Ανοιχτό αίτημα αλλαγής έδρας για τη δίκη που αφορά το βιντεοληπτικό υλικό της εμπορικής αμαξοστοιχίας στην τραγωδία των Τεμπών έθεσε η Μαρία Καρυστιανού, κατά την παρουσία της το πρωί της Παρασκευής στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Λάρισας.
Η δίκη συνεχίζεται στη Λάρισα, ωστόσο η κ. Καρυστιανού, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, εξέφρασε ξεκάθαρα την επιθυμία της να μεταφερθεί η διαδικασία σε άλλη πόλη, τονίζοντας ότι δεν αισθάνεται εμπιστοσύνη στην τοπική έδρα.
«Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στη Λάρισα»
Η ίδια υπογράμμισε πως μια ενδεχόμενη αλλαγή έδρας θα εξυπηρετούσε τόσο τις οικογένειες των θυμάτων όσο και τους νομικούς εκπροσώπους τους, κυρίως ως προς την προσβασιμότητα.
«Συμφωνώ ότι το να είμαστε σε μια πόλη που να είναι η πρόσβαση πιο εύκολη και για τους δικηγόρους, να υπάρχει δηλαδή αεροδρόμιο, θα ήταν πολύ πιο βολικό. Δεν έχω επίσης καθόλου εμπιστοσύνη στη Λάρισα», ανέφερε χαρακτηριστικά, δίνοντας πολιτικό και θεσμικό βάρος στη δήλωσή της.
Η τοποθέτηση αυτή έρχεται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη φάση της δικαστικής διαδικασίας, με φόντο το ζήτημα των χαμένων ή μη αξιοποιημένων βίντεο που αφορούν την εμπορική αμαξοστοιχία της τραγωδίας.
Το υπό διαμόρφωση κίνημα πολιτών και οι αντιδράσεις
Σε ερώτηση για το ενδεχόμενο δημιουργίας πολιτικού φορέα ή κινήματος πολιτών, η Μαρία Καρυστιανού έκανε λόγο για έντονες αντιδράσεις πριν καν υπάρξουν επίσημες ανακοινώσεις.
«Για το κόμμα μου έχει γίνει ντόρος γιατί υπάρχει φόβος. Είναι κάτι το οποίο ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί, είμαστε στην πρόθεση στο να δημιουργηθεί ένα τέτοιο κίνημα πολιτών», σημείωσε, προσθέτοντας πως η δυναμική που έχει αναπτυχθεί δεν προέρχεται από έναν συγκεκριμένο ιδεολογικό χώρο.
Όπως είπε, «όταν πραγματοποιείται ένα τόσο μεγαλειώδες κίνημα πολιτών που προέρχονται από όλους τους χώρους, πώς να το χαρακτηρίσουμε με μια συγκεκριμένη ιδεολογία;». Τόνισε, μάλιστα, ότι όλες οι θέσεις θα παρουσιαστούν αναλυτικά όταν έρθει η ώρα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι οι εξελίξεις δεν έχουν ακόμη «κλειδώσει».
Σύγκριση με την Ισπανία και αιχμές για συγκάλυψη
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η κ. Καρυστιανού και στα πρόσφατα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στην Ισπανία, συγκρίνοντας τον τρόπο αντίδρασης των εκεί αρχών με όσα συνέβησαν μετά την τραγωδία των Τέμπη.
Όπως είπε, στις ισπανικές περιπτώσεις ενεργοποιήθηκε άμεσα ο μηχανισμός προστασίας αποδεικτικών στοιχείων, ώστε να διερευνηθεί πλήρως η υπόθεση και να αποκαλυφθεί η αλήθεια. Αντίθετα, στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ίδια, από την πρώτη στιγμή υπήρξε συγκάλυψη.
«Εδώ ταλαιπωρούμαστε όλοι μας να είμαστε παρόντες σε μία δίκη για χαμένα βίντεο. Ας αναλογιστεί λοιπόν ο καθένας μας για ποιο λόγο χάθηκαν αυτά τα βίντεο, αν όχι γιατί ακριβώς έδειχναν τον λόγο της πυρόσφαιρας», ανέφερε, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τον χειρισμό της υπόθεσης.
Η παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού στη Λάρισα, οι δηλώσεις της για έλλειψη εμπιστοσύνης στη συγκεκριμένη έδρα και οι αναφορές σε συγκάλυψη, προσθέτουν νέα ένταση σε μια δίκη που ήδη εξελίσσεται υπό το βάρος της κοινωνικής πίεσης και της απαίτησης για πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας.
