Στο πανελλαδικό αγροτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε στο κέντρο της Αθήνας βρέθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, εκφράζοντας τη στήριξή του στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους. Ο κ. Ανδρουλάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία έχει οδηγήσει τον πρωτογενή τομέα στα όριά του.
«Χωρίς τον πρωτογενή τομέα, η ελληνική περιφέρεια θα σβήσει»
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε πως η επιβίωση της ελληνικής υπαίθρου εξαρτάται από τη στήριξη των ανθρώπων που εργάζονται στη γη και την κτηνοτροφία. «Αντί η κυβέρνηση να σταθεί δίπλα τους, τους έχει φέρει στα όριά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι ο πρωτογενής τομέας αποτελεί θεμέλιο της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής.
Επικρίσεις για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και την καθυστέρηση των πληρωμών
Ο Νίκος Ανδρουλάκης αναφέρθηκε και στις καθυστερήσεις στις βασικές ενισχύσεις των αγροτών, καταγγέλλοντας ότι «μέχρι τις 31 Οκτωβρίου, ενώ όλες οι ευρωπαϊκές χώρες είχαν πληρώσει, οι Έλληνες αγρότες δεν έλαβαν μισό δισεκατομμύριο ευρώ». Πρόσθεσε ότι οι συνολικές οφειλές προς τους παραγωγούς φτάνουν πλέον το ένα δισεκατομμύριο, ενώ έκανε λόγο για αύξηση του κόστους παραγωγής έως και 40%.
«ΟΠΕΚΕΠΕ – ένα ρουσφετομάγαζο που παράγει διαφθορά»
Σε οξεία γλώσσα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε τον ΟΠΕΚΕΠΕ «ρουσφετομάγαζο που παράγει διαφθορά», ρίχνοντας την ευθύνη προσωπικά στον Πρωθυπουργό. Όπως τόνισε, η κυβέρνηση δεν προχώρησε στην αναθεώρηση του κανονισμού του ΕΛΓΑ, αφήνοντας τον αγροτικό κόσμο εκτεθειμένο απέναντι σε φυσικές καταστροφές και οικονομική ασφυξία.
«Ο τόπος χρειάζεται πολιτική αλλαγή»
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Νίκος Ανδρουλάκης υπογράμμισε ότι «η Ελλάδα χρειάζεται πολιτική αλλαγή και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τον πρωτογενή τομέα». «Γι’ αυτό είμαστε σήμερα εδώ», είπε, «για να στηρίξουμε αγρότες και κτηνοτρόφους απέναντι στη διαφθορά και την ανικανότητα της Νέας Δημοκρατίας».
