Μετωπική σύγκρουση με το φαινόμενο των παράνομων αγροτικών επιδοτήσεων στον ΟΠΕΚΕΠΕ κήρυξε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Χρήστος Κέλλας, στέλνοντας ξεκάθαρο μήνυμα ότι «το πάρτι τελείωσε». Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Υπουργός προανήγγειλε σαρωτικούς ελέγχους για εικονικές δηλώσεις, επιστροφές χρημάτων από μη δικαιούχους και απόδοση ευθυνών, υπογραμμίζοντας ότι η νομιμότητα στις πληρωμές ΟΠΕΚΕΠΕ είναι πλέον αδιαπραγμάτευτη.
«Πρόκειται για διαχρονικό πρόβλημα», τόνισε ο Υπουργός, αποκαλύπτοντας πως η διαδικασία διασταύρωσης στοιχείων έχει ξεκινήσει ανάμεσα στην Οικονομική Αστυνομία και την ΑΑΔΕ, με στόχο να εντοπιστούν περιπτώσεις εικονικών δηλώσεων βοσκοτόπων. Σύμφωνα με τον ίδιο, η πρακτική αυτή θεμελιώθηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, όταν και ξεκίνησε η λεγόμενη «τεχνική λύση» στο θέμα των επιδοτήσεων.
Μάλιστα, ο κ. Κέλλας αποκάλυψε ότι 5.000 αγρότες έχουν ήδη αποχωρήσει οικειοθελώς από τα προγράμματα βιολογικής γεωργίας και κτηνοτροφίας, υπό τον φόβο των επικείμενων ελέγχων.
«Θα επιστραφούν τα χρήματα»
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου προαναγγέλλει δημόσια ότι τα χρήματα που δόθηκαν αχρεωστήτως θα ανακτηθούν, ενώ δεν αποκλείεται δημοσιοποίηση ονομάτων σε επόμενη φάση, αφού ολοκληρωθεί η καταγραφή των ευρημάτων. Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι οι έλεγχοι δεν έχουν στόχο να παγώσουν τις πληρωμές στους πραγματικά δικαιούχους. Αντιθέτως, τόνισε πως οι πληρωμές συνεχίζονται κανονικά για όσους πληρούν τα κριτήρια.
Εντατικοί έλεγχοι στη βιολογική παραγωγή
Όσον αφορά τους τομείς βιολογικής μελισσοκομίας και κτηνοτροφίας, ο κ. Κέλλας δήλωσε πως θα ελεγχθούν εξονυχιστικά και οι αντίστοιχες πληρωμές αναμένονται μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.
Το υπουργείο έχει θέσει ως βασική προτεραιότητα την αποκατάσταση της διαφάνειας στο αγροτικό εισόδημα και στον χάρτη των κοινοτικών ενισχύσεων. Ο ίδιος ο Υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν θα ανεχθούμε φαινόμενα παραπλάνησης και καταστρατήγησης του δημοσίου χρήματος».
