Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΖαχαράκη στο govnews: «Η Ελλάδα δεν θα γίνει 365 μέρες τουριστικός προορισμός...

Ζαχαράκη στο govnews: «Η Ελλάδα δεν θα γίνει 365 μέρες τουριστικός προορισμός με… μαγικά ραβδάκια»

Χθες (30/1), σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, το υπουργείο Τουρισμού παρουσίασε ένα εργαλείο για την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη, τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών («DMΜOs»).

Το govnews.gr ήταν εκεί και στο περιθώριο της εκδήλωσης συνομιλήσαμε με την υφυπουργό Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, για την προσπάθεια να καταστεί η Ελλάδα τουριστικός προορισμός 365 μέρες τον χρόνο.

Η κυρία Ζαχαράκη χαρακτήρισε εθνικό στόχο τον 12μηνο τουρισμό και τόνισε ότι δεν μπορεί να «επιτευχθεί με… μαγικά ραβδάκια». Προσθέτοντας ότι «με πολύ δουλειά, σιγά σιγά αρχίζουμε και τον υλοποιούμε».

Επισήμανε τον κομβικό ρόλο -στην πορεία επίτευξης- που έχει το Ταμείο Ανάκαμψης, «από το οποίο, θ’ αντλήσουμε πάνω από 320 εκατ. ευρώ», η βελτίωση των υποδομών και της εκπαίδευσης.

Όπως είπε, το υπουργείο επιχειρεί να κάνει την ειδοποιό διαφορά, στοχεύοντας στην επίτευξη του στόχου η Ελλάδα να είναι τουριστικός προορισμός για 365 μέρες.

Βελτιώνουμε τις υποδομές 

«Η Ελλάδα ως τουριστικός προορισμός 365 μέρες τον χρόνο είναι ένας στόχος τον οποίο και το κράτος αλλά ειδικά ο ιδιωτικός τομέας επιδιώκει. Νομίζω πως είναι μια εθνική υπόθεση. Προφανώς δεν μπορεί να επιτευχθεί με… μαγικά ραβδάκια αλλά με πολύ δουλειά, σιγά σιγά αρχίζουμε και τον υλοποιούμε» ανέφερε η κυρία Ζαχαράκη.

Προσθέτοντας: «Βλέπουμε ότι με τη βελτίωση των υποδομών, του εθνικού δικτύου και των αεροδρομίων μας… Είναι πολύ σημαντικό ότι έχουμε 14 πολύ δυνατά περιφερειακά αεροδρόμια και σύντομα θα προστεθούν και άλλα. Με τη βελτίωση των μαρίνων, των λιμανιών της πρόσβασης σε όλες τις μορφές τουρισμού θα δούμε σιγά σιγά πάρα πολλά μέρη της Ελλάδας να διεκδικούν αυτή τη δίκαιη ευκαιρία.

Να μπορούν να υποδεχτούν τους ταξιδιώτες. Τους φιλοξενούμενούς μας, όπως θέλουμε να λέμε στο υπουργείο Τουρισμού, όλη την χρονιά. Κάποια μέρη πιθανότατα να έχουν χαρακτηρισμό, αυτή τη στιγμή, ως θερινοί προορισμοί. Είναι πραγματικά ενδιαφέρον να τα ανακαλύψουμε και ως έναν προορισμό του χειμώνα.

Αυτό, προφανώς, συνδέεται με τις πτήσεις. Γι’ αυτό θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό πως ο Ε.Ο.Τ. έχει ήδη κάνει κάποιες συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για τους χειμερινούς μήνες. Ώστε, να συνδεθούν και να γίνει συνδιαφήμιση. Άρα, και μια αξιοποίηση των αεροπορικών θέσεων τον χειμώνα».

Για πρώτη φορά έχουμε καμπάνια όλον τον χρόνο

Τόνισε πως «εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι για πρώτη φορά έχουμε καμπάνια όλον τον χρόνο. Για να πετύχουμε το 365 θα πρέπει, πρώτα απ’ όλα, να ξέρουν και οι φίλοι μας από το εξωτερικό ότι υπάρχει 365. Άρα, για πρώτη φορά έχουμε καμπάνια και για τον ορεινό τουρισμό. Έχουμε για το “city break”, αυτό το “Greekend” που έγινε viral. Έκανε, μάλιστα, και πολύ μεγάλη επιτυχία πέρυσι, κυρίως στη Μεγάλη Βρετανία.

Βέβαια, έχουμε και τις μικρές καμπάνιες που αφορούν τη γαστρονομία, εναλλακτικές μορφές τουρισμού, το κομμάτι της ευεξίας. Το ανέφερε και η πρόεδρος του Ε.Ο.Τ., η κυρία Γκερέκου, και είναι εξαιρετικά σημαντικό. Όπως, επίσης, και τον θαλάσσιο τουρισμό.

Άρα, όλοι μαζί, με μια πολυεπίπεδη συνεργασία -που επιβεβαιώνεται από τη σύσταση και λειτουργία των Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμών- καθόμαστε στο ίδιο τραπέζι. Είναι νομίζω μια φοβερή επιτυχία και κατάκτηση ότι μπορούμε να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι και να συναποφασίσουμε δημόσιος και ιδιωτικός τομέας. Όλο αυτό παρουσιάσαμε σήμερα (σσ χθες)».

Επιχειρηματίες και εργαζόμενοι είναι η «καρδιά» της προσπάθειας

Η υφυπουργός Τουρισμού, επισήμανε ότι «βραβεύσαμε ανθρώπους που φέρουν έναν τίτλο αλλά συγχρόνως εκπροσωπούν χιλιάδες άλλους ανθρώπους. Είτε είναι οι επιχειρηματίες του τουρισμού, είτε οι εργαζόμενοι. Χωρίς αυτούς, που είναι η “καρδιά” της προσπάθειας, δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτα από όλα υτά να γίνει πραγματικότητα.

Το αεροδρόμιο, το οποίο έκανε τη διαφορά φέτος σε μια δύσκολη χρονιά για τ’ αεροδρόμια διεθνώς. Όπως, επίσης, και τα λιμάνια. Ο χώρος που αφίκνειται κάποιος είτε με μια κρουαζιέρα, είτε πηγαίνοντας ή επιστρέφοντας από νησιωτικό προορισμό.

Εδώ είμαστε, λοιπόν, με έργα υποδομών και προβολής. Ως υπουργείο Τουρισμού, προσπαθούμε να κάνουμε την ειδοποιό διαφορά, στοχεύοντας στην επίτευξη του στόχου η Ελλάδα να είναι τουριστικός προορισμός για 365 μέρες. Αξιοποιώντας και ένα σημαντικό εργαλείο για τα επόμενα χρόνια που ονομάζεται Ταμείο Ανάκαμψης. Από το οποίο, θ’ αντλήσουμε πάνω από 320 εκατ. ευρώ».

Η επικαιροποιημένη γνώση και το πρόγραμμα «Φιλοξενία» για Β’, Γ’ δημοτικού

Η κυρία Ζαχαράκη τόνισε πως «ενταγμένο στην προσπάθεια υλοποίησης του στόχου, με το βλέμμα στο μέλλον, είναι και το εκπαιδευτικό πλαίσιο στον τουρισμό. Όπως είπαμε η “καρδιά” τη ελληνικής φιλοξενίας είναι ο άνθρωπος. Άρα, και ο άνθρωπος που θέλει να εκπαιδευτεί, καταρτιστεί και επανακαταρτιστεί στους τομείς της φιλοξενίας. Υπάρχει συνεχής εξέλιξη, νέα δεδομένα. Βλέπετε έχουμε την ψηφιοποίηση, μιλάμε για βιωσιμότητα, μια πιο ανθρώπινη και προσωποποιημένη προσέγγιση του ταξιδιώτη.

Οπότε, εμείς οφείλουμε να δώσουμε αυτή την επικαιροποιημένη γνώση στα παιδιά που συνειδητά επιλέγουν να έρθουν να σπουδάσουν τον τουρισμό. Τι κάνουμε, λοιπόν, γι’ αυτό, πώς βελτιώνουμε την εκπαίδευσης

Έχουμε, πλέον, 5 σχολές ξεναγών στην Ελλάδα. Τα 8 ΙΕΚ μας έχουν, μετά από 14 χρόνια, νέο κανονισμό λειτουργίας, πιο πλούσιο και επικαιροποιημένο πρόγραμμα. Έχουν από πρόπερσι, μετά από 11 χρόνια, νέες κατηγορίες επιχειρήσεων για την πρακτική. Για πρώτη φορά υπάρχει επίδομα στέγασης για τα παιδιά στα δημόσια ΙΕΚ του υπουργείου Τουρισμού.

Στις σχολές μας, την Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (ΑΣΤΕΡ) και την Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης (ΑΣΤΕΚ) προσπαθούμε για τη συνεχή αναβάθμιση του περιεχομένου, πάντα σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας.

Ακόμα, για πρώτη φορά, μαζί με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας δουλέψαμε τους τελευταίους μήνες και είναι έτοιμο το πρόγραμμα “Φιλοξενία”. Το οποίο, αφορά παιδιά Β’ και Γ’ τάξης του δημοτικού και θα υλοποιηθεί από τη σχολική χρονιά 2023-2024. Στόχος του προγράμματος είναι να βοηθήσει στην αλλαγή νοοτροπίας, να βοηθήσει ένα παιδί που αισθάνεται περήφανο για το μέρος του να γίνει ο καλύτερος πρεσβευτής αυτού του μέρους.

Προσπαθούμε ν’ αλλάξουμε την προσέγγιση και τη νοοτροπία στη φιλοξενία και ν’ αρχίσουμε να φέρνουμε πολύ περισσότερο κόσμο κοντά μας. Βλέπουμε ότι μας λείπει πολύ το προσωπικό, ειδικά μετά την πανδημία αυτό έχει γίνει πολύ πιο δύσκολο. Βήμα βήμα μπορούμε να στοχεύουμε μέσο και μακροπρόθεσμα στην κάλυψη των μεγάλων αναγκών».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας

Γιώργος Καντζιλιέρης
Γιώργος Καντζιλιέρης
Ο Γιώργος Καντζιλιέρης είναι έμπειρος δημοσιογράφος με πολυετή προϋπηρεσία σε εφημερίδες, ραδιοφωνικούς σταθμούς και περιοδικά.