Με έντονο γραπτό διάβημα διαμαρτυρίας απάντησε η Αθήνα στις προκλητικές δηλώσεις του υπερεθνικιστή Ισραηλινού υπουργού Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ, ο οποίος ζήτησε να φυλακιστούν οι ακτιβιστές του στολίσκου για τη Γάζα – ανάμεσά τους και Έλληνες πολίτες – αντί να απελαθούν.
Το διάβημα Γεραπετρίτη
Με εντολή του υπουργού Εξωτερικών, Γιώργου Γεραπετρίτη, το διάβημα έγινε προς τον Ισραηλινό πρέσβη στην Αθήνα, ενώ είχε προηγηθεί και προφορική παράσταση διαμαρτυρίας από την υφυπουργό Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου. Η ελληνική πλευρά κάλεσε το Ισραήλ να σεβαστεί τα δικαιώματα των κρατουμένων και να ολοκληρώσει άμεσα τις διαδικασίες επαναπατρισμού τους.
Οι 27 Έλληνες στο Τελ Αβίβ
Την ίδια ώρα, αντιπροσωπεία της ελληνικής πρεσβείας στο Ισραήλ επισκέφτηκε το κέντρο κράτησης όπου βρίσκονται οι 27 Έλληνες ακτιβιστές που συμμετείχαν στον στολίσκο «Global Sumud Flotilla». Όπως έγινε γνωστό, όλοι είναι καλά στην υγεία τους και έχουν λάβει την αναγκαία συνδρομή.
Το μήνυμα της Αθήνας
Στην ανακοίνωσή του, το ΥΠΕΞ υπογράμμισε ότι «η ανθρώπινη αξιοπρέπεια είναι απαράβατη και θεμελιώδης» και πως αποτελεί «πρωταρχική υποχρέωση κάθε κράτους».
