Χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας, αλλαγές στο ΑΣΕΠ και εντοπιότητα από το 2026 – Έρχεται η ψηφιακή κάρτα

25
Σεπτέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Το 2026 φέρνει μεγάλες αλλαγές στο Δημόσιο: περισσότερες από 29.000 νέες προσλήψεις, αυστηρότερα κριτήρια μέσω ΑΣΕΠ, ενίσχυση της εντοπιότητας, νέο μισθολόγιο, μπόνους και την καθιέρωση της ψηφιακής κάρτας για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους. Τις ανακοινώσεις έκανε η υφυπουργός Εσωτερικών, Βιβή Χαραλαμπογιάννη, παρουσιάζοντας τον συνολικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για το επόμενο έτος.

Β. Χαραλαμπογιάννη (υφ. Εσωτερικών): Το ΑΣΕΠ περνάει σε νέα τροχιά |  Liberal.gr

Οι προσλήψεις ανά τομέα

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι 29.000 νέες θέσεις εργασίας στο Δημόσιο θα καλύψουν κρίσιμους τομείς, με στόχο να ενισχυθούν οι υπηρεσίες υγείας, παιδείας, ασφάλειας και αυτοδιοίκησης. Οι πρώτες 19.300 εγκρίνονται στο Υπουργικό Συμβούλιο στις 30 Σεπτεμβρίου, ενώ άλλες 10.000 αφορούν ήδη δεσμευμένες θέσεις στην Παιδεία.

Αναλυτικά η κατανομή:

  • Υγεία: 5.000 προσλήψεις για ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό.

  • ΑΑΔΕ: 700 νέες θέσεις για ενίσχυση των ελέγχων.

  • Δικαιοσύνη: 640 άτομα, εκ των οποίων 130 δικαστές και οι υπόλοιποι δικαστικό προσωπικό.

  • Τοπική Αυτοδιοίκηση: 3.900 θέσεις σε Δήμους και Περιφέρειες (καθαριότητα, φωτισμός, ύδρευση).

  • Πυροσβεστικό Σώμα: 600 πυροσβέστες γενικών καθηκόντων.

  • Προστασία του Πολίτη: 1.840 θέσεις, με 600 ειδικούς φρουρούς και πάνω από 1.000 σπουδαστές σε σχολές αστυνομίας.

  • Ένοπλες Δυνάμεις: 1.800 θέσεις, μεταξύ των οποίων και στρατιωτικά νοσοκομεία.

Η υφυπουργός υπογράμμισε ότι «ο σχεδιασμός γίνεται με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι τις κενές οργανικές θέσεις», απορρίπτοντας κάθε πελατειακή λογική.

Αλλαγές σε ΑΣΕΠ και εντοπιότητα

Περίπου οι μισές θέσεις θα καλυφθούν μέσω του νέου συστήματος ΑΣΕΠ, που για πρώτη φορά λειτούργησε πλήρως ψηφιακά. Οι επιτυχόντες θα επιλεγούν με συνδυασμό βαθμολογίας, εντοπιότητας και εμπειρίας.

Οι νέες ρυθμίσεις φέρνουν σημαντικές αλλαγές:

  • Επιβάλλεται πέναλτι 3 ετών για όσους πετύχουν αλλά δεν αναλάβουν θέση.

  • Διπλασιάζονται τα μόρια εντοπιότητας, με στόχο να ενισχυθούν οι τοπικές κοινωνίες.

  • Για πρώτη φορά τίθεται δέσμευση παραμονής 15 ετών στην περιοχή, εφόσον αξιοποιηθεί η εντοπιότητα.

Ψηφιακή κάρτα και νέο μισθολόγιο

Από το 2026, οι δημόσιοι υπάλληλοι θα χρησιμοποιούν ψηφιακή κάρτα παρουσίας, στο πλαίσιο του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Δημοσίου.

Η Βιβή Χαραλαμπογιάννη τόνισε: «Δεν γίνεται το 2025 να τηρούμε παρουσίες με στυλό και χαρτί». Το μέτρο αναμένεται να επιφέρει:

  • Διαφάνεια στην παρακολούθηση ωραρίων.

  • Ορθότερη καταγραφή υπερωριών.

  • Εξοικονόμηση πόρων.

Παράλληλα, η κυβέρνηση προχωρά σε αυξήσεις μισθών και διπλασιασμό των μπόνους επιβράβευσης (από 20 σε 40 εκατ. ευρώ) για όσους πετυχαίνουν τους στόχους που θα οριστούν από το Υπουργικό Συμβούλιο.

Το 2026 σηματοδοτεί μια νέα εποχή για το Δημόσιο: περισσότερες θέσεις εργασίας, ψηφιοποίηση διαδικασιών, δίκαια κριτήρια επιλογής μέσω ΑΣΕΠ και έμφαση στην εντοπιότητα. Με μισθολογικές αυξήσεις, μπόνους και την εισαγωγή της ψηφιακής κάρτας, η κυβέρνηση στοχεύει σε ένα πιο αποτελεσματικό, σύγχρονο και διαφανές Δημόσιο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Αντι-γκράφιτι εκστρατεία στην Καλαμαριά: Εθελοντές καθάρισαν το παραλιακό μέτωπο ενόψει του Μετρό

Με πινέλα, κουβάδες και έντονη διάθεση προσφοράς, δεκάδες εθελοντές…

Οικονομικός μετασχηματισμός και επενδύσεις 3 δισ. ευρώ από τον όμιλο AKTOR

Σε μια ιστορική καμπή για το ελληνικό επιχειρείν, ο…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ