι «αν και η αντίληψη του Άρη δεν ήταν απαλλαγμένη από τις αντιφάσεις της συνολικής στρατηγικής του ΚΚΕ, είχε δίκιο που επέκρινε τη Συμφωνία της Βάρκιζας και τον αφοπλισμό του ΕΛΑΣ, υποστηρίζοντας την οργάνωση – συνέχιση του ένοπλου αγώνα».
Το Κόμμα μας έχει εκτιμήσει συλλογικά με απόφασή του ότι θα ήταν πολύ περισσότερο σημαντική η συμβολή του Άρη, εάν ο ίδιος, πειθαρχώντας και ταυτόχρονα παλεύοντας μέσα από τις γραμμές του Κόμματος για να γίνει κυρίαρχη η άποψή του, έθετε τις οργανωτικές στρατιωτικές ικανότητές του και τη μεγάλη πείρα του στη διάθεση του Κόμματος» είπε ο Δ. Κουτσούμπας.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στις Πανελλαδικές Συνδιασκέψεις του ΚΚΕ το 2011 και το 2018 με τις οποίες ο Άρης Βελουχιώτης αποκαταστάθηκε πολιτικά και κομματικά.
«Ο Άρης έγινε θρύλος, υλοποιώντας την πολιτική του ΚΚΕ, ως πρωτοκαπετάνιος του ΕΛΑΣ. Έγινε θρύλος ως κομμουνιστής αντάρτης. Ποτέ δεν στράφηκε κατά του ΚΚΕ. Και όταν ακόμα σωστά διαφώνησε για τη Βάρκιζα και τότε δεν έγινε πολέμιος του ΚΚΕ» υπογράμμισε ο Δ. Κουτσούμπας.
«Το παράδειγμα του Άρη είναι σήμερα επίκαιρο όσο ποτέ, γιατί μας καλεί να μην υποτασσόμαστε στον αρνητικό συσχετισμό δυνάμεων. Διδάσκει ότι πραγματική διέξοδος από τον πόλεμο των καπιταλιστών μπορεί να δοθεί μονάχα αν αυτόν τον τελειώσουν οι λαοί με την πάλη τους, με όλα τα μέσα, με τους ίδιους να κάνουν κουμάντο στον τόπο τους. Φωτίζει τη δύναμη, αλλά και την ευθύνη του Κόμματος να ηγηθεί και να εμπνεύσει στην πάλη για την ανατροπή» είπε, επισημαίνοντας ότι «αυτά τα συμπεράσματα αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία σήμερα, σε μια εποχή που οι ανταγωνισμοί των ιμπεριαλιστών οδηγούν σε “τεκτονικές” ανακατατάξεις διεθνώς.
