Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τοποθετήθηκε για την υπόθεση του τροχαίου στη Φιλοθέη με πρωταγωνιστή τον ηθοποιό Βασίλη Μπισμπίκη. Όπως ξεκαθάρισε, «δεν ισχύει ότι πλήρωσε 1.200 ευρώ και τη γλίτωσε», ενώ τόνισε ότι η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης.
«Δεν θα σηκώσω το δάχτυλο στον Μπισμπίκη»
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι δεν θεωρεί σωστό ένας υπουργός να κάνει δημόσια κριτική σε έναν πολίτη, εφόσον η υπόθεση έχει ήδη κριθεί από τη δικαιοσύνη.
«Δεν πρόκειται να σηκώσω το δάχτυλο στον Βασίλη Μπισμπίκη», είπε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι οι διαδικασίες εξελίσσονται θεσμικά και όχι με δημόσιες τοποθετήσεις.
Δεν “τελείωσε” με 1.200 ευρώ
Ο αναπληρωτής υπουργός διέψευσε τα δημοσιεύματα που υποστήριζαν ότι η υπόθεση έκλεισε με την καταβολή προστίμου. «Υπάρχουν διοικητικά μέτρα που αφορούν τον ΚΟΚ, αλλά και ποινικά μέτρα που εφαρμόζονται συνδυαστικά. Οι τίτλοι που λένε “πλήρωσε 1.200€ και τη γλίτωσε” δεν ισχύουν», τόνισε.
Οι αλλαγές στον νέο ΚΟΚ
Ο κ. Κυρανάκης υπενθύμισε τις πρόσφατες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που έγιναν έπειτα από αιτήματα συγγενών θυμάτων τροχαίων. Πλέον, η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου χαρακτηρίζεται κακούργημα, με ποινές που φτάνουν έως και τα 20 χρόνια κάθειρξης.
Η εγκατάλειψη θυμάτων ισοδυναμεί με δολοφονία
Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ότι η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου πλέον θεωρείται κακούργημα. Αν υπάρξει σοβαρός κίνδυνος για τη ζωή, προβλέπεται κάθειρξη έως 6 έτη, σε περίπτωση βαριάς σωματικής βλάβης έως 10 έτη, ενώ αν υπάρξει θάνατος, η ποινή μπορεί να φτάσει τα 20 έτη.
«Πρόκειται για πράξη που ισοδυναμεί με δολοφονία», είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, επισήμανε ότι με το μέτρο της υποτροπής, κάποιος που συλλαμβάνεται ξανά για οδικό αδίκημα αντιμετωπίζεται ως ύποπτος για πιθανή επανάληψη εγκλήματος.
Όπως είπε, η αυστηροποίηση των ποινών στοχεύει να αποτρέψει παρόμοιες συμπεριφορές και να προστατεύσει ανθρώπινες ζωές: «Όποιος νομίζει ότι μπορεί να αποφύγει τις ευθύνες, κάνει λάθος».
