Με ψύχραιμο αλλά αιχμηρό τόνο, ο βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Λευτέρης Αυγενάκης βάζει φρένο στη ρητορική περί «παρανομιών» στην Κρήτη και στέλνει μήνυμα για ηρεμία και σοβαρότητα στην υπόθεση των Βοριζίων και των ελέγχων του ΟΠΕΚΕΠΕ.
«Η Κρήτη δεν είναι πρωταθλήτρια σε παρανομίες. Φτάνει πια με τη στοχοποίηση του νησιού», τόνισε, ξεκαθαρίζοντας ότι οι αγρότες και κτηνοτρόφοι της Κρήτης «δουλεύουν τίμια και σκληρά».
Ο κ. Αυγενάκης ξεκαθάρισε ότι η Κρήτη δεν είναι πρωταθλήτρια σε παρανομίες και κάλεσε να σταματήσει «η άδικη στοχοποίηση» του νησιού και των αγροτών, υπογραμμίζοντας πως «υπάρχουν άλλες περιοχές της χώρας με πολύ μεγαλύτερα ποσά και περιστατικά».
«Ηρεμία, λίγα λόγια και πολλή δουλειά» για τα Βορίζια
Αναφερόμενος στα τραγικά γεγονότα στα Βορίζια, ο Λευτέρης Αυγενάκης σημείωσε πως «έχουν ακουστεί υπερβολές και λάθη που δεν βοηθούν», ζητώντας ψυχραιμία και ουσία αντί για εντυπώσεις.
Όπως αποκάλυψε, έχει ήδη αποστείλει επιστολή στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ζητώντας την ενίσχυση του Αστυνομικού Τμήματος Μοιρών και την ενεργοποίηση της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Μεσαράς, «που μέχρι σήμερα υπάρχει μόνο στα χαρτιά».
Ο βουλευτής της ΝΔ επεσήμανε ότι η οπλοκατοχή είναι ένα πολυδιάστατο κοινωνικό φαινόμενο που δεν λύνεται «με σπασμωδικές κινήσεις ή επιφανειακές δηλώσεις».
Για τη δήλωση του Άδωνι Γεωργιάδη περί «αμερικανικού μοντέλου οπλοκατοχής», απάντησε πως πρόκειται για «προσωπική άποψη», ενώ ο ίδιος πιστεύει ότι η σχέση των Κρητικών με τα όπλα «μπορεί να αποκτήσει θετική διάσταση μέσα από οργανωμένη σκοπευτική δραστηριότητα, όπως έγινε παλαιότερα».
«Η Κρήτη δεν είναι πρωταθλήτρια στις παρανομίες»
Για το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ και τις συζητήσεις περί παράνομων επιδοτήσεων, ο Λευτέρης Αυγενάκης ξεκαθάρισε πως «η Κρήτη δεν είναι πρωταθλήτρια σε παρανομίες», επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν άλλες περιοχές με πολύ μεγαλύτερα ποσά και περιστατικά».
«Φτάνει πια με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Έγινε λάθος από την αντιπολίτευση, το αναγνωρίζουν και το μαζεύουν τώρα», υπογράμμισε.
Αποκάλυψε ότι 16.500 ΑΦΜ είχαν δεσμευτεί, ωστόσο μόνο 1.500 υποθέσεις οδηγήθηκαν στη Δικαιοσύνη, καθώς οι υπόλοιποι «είχαν δεσμευτεί αδίκως».
«Αν συνεχιστούν οι καθυστερήσεις, οι δικαιούχοι κινδυνεύουν να χάσουν τα δικαιώματά τους», προειδοποίησε.
«Καταθέτω ως μάρτυρας, όχι ως κατηγορούμενος»
Απαντώντας στις αναφορές του πρώην προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ για “πιέσεις”, ο κ. Αυγενάκης ήταν κατηγορηματικός:
«Οι ισχυρισμοί ειπώθηκαν ενάμιση χρόνο μετά την απομάκρυνσή του και χωρίς κανένα αποδεικτικό στοιχείο. Όταν μιλάς, πρέπει να το αποδεικνύεις».
Υπενθύμισε πως τα προβλήματα πληρωμών που επέφεραν πρόστιμο 170 εκατ. ευρώ από την ΕΕ είχαν επισημανθεί εδώ και χρόνια.
«Ζήτησα την παραίτηση της τότε διοίκησης του ΟΠΕΚΕΠΕ, με εννέα τεκμηριωμένους λόγους», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «οφείλουμε να καθαρίσουμε το τοπίο χωρίς λαϊκισμούς».
«Όχι τσουβάλιασμα αγροτών και κτηνοτρόφων»
Κλείνοντας, ο Λευτέρης Αυγενάκης ζήτησε να σταματήσει «η απαράδεκτη συλλογική στοχοποίηση των αγροτών και κτηνοτρόφων».
«Κάποιοι αξιοποίησαν χαραμάδες του συστήματος, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι είναι ύποπτοι. Οι περισσότεροι δουλεύουν τίμια και σκληρά και αξίζουν σεβασμό, όχι καχυποψία», υπογράμμισε.
