Γεωργιάδης: «Το φακελάκι είναι το πιο ανήθικο πράγμα» – Τι λέει για ΕΣΥ και εκλογές

18
Νοέμβριος
2025

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Με αιχμηρές αναφορές στη διαφθορά, σαφείς τοποθετήσεις για τα προβλήματα του ΕΣΥ και ευθεία πολιτική εκτίμηση για τις εκλογές, ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε στην εκπομπή Press Talk με τον Απόστολο Μαγγηριάδη, υπογραμμίζοντας ότι το “φακελάκι” αποτελεί για τον ίδιο “το πιο ανήθικο πράγμα που μπορεί να κάνει γιατρός”.

Γεωργιάδης στο ΕΡΤnews: Η έλλειψη νοσηλευτών το μεγαλύτερο πρόβλημα του ΕΣΥ  - ertnews.gr

Η έλλειψη νοσηλευτών «το μεγαλύτερο πρόβλημα»

Ο υπουργός περιέγραψε την υποστελέχωση ως τον υπ’ αριθμόν ένα “πονοκέφαλο” για το ΕΣΥ, τονίζοντας ότι το φαινόμενο δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά ολόκληρη την Ευρώπη.

«Η παραγωγή νοσηλευτών είναι πολύ μικρότερη από τις ανάγκες. Υπάρχουν χώρες που ήδη κάνουν εισαγωγή νοσηλευτών από το εξωτερικό», είπε, φέρνοντας ως παράδειγμα ότι χιλιάδες νοσηλευτές μετακινήθηκαν από τα νοσοκομεία προς τα σχολεία μέσω του θεσμού του σχολικού νοσηλευτή.

Ο κ. Γεωργιάδης επανέλαβε ότι έρχονται 4.000 νέες θέσεις νοσηλευτών, ενώ μέσα στο 2026 σχεδιάζεται η δημιουργία ξεχωριστού κλάδου νοσηλευτών στα δημόσια νοσοκομεία.

Οι γιατροί του εξωτερικού και η «επιστροφή» στο ΕΣΥ

Μιλώντας για την προσπάθεια προσέλκυσης γιατρών από το εξωτερικό, εξήγησε ότι, παρά τον νέο νόμο για αυτόματη αναγνώριση εξειδικεύσεων από τις ΗΠΑ, «δεν είναι εύκολο να ενταχθεί κάποιος στο ΕΣΥ, γιατί κάθε νοσοκομείο είναι μια μικρή κοινότητα».
Ωστόσο θεωρεί ότι τα νέα μέτρα θα διευκολύνουν σταδιακά την επιστροφή Ελλήνων γιατρών.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη ψηφιοποίηση των συστημάτων, επισημαίνοντας ότι σύντομα θα υπάρχει πλήρης εικόνα των διαθέσιμων κρεβατιών ανά κλινική, «κάτι που θα λύσει σημαντικούς χρόνιους πονοκεφάλους».

Το «Αττικόν» και οι παρεμβάσεις στις υποδομές

Ο υπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στο Νοσοκομείο «Αττικόν», το οποίο χαρακτήρισε «κόσμημα του ΕΣΥ».
Αποκάλυψε ότι:

  • το πρώην Λοιμωδών Αγίας Βαρβάρας μετατρέπεται σε παράρτημα του «Αττικόν»,

  • προστίθενται 130 νέα κρεβάτια,

  • και με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος δημιουργούνται κοιτώνες γιατρών, απελευθερώνοντας άλλα 180 κρεβάτια για τους ασθενείς.

«Όσα φτιάχνουμε τώρα θα δώσουν ζωή στο ΕΣΥ για 30 χρόνια», τόνισε.

«Καμία ανοχή στο φακελάκι»

Σε ένα από τα πιο αιχμηρά σημεία της συνέντευξης, ο Άδωνις Γεωργιάδης μίλησε για τη διαφθορά στα νοσοκομεία:

«Το φακελάκι είναι το πιο ανήθικο πράγμα. Προσωπικά το σιχαίνομαι. Όταν γίνει καταγγελία, ο γιατρός φεύγει αμέσως από το σύστημα», σημείωσε.

Εξήγησε ότι η πράξη αυτή είναι διπλά ανήθικη, επειδή:

  1. ο γιατρός εκμεταλλεύεται την αδυναμία του ασθενούς,

  2. και γιατί πλέον οι γιατροί έχουν νόμιμη δυνατότητα να κάνουν ιδιωτικό έργο, άρα δεν υπάρχει «καμία δικαιολογία».

Τι είπε για Σαμαρά, τα κόμματα και τις εκλογές

Στη συζήτηση για τις πολιτικές εξελίξεις και φήμες περί ιδρυσης νέου κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός κράτησε αποστάσεις:
«Αν κάνει κόμμα, τότε θα πω τη γνώμη μου», ανέφερε, επικαλούμενος τη μακροχρόνια προσωπική του σχέση με τον πρώην πρωθυπουργό.

Για το πολιτικό σκηνικό ήταν κατηγορηματικός:

«Είναι ένα τοπίο όπου όλοι τσακώνονται με όλους. Η Νέα Δημοκρατία είναι το μόνο συμπαγές κόμμα. Θα κερδίσουμε τις εκλογές γιατί δεν υπάρχει εναλλακτική στην Ελλάδα».

Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι, ακόμη κι αν δεν υπάρξει αυτοδυναμία, η ΝΔ θα επιδιώξει κυβέρνηση συνεργασίας, «γιατί αφεντικό στον τόπο είναι ο λαός».

Η συνέντευξη του Άδωνι Γεωργιάδη μεταφέρει δύο βασικά μηνύματα: ότι το ΕΣΥ μπαίνει σε φάση βαθιών αλλαγών και ότι η κυβέρνηση εμφανίζεται βέβαιη για την επόμενη εκλογική αναμέτρηση. Οι αναφορές του στο φακελάκι, την υποστελέχωση και την πολιτική αστάθεια των αντιπάλων, δίνουν το στίγμα μιας συνέντευξης με ξεκάθαρη στόχευση  και υψηλό πολιτικό φορτίο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Κυριάκος Μητσοτάκης: Μέσα στην επόμενη διετία ο πρώτος Έλληνας αστροναύτης – 350 εκατ. ευρώ για τη διαστημική πολιτική

Τη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα έχει πραγματοποιήσει «σημαντικά βήματα,…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ