Η νέα πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, Κίμπερλι Γκίλφοϊλ, αναμένεται να φτάσει στην Αθήνα στις 31 Οκτωβρίου, σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη της θητείας της. Το ενδιαφέρον για την άφιξή της είναι έντονο, καθώς πρόκειται για μία από τις πιο προβεβλημένες προσωπικότητες του αμερικανικού πολιτικού σκηνικού, με στενούς δεσμούς με την Ουάσινγκτον αλλά και σημαντική εμπειρία σε θέματα διεθνούς επικοινωνίας.
Υποδοχή και εκδήλωση ομογένειας
Η πρέσβης θα βρεθεί από το απόγευμα του Σαββάτου 1 Νοεμβρίου στο Πάρκο Ελευθερίας, όπου θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση προς τιμήν της από εκπροσώπους της ελληνοαμερικανικής κοινότητας. Το γεγονός αναμένεται να συγκεντρώσει ισχυρή παρουσία στελεχών της ομογένειας και αξιωματούχων από την αμερικανική πρεσβεία.
Διαπιστευτήρια στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Η πρώτη επίσημη υποχρέωση της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ θα είναι την Τρίτη 4 Νοεμβρίου, όταν και θα υποβάλει τα διαπιστευτήριά της στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνο Τασούλα, σε τελετή στο Προεδρικό Μέγαρο. Μετά την παρουσίαση των διαπιστευτηρίων της, η Γκίλφοϊλ θα έχει και την πρώτη της επίσημη δημόσια τοποθέτηση ως πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα.
Συναντήσεις με Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη
Την Τετάρτη 5 Νοεμβρίου, η νέα πρέσβης θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επίκεντρο των επαφών θα βρεθούν η ενίσχυση των στρατηγικών σχέσεων Ελλάδας – ΗΠΑ, η ενεργειακή συνεργασία, καθώς και οι περιφερειακές εξελίξεις σε Ανατολική Μεσόγειο και Βαλκάνια.
Δεξίωση για κορυφαίους Αμερικανούς αξιωματούχους
Το ίδιο βράδυ, η Γκίλφοϊλ θα παραθέσει δεξίωση προς τιμήν του υπουργού Ενέργειας των ΗΠΑ, Κρις Ράιτ, και του υπουργού Εσωτερικών και επικεφαλής του Συμβουλίου Ενεργειακής Κυριαρχίας, Ντακ Μπέργκαμ, οι οποίοι θα βρίσκονται στην Αθήνα για την υπογραφή σημαντικών ενεργειακών συμφωνιών.
Παρουσία στο συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2024»
Τις επόμενες ημέρες, στις 6 και 7 Νοεμβρίου, η Αμερικανίδα πρέσβης θα συμμετάσχει μαζί με τους δύο Αμερικανούς υπουργούς στο 28ο Εθνικό Συνέδριο «Ενέργεια και Ανάπτυξη 2024» στο Ζάππειο. Εκεί αναμένεται να κάνει την πρώτη της δημόσια παρέμβαση για τη στρατηγική σημασία της ενεργειακής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ και τη θέση της Αθήνας ως κόμβου σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή.
