Την ανάγκη άμεσης παρέμβασης της Πολιτείας για τη στήριξη των κτηνοτρόφων της Θεσσαλίας που δοκιμάζονται από τις ζωονόσους, τόνισε με επιστολή του στον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας.
Προκαταβολή αποζημιώσεων και στήριξη ζωοτροφών
Ο κ. Κουρέτας ζητά την άμεση προκαταβολή του 50% των αποζημιώσεων, με βάση την τελευταία δήλωση ΟΣΔΕ, ώστε να καλυφθεί το διάστημα των 6–8 μηνών μέχρι την εκκαθάριση. Επίσης, θέτει ως προτεραιότητα την ενίσχυση για ζωοτροφές και το πάγωμα φορολογικών υποχρεώσεων και οφειλών προς ΔΕΚΟ για τουλάχιστον δύο χρόνια.
Αναστολή πλειστηριασμών και καταβολή ενισχύσεων
Στην επιστολή του, ο περιφερειάρχης υπογραμμίζει την ανάγκη για αναστολή πλειστηριασμών και κατασχέσεων, διατήρηση των δικαιωμάτων και καταβολή όλων των επιδοτήσεων έως την αντικατάσταση του ζωικού κεφαλαίου. Παράλληλα, προτείνει την καταβολή συνδεδεμένων ενισχύσεων στους μετακινούμενους κτηνοτρόφους που δεν μπόρεσαν να κινηθούν λόγω των περιορισμών.
Σκληρό πλήγμα στη Θεσσαλία
«Η Θεσσαλία, κύρια κτηνοτροφική περιφέρεια της χώρας με ισχυρό εξαγωγικό αποτύπωμα, έχει πληγεί από διαδοχικές επιζωοτίες», τονίζει στην επιστολή του ο κ. Κουρέτας, σημειώνοντας ότι έχουν θανατωθεί πάνω από 145.000 αιγοπρόβατα, με σοβαρές επιπτώσεις στο εισόδημα, την απασχόληση και την τοπική οικονομία. «Απαιτείται άμεση κρατική παρέμβαση για να αποτραπεί περαιτέρω οικονομικός μαρασμός», επισημαίνει.
Δέσμευση για συνεργασία
Κλείνοντας, ο περιφερειάρχης τονίζει πως τα αιτήματα είναι «δίκαια και αναγκαία για την επανεκκίνηση του κλάδου» και δηλώνει διαθέσιμος για κάθε αναγκαίο συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία.
