Έντονη αντιπαράθεση ξέσπασε ανάμεσα στον υπουργό Ανάπτυξης, Τάκη Θεοδωρικάκο, και τον δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα, με αφορμή τη ρύθμιση και τη λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών στην πρωτεύουσα. Το θέμα, που αρχικά αφορούσε τις αρμοδιότητες μεταξύ κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης, πήρε πολιτικές διαστάσεις μετά τις εκατέρωθεν ανακοινώσεις και αιχμές περί «δελφίνων» και «άλλης πραγματικότητας».
Η ανάρτηση του δημάρχου Αθηναίων
Ο Χάρης Δούκας, σε ανάρτησή του στο Facebook, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά του υπουργού Ανάπτυξης, υποστηρίζοντας ότι «ζει σε διαφορετική πραγματικότητα» και ότι η κυβέρνηση είναι εκείνη που «συρρικνώνει τις αρμοδιότητες της Αυτοδιοίκησης».
Ο δήμαρχος Αθηναίων ανέφερε πως το τελικό σχέδιο του Δήμου για τη λειτουργία των ηλεκτρικών πατινιών έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση και σύντομα θα τεθεί προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Παράλληλα, κατηγόρησε το Υπουργείο Ανάπτυξης για «υποκριτική στάση», επισημαίνοντας ότι επί πέντε χρόνια δεν είχε προχωρήσει σε επαρκείς ρυθμίσεις για το ζήτημα.
Η απάντηση του Υπουργείου Ανάπτυξης
Το Υπουργείο Ανάπτυξης απάντησε με έντονο ύφος, καλώντας τον δήμαρχο να «αναλάβει τις ευθύνες του» και να «συνειδητοποιήσει ότι είναι δήμαρχος Αθηναίων και όχι υποψήφιος δελφίνος του ΠΑΣΟΚ, όπως ο ίδιος επιθυμεί».
Στην ανακοίνωση διευκρινίζεται ότι οι ρυθμίσεις για τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα καθορίζονται από τον νόμο 5209/2025 και ότι οι χώροι στάθμευσης και κυκλοφορίας τους εμπίπτουν στις αρμοδιότητες του εκάστοτε δήμου.
Το Υπουργείο υπογραμμίζει πως «η κυβέρνηση έχει απλοποιήσει τις διαδικασίες ίδρυσης εταιρειών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς τις νόμιμες άδειες».
Η αντιπαράθεση που ξεπερνά τα πατίνια
Η ανταλλαγή ανακοινώσεων ανέδειξε για ακόμη μία φορά τη διάσταση απόψεων μεταξύ κυβέρνησης και Δήμου Αθηναίων για το εύρος των αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πίσω από τη φαινομενικά τεχνική διαφωνία για τα πατίνια, διαφαίνεται μια βαθύτερη πολιτική αντιπαράθεση για το ποιος έχει τον τελικό λόγο στη ρύθμιση της καθημερινότητας της πόλης.
Η υπόθεση με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα ανέδειξε για άλλη μια φορά τη λεπτή ισορροπία μεταξύ κυβερνητικής πολιτικής και αυτοδιοικητικής αυτονομίας. Η ουσία του ζητήματος η ασφάλεια και η οργάνωση του δημόσιου χώρου φαίνεται να παραμερίζεται μέσα στον πολιτικό θόρυβο, με τους πολίτες να περιμένουν καθαρές λύσεις και όχι νέες αντιπαραθέσεις.
