Με 73 εφημερεύοντες γιατρούς και 255 περιστατικά μέσα σε μία μόνο ημέρα, το Γενικό Νοσοκομείο Χανίων βρέθηκε στην «πρώτη γραμμή» της υγειονομικής ετοιμότητας τον Δεκαπενταύγουστο. Τα στοιχεία, τα οποία κοινοποίησε ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, επιχειρούν να αντικρούσουν τις καταγγελίες περί κατάρρευσης του ΕΣΥ, αναδεικνύοντας τον φόρτο αλλά και την ετοιμότητα του προσωπικού σε μια δύσκολη εφημερία. «Με 73 εφημερεύοντες δεν το λες και κατάρρευση του ΕΣΥ… για να ξέρουμε και τι λέμε!»
Ο διοικητής του νοσοκομείου περιέγραψε με λεπτομέρειες το βάρος που κλήθηκαν να σηκώσουν οι γιατροί και οι νοσηλευτές. Ανάμεσα στα πιο σοβαρά περιστατικά ήταν μια 45χρονη γυναίκα, θύμα ενδοοικογενειακής βίας, με τραύμα από μαχαίρι στο θώρακα, ένας 83χρονος βαριά τραυματισμένος σε τροχαίο που νοσηλεύεται διασωληνωμένος στη ΜΕΘ, καθώς και επείγοντα χειρουργικά περιστατικά, όπως σκωληκοειδίτιδα, περίσφιγξη κήλης και τραυματισμοί από ατυχήματα νέων ανθρώπων. Τα χειρουργεία συνεχίστηκαν μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Το μήνυμα του διοικητή και η απάντηση Γεωργιάδη
Ο διοικητής του νοσοκομείου Γιώργος Μπέας εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του προς το ιατρικό προσωπικό, υπογραμμίζοντας την αφοσίωση και το αίσθημα ευθύνης με το οποίο ανταποκρίθηκαν οι γιατροί και οι νοσηλευτές. «Υποκλίνομαι με σεβασμό και θαυμασμό προς όλους. Είναι μεγάλη τιμή και ευθύνη να διοικώ αυτόν τον Οργανισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε: «Με 73 εφημερεύοντες σε ημέρα αργίας, εκ των οποίων 17 διευθυντές, δεν το λες και κατάρρευση του ΕΣΥ… για να ξέρουμε και τι λέμε!».
Μήνυμα που μου έστειλε ο κ. Μπέας Διοικητής του Γ. Νοσοκομείου Χανίων:
«Λίγα λόγια για την Εφημερία της 15ης Αυγούστου στο Νοσοκομείο Χανίων. Σύνολο Εφημερευόντων 73 εκ των οποίων 1 Συντονίστρια Διευθύντρια , 16 Διευθυντές (9 σε ενεργό εφημερία – 5 Μικτή – 2 Ετοιμότητας ) , 13…
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) August 16, 2025
Πολιτική διάσταση και αντιπαράθεση
Η ανάρτηση του υπουργού Υγείας εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης πολιτικής αντιπαράθεσης γύρω από την κατάσταση του ΕΣΥ. Αντιπολιτευόμενες φωνές κάνουν λόγο για συστηματικές ελλείψεις προσωπικού και υποδομών, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται σε τοπικό επίπεδο. Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, επιδιώκει να δείξει ότι το σύστημα αντέχει ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες, με τις εφημερίες σε νοσοκομεία όπως αυτό των Χανίων να χρησιμοποιούνται ως παράδειγμα της επιχειρησιακής του αντοχής.
