Μια νέα εποχή ξεκινά για τα ελληνικά πανεπιστήμια, καθώς η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη προχωρά στη διαγραφή 285.000 «αιώνιων φοιτητών» που έχουν εγκαταλείψει τις σπουδές τους για δεκαετίες. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο δίνει «δεύτερη ευκαιρία» σε όσους επιθυμούν να επιστρέψουν στα αμφιθέατρα, επαναφέροντας τη συζήτηση για τον εκσυγχρονισμό και την πειθαρχία στα ΑΕΙ.
Μαζικές διαγραφές μετά από δεκαετίες
Η υπουργός Παιδείας αποκάλυψε ότι φέτος περίπου 285.000 φοιτητές θα διαγραφούν από τα μητρώα των πανεπιστημίων, καθώς δεν έχουν δώσει σημεία παρουσίας εδώ και πολλά χρόνια – με τον παλαιότερο εγγεγραμμένο να χρονολογείται από το 1935.
Οι λίστες διαγραφών θα εκδοθούν από τις γραμματείες των σχολών, με στόχο την αποσυμφόρηση του φοιτητικού μητρώου και την αποτύπωση μιας ρεαλιστικής εικόνας για το ενεργό φοιτητικό δυναμικό.
Δεύτερη ευκαιρία για επιστροφή στα ΑΕΙ
Η Ζαχαράκη τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να «κλείσει την πόρτα» σε κανέναν.
Όπως δήλωσε, περίπου 30.000 φοιτητές τα τελευταία δύο χρόνια έχουν ήδη εκφράσει την επιθυμία να επιστρέψουν στις σχολές τους.
Η διαδικασία επανεγγραφής θα επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, με σαφές πλαίσιο και νέους κανόνες παρακολούθησης.
Εκσυγχρονισμός στις εγγραφές και ενίσχυση φοιτητών
Η υπουργός αναφέρθηκε και στις ταχύτερες διαδικασίες εγγραφών και μετεγγραφών για τους νέους φοιτητές, καθώς και στον διπλασιασμό του φοιτητικού επιδόματος, με στόχο τη βελτίωση της φοιτητικής ζωής και την ισότιμη πρόσβαση στη γνώση.
Το μέτρο εντάσσεται στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων για τον εκσυγχρονισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ασφάλεια στα σχολεία και ανήλικη παραβατικότητα
Αναφερόμενη στα φαινόμενα βίας και ανασφάλειας στα σχολεία, η υπουργός υπογράμμισε πως δίνεται προτεραιότητα στην πρόληψη.
Η παρουσία ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών και αστυνομίας αποσκοπεί, όπως είπε, «στην αποκατάσταση της ασφάλειας και την ομαλή επιστροφή των μαθητών στην τάξη».
Ειδικά για την Κρήτη, όπου έχουν σημειωθεί περιστατικά παραβατικότητας, εφαρμόζονται συντονισμένες παρεμβάσεις πρόληψης και στήριξης των σχολικών κοινοτήτων.
Μη κρατικά πανεπιστήμια και νέες πιστοποιήσεις
Η Σοφία Ζαχαράκη ανέφερε πως 16 προγράμματα μη κρατικών πανεπιστημίων έχουν ήδη λάβει πιστοποίηση, κάνοντας λόγο για μια «ιστορική μεταρρύθμιση» που φέρνει νέα δεδομένα στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση.
Η διαδικασία συνεχίζεται, με στόχο την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και τη διασύνδεση της γνώσης με την αγορά εργασίας.
Κάλυψη κενών και ενίσχυση της ειδικής αγωγής
Για τα κενά στα σχολεία, η υπουργός προανήγγειλε ότι θα «τρέξει» η τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών, με στόχο την έγκαιρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και τη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες.
Όπως ανέφερε, το δημογραφικό και η ανισοκατανομή μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών παραμένουν βασικές προκλήσεις για το σύστημα.
Η απόφαση της Ζαχαράκη να «πατήσει reset» στα πανεπιστήμια στέλνει ένα σαφές μήνυμα: το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα γυρίζει σελίδα, βάζοντας τέλος σε δεκαετίες αδράνειας. Οι μαζικές διαγραφές, σε συνδυασμό με τη δυνατότητα επανόδου, επιχειρούν να φέρουν τάξη, αξιοπιστία και μια νέα κουλτούρα ευθύνης στα αμφιθέατρα εκεί όπου κάθε νέα αρχή αξίζει πραγματικά μια δεύτερη ευκαιρία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
