Αιχμές για τη στρατηγική και τις επιλογές της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ άφησε ο δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, ο οποίος μιλώντας στο Open εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τα «θολά μηνύματα» που, όπως είπε, στέλνει το κόμμα στους πολίτες — κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, εξηγεί και τη στασιμότητα στις δημοσκοπήσεις.
Ο κ. Δούκας ξεκαθάρισε ότι παραμένει πιστός στο ΠΑΣΟΚ, ωστόσο θεωρεί χρέος του να εκφράζει δημόσια τις απόψεις του:
«Είμαι ΠΑΣΟΚ, δεν ροκανίζω την καρέκλα του Νίκου Ανδρουλάκη, ούτε σηκώνω μπαϊράκι. Έχω όμως ευθύνη να μιλάω και να παλεύω για την πολιτική αλλαγή στον τόπο. Το ΠΑΣΟΚ οφείλει να είναι ξεκάθαρο: καμία συγκυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία».
Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε και στα σενάρια συνεργασίας με τη ΝΔ, αφήνοντας αιχμές για στελέχη του κόμματος που «σφιχταγκαλιάζονται με τη Δεξιά»:
«Υπάρχουν στελέχη που θεωρούν ότι υπάρχει δυνατότητα συγκυβέρνησης με τη ΝΔ. Αυτό δημιουργεί στρέβλωση στην εικόνα μας. Μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι αυτό δεν είναι επιτρεπτό; Πρέπει να είναι καθαρό το μήνυμα προς την κοινωνία».
Παράλληλα, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο διαλόγου με άλλες προοδευτικές δυνάμεις, συμπεριλαμβανομένου του νέου πολιτικού εγχειρήματος του Αλέξη Τσίπρα:
«Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε από τον διάλογο. Αν ο κ. Τσίπρας κάνει κόμμα, φυσικά να συζητήσουμε — όπως και με τον κ. Φάμελλο, τον κ. Χαρίτση ή τον κ. Κόκκαλη».
🔹 «Η κυβέρνηση με στοχοποιεί»
Αναφερόμενος στην αντιπαράθεση για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη, ο κ. Δούκας κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι τον στοχοποιεί προσωπικά, επιμένοντας πως είναι λάθος να σβηστούν τα ονόματα των θυμάτων των Τεμπών:
«Η κυβέρνηση με στοχοποιεί γιατί είπα το αυτονόητο: τα ονόματα πρέπει να μείνουν εκεί μέχρι να αποδοθεί δικαιοσύνη. Η τροπολογία είναι αντισυνταγματική, τα ονόματα των 57 θυμάτων είναι κόκκινη γραμμή».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι τα μνημεία «δεν είναι μόνο για τελετές και επετείους, αλλά για να συμβολίζουν τον αγώνα, τη δύναμη και, ενίοτε, την ανυπακοή».
