Η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης, ενώ προανήγγειλε μέτρα για μειώσεις φόρων και στήριξη των εισοδημάτων, με έμφαση στη μεσαία τάξη και την οικογένεια. Παράλληλα, απάντησε στις επικρίσεις για το νέο εργασιακό νομοσχέδιο και τις αλλαγές στις υπερωρίες.
«Καμία συζήτηση για αύξηση ορίων συνταξιοδότησης»
Η κ. Κεραμέως ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση δεν εξετάζει αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης ούτε κατάργηση της προσωπικής διαφοράς. «Πρόκειται για σημαντικές ρυθμίσεις που διασφαλίζουν σταθερότητα και στήριξη των συνταξιούχων», υπογράμμισε.
Στο επίκεντρο οι φόροι και το διαθέσιμο εισόδημα
Η υπουργός τόνισε ότι οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ θα εστιάζουν σε νέες μειώσεις άμεσων φόρων. «Ο βασικός χαρακτήρας των μέτρων είναι η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, ειδικά της μεσαίας τάξης και της οικογένειας», είπε, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί πάνω από 70 φόροι.
Απάντηση στο ΠΑΣΟΚ για το εργασιακό νομοσχέδιο
Αναφορικά με τις αιτιάσεις περί «εργασιακού μεσαίωνα», η Νίκη Κεραμέως σημείωσε:
«Την ίδια μέρα που το ΠΑΣΟΚ μίλησε για μαύρη εικόνα στην αγορά εργασίας, η χώρα κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ απασχόλησης. Άλλο αντιπολίτευση, άλλο διαστρέβλωση της πραγματικότητας».
Οι αλλαγές στις υπερωρίες και το 8ωρο
Η υπουργός ξεκαθάρισε ότι το 8ωρο παραμένει αμετάβλητο. «Η 13ωρη απασχόληση δεν αφορά αύξηση ωρών, αλλά δυνατότητα συγκέντρωσης εργασίας σε έναν εργοδότη, με 40% προσαύξηση σε υπερωρίες, αντί να δουλεύει κάποιος σε δύο εργοδότες», εξήγησε.
Η ψηφιακή κάρτα και τα αποτελέσματα
Σημαντική αναφορά έγινε και στην ψηφιακή κάρτα εργασίας: «Μόνο στο επτάμηνο Ιανουαρίου–Ιουλίου καταγράφηκαν 3,5 εκατ. υπερωρίες, 1,5 εκατ. περισσότερες από πέρυσι. Αυτό σημαίνει διαφάνεια, αμοιβή για κάθε ώρα εργασίας και προστασία του ανταγωνισμού».
