Υπεγράφη η ενεργειακή συμφωνία Ελλάδας – Ουκρανίας παρουσία Γκιλφόιλ

16
Νοέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στο Μέγαρο Μαξίμου βρίσκεται ο Πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι ο οποίος είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και στο πλαίσιο της συνάντησης υπεγράφη συμφωνία για την ενέργεια παρουσία της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ.

Κατά την υποδοχή του κ. Ζελένσκι ο κ. Μητσοτάκης είπε:

«Η Ουκρανία μπορεί να στηρίζεται στη σταθερή στήριξη της Ελλάδας. Είμαστε έτοιμοι να στηρίξουμε τη χώρα σας και τον λαό σας με κάθε τρόπο. Θα υπογράψουμε σημαντικές συμφωνίες σε ό,τι αφορά την προμήθεια της Ουκρανίας με φυσικό αέριο από την Ελλάδα. Ουσιαστικά ενεργοποιούμε τον κάθετο διάδρομο και προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι το αέριο θα φτάσει στη χώρα σας τον δύσκολο αυτό χειμώνα».

Ο κ. Ζελένσκι ευχαρίστησε την ελληνική πλευρά, υπενθυμίζοντας την κρίσιμη συγκυρία, καθώς η Ουκρανία αναμένεται να έχει έναν δύσκολο χειμώνα.

«Είναι πολύ σημαντική αυτή η στήριξή σας, αυτόν τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται, με καθημερινές επιθέσεις κατά αμάχων», είπε.

Υπογράφεται η ενεργειακή συμφωνία Ελλάδας – Ουκρανίας

Υπεγράφη η συμφωνία από τους αρμόδιους υπουργούς για την  δήλωση προθέσεων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ουκρανικής Naftogaz για την προμήθεια αμερικανικού LNG προς την Ουκρανία από τον Δεκέμβριο του 2025 έως τον Μάρτιο του 2026. Η συμφωνία θεωρείται στρατηγικής σημασίας, καθώς ενισχύει την περιφερειακή και ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο και θωρακίζει την Ουκρανία ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα.

Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι οι ελληνικές ενεργειακές υποδομές και ειδικά ο Κάθετος Διάδρομος φυσικού αερίου αποτελούν κρίσιμο κρίκο για τη σταθερή ροή καυσίμου προς την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη.

Η συμφωνία υπογράφηκε παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Βολοντίμιρ Ζελένσκι και της Κίμπερλι Γκιλφόιλ, υπογραμμίζοντας τη διεθνή βαρύτητα της ενεργειακής συνεργασίας Αθήνας – Κιέβου.

Δείτε Live την συνάντηση 

Η Αθήνα υποδέχτηκε τον Βολοντίμιρ Ζελένσκι σε μια επίσκεψη με ξεκάθαρο στρατηγικό βάρος, καθώς Ελλάδα και Ουκρανία οριστικοποιούν ενεργειακές συμφωνίες που ενισχύουν τον ρόλο της χώρας μας ως βασικό κόμβο μεταφοράς φυσικού αερίου προς την Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη. Ο Ουκρανός πρόεδρος έφτασε με στόχο να «κλειδώσει» συνεργασίες για LNG και τον Κάθετο Διάδρομο, την ώρα που η Ελλάδα αναβαθμίζεται γεωπολιτικά ως πύλη ενεργειακής ασφάλειας για ολόκληρη την περιοχή.

Η άφιξη Ζελένσκι στην Αθήνα

Λίγο πριν τις 12:30 το μεσημέρι, το προεδρικό αεροσκάφος του Βολοντίμιρ Ζελένσκι προσγειώθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος». Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Ουκρανός πρόεδρος συναντάται με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα, τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Νικήτα Κακλαμάνη.

Η παρουσία του στην Ελλάδα έρχεται σε μια περίοδο έντονης διπλωματικής και ενεργειακής κινητικότητας, με την Ουκρανία να αναζητά σταθερές πηγές τροφοδοσίας φυσικού αερίου ενόψει χειμώνα αλλά και για το μακροπρόθεσμο ενεργειακό της πλάνο.


Τι περιλαμβάνει το ενεργειακό πακέτο συμφωνιών

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι προανήγγειλε δημόσια ότι στην Αθήνα θα υπογραφεί συμφωνία για την ενίσχυση της προμήθειας φυσικού αερίου προς την Ουκρανία. Η Ελλάδα, μετά τη συμφωνία με τις ΗΠΑ για αμερικανικό LNG, αποκτά καθοριστικό ρόλο στη διανομή ενέργειας στη ΝΑ Ευρώπη.

Ο Ουκρανός πρόεδρος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στόχος είναι «η μεγιστοποίηση των επιλογών εφοδιασμού της Ουκρανίας με φυσικό αέριο για αυτόν τον χειμώνα αλλά και για το μέλλον».

Στο τραπέζι βρίσκονται:

  • χρήση του Κάθετου Διαδρόμου φυσικού αερίου

  • μεταφορά αμερικανικού LNG μέσω ελληνικών υποδομών

  • ενίσχυση της διασύνδεσης Ελλάδας – Βαλκανίων – Ουκρανίας

Η Ελλάδα ως ενεργειακός κόμβος της περιοχής

Η νέα αρχιτεκτονική που χτίζεται γύρω από την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης αναβαθμίζει σταθερά τη χώρα μας. Με τις υποδομές LNG στην Αλεξανδρούπολη και τη Ρεβυθούσα, τις συμφωνίες με τις ΗΠΑ και τη διασύνδεση με τα Βαλκάνια, η Ελλάδα εξελίσσεται σε πύλη εισόδου ενέργειας προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.

Η Ουκρανία, που παραμένει εγκλωβισμένη ενεργειακά λόγω του πολέμου, βλέπει στην Ελλάδα έναν από τους πλέον αξιόπιστους ευρωπαϊκούς διαύλους για σταθερό εφοδιασμό.

Το πρόγραμμα των συναντήσεων

Ο Ζελένσκι συναντήθηκε αρχικά με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Τασούλα στις 13:00. Στη συνέχεια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης τον υποδέχθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου στις 13:45, όπου ακολούθησαν δηλώσεις και διευρυμένη σύσκεψη των αντιπροσωπειών.

Πρόκειται για τη δεύτερη επίσκεψη του Ουκρανού προέδρου στην Ελλάδα, μετά τον Αύγουστο του 2023.

Ζελένσκι: Ευχαριστούμε για τη στήριξη, είμαστε ευγνώμονες στον ελληνικό λαό - Τασούλας: Η Ελλάδα δεν δέχεται την παραβίαση του διεθνούς δικαίου

Επόμενοι σταθμοί του διπλωματικού ταξιδιού

Μετά την Αθήνα, ο Ουκρανός πρόεδρος συνεχίζει τις ευρωπαϊκές επαφές του, μεταβαίνοντας τη Δευτέρα στο Παρίσι και την Τρίτη στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο της ενίσχυσης των ενεργειακών του συμμαχιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Δικαστική νίκη Τραμπ: Το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εγκρίνει το μπλόκο σε αιτούντες άσυλο στα σύνορα

Μια καθοριστική νίκη για την αυστηρή μεταναστευτική του πολιτική…

Ιστορικό deal: Στη Μάντσεστερ Σίτι ο Έλιοτ Άντερσον με το αστρονομικό ποσό των 130 εκατ. λιρών

Παίκτης της Μάντσεστερ Σίτι θα πρέπει να λογίζεται πλέον…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ