Στο επίσημο δείπνο που παραθέτει ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προς τιμήν του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Άγκυρα θα παραστεί και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, μετά από πρόσκληση της τουρκικής προεδρίας. Η παρουσία του Παναγιωτάτου στο Προεδρικό Μέγαρο Beştepe προσδίδει ιδιαίτερο συμβολισμό στη συνάντηση, καθώς συνδέεται και με το πάγιο αίτημα για την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.
Η πρόσκληση, σύμφωνα με πληροφορίες, εστάλη σε ανταπόκριση προηγούμενου αιτήματος του Οικουμενικού Πατριάρχη για συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο, με αντικείμενο ζητήματα που αφορούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Η ανακοίνωση του Οικουμενικού Πατριαρχείου
Το Οικουμενικό Πατριαρχείο επιβεβαίωσε επισήμως τη μετάβαση του Παναγιωτάτου στην Άγκυρα. Όπως αναφέρεται:
«Η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ύστερα από τιμητική πρόσκληση του Προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας Εξοχ. κ. Recep Tayyip Erdoğan, μεταβαίνει, αύριο, Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2026, στην Άγκυρα, προκειμένου να παρακαθήσει στο δείπνο που θα παρατεθεί στο Προεδρικό Μέγαρο Beştepe προς τιμήν του Πρωθυπουργού της Ελλάδος Εξοχ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.
Κατά τη σύντομη αυτή επίσκεψή του στην Πρωτεύουσα του Κράτους, ο Παναγιώτατος θα συνοδεύεται από τον επίσης προσκεκλημένο Σεβ. Μητροπολίτη Γέροντα Χαλκηδόνος κ. Εμμανουήλ, μαζί με τον οποίο και θα επιστρέψουν αργά το βράδυ στην Ιερή Καθέδρα της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας».
Η συμμετοχή του Πατριάρχη στο δείπνο δημιουργεί προσδοκίες για άτυπη έστω συζήτηση γύρω από τη Χάλκη, ένα ζήτημα που παραμένει ανοιχτό εδώ και δεκαετίες.
Το πρόγραμμα Μητσοτάκη στην Άγκυρα
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρεθεί στην Άγκυρα την Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου για την 6η Σύνοδο του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας–Τουρκίας.
Το τετ α τετ με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει προγραμματιστεί για τις 14:15 ώρα Ελλάδας. Θα ακολουθήσει η συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας και στις 16:00 οι δύο ηγέτες θα προχωρήσουν σε δηλώσεις στον Τύπο.
Η ημέρα θα κλείσει με το επίσημο δείπνο στο Προεδρικό Μέγαρο, με τη συνολική διάρκεια των επαφών –μαζί με το δείπνο– να υπολογίζεται σε περίπου τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά.
Η ελληνική αποστολή
Στην ελληνική αποστολή μετέχουν ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και ο υφυπουργός Χάρης Θεοχάρης, καθώς και οι υπουργοί Κυριάκος Πιερρακάκης, Τάκης Θεοδωρικάκος, Σοφία Ζαχαράκη, Θάνος Πλεύρης, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, Γιάννης Κεφαλογιάννης, Λίνα Μενδώνη και Χρίστος Δήμας.
Η παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη στο ίδιο τραπέζι με τους δύο ηγέτες προσθέτει μια επιπλέον διάσταση στη συνάντηση της Άγκυρας, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στα διμερή και γεωπολιτικά ζητήματα, αλλά αγγίζει και εκκρεμότητες με έντονο ιστορικό και θεσμικό βάρος.
