«Πού ήσουν χθες, Αριστερά μου; – Πώς το κάνεις αυτό; – Ποιον τιμωρείς;»: Το ξέσπασμα του Ιωάννου για την κηδεία Σαββόπουλου

26
Οκτώβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με λόγια που ισορροπούν ανάμεσα στην οργή και τη θλίψη, ο στιχουργός και συγγραφέας Οδυσσέας Ιωάννου άσκησε σφοδρή κριτική στην απουσία της αντιπολίτευσης και κυρίως της Αριστεράς από την κηδεία του Διονύση Σαββόπουλου. Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ιωάννου δεν έκρυψε τη συγκίνησή του, κατηγορώντας την «επίσημη Αριστερά» πως γύρισε την πλάτη σε έναν άνθρωπο που, όπως είπε, «κάποτε παρηγόρησε μια ολόκληρη χώρα».

«Δεν ήταν η κηδεία ενός “δεξιού” Σαββόπουλου»

«Χθες δεν ήταν η κηδεία κανενός δεξιού Σαββόπουλου, κανενός υποστηρικτή του Μητσοτάκη», έγραψε ο Οδυσσέας Ιωάννου, τονίζοντας πως ο αποχαιρετισμός του τραγουδοποιού ήταν «ένας αποχαιρετισμός στην καλή εκδοχή του εαυτού μας».
Ο ίδιος χαρακτήρισε την απουσία της Αριστεράς «απουσία με θόρυβο», σημειώνοντας πως «τόσο θόρυβο δεν έχει κάνει ξανά μια απουσία».

Η “απουσία με θόρυβο” και το μήνυμα για την τρυφερότητα

«Πώς γίνεται να είσαι απών από την τρυφερότητα; Από την παρηγοριά; Πώς το κάνεις αυτό; Και κυρίως, ποιον νομίζεις πως τιμωρείς;» αναρωτήθηκε ο Ιωάννου, αφήνοντας αιχμές για όσους, όπως υποστηρίζει, δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις πολιτικές διαφορές τους με τον Διονύση Σαββόπουλο.
Ο στιχουργός τόνισε πως «οι διαφωνίες ειπώθηκαν και τελείωσαν», αλλά «η μέρα της κηδείας ήταν μια ευκαιρία να φανούμε συνεπείς με το αίσθημά μας».

«Δεν λείψατε από την κηδεία – λείπετε από τις ζωές μας»

Ο Ιωάννου ξεκαθάρισε πως σέβεται όσους δεν συμμετείχαν για προσωπικούς ή ιδεολογικούς λόγους, είτε γιατί νιώθουν προδομένοι από τις πολιτικές επιλογές του Σαββόπουλου είτε γιατί αρνούνται την εξιδανίκευση του παρελθόντος.
Ωστόσο, κατηγόρησε την «θεσμική Αριστερά» για σιωπή και αποστασιοποίηση:
«Δεν έπρεπε να λείπετε. Τι φοβηθήκατε; Μήπως η παρουσία σας νομιμοποιήσει κάποια ιδεολογία; Δεν λείψατε από την κηδεία του Σαββόπουλου – λείψατε από τις ζωές μας. Πάλι. Ξανά.»

Ένα κείμενο που ξεπερνά τον Σαββόπουλο

Περισσότερο από ένα πολιτικό σχόλιο, το κείμενο του Οδυσσέα Ιωάννου διαβάζεται σαν υπενθύμιση για τη φθορά του δημόσιου λόγου και τη σιωπή απέναντι σε ό,τι ενώνει.
Η φράση «Μας τελειώνουν οι λέξεις, μας τελειώνουν τα όνειρα. Έρχεται σκοτάδι από παντού. Μη γίνεστε μέρος του», κλείνει το κείμενο με τη δύναμη μιας προειδοποίησης  όχι μόνο προς την Αριστερά, αλλά προς όλους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ