Νέα πολιτική αντιπαράθεση προκάλεσαν οι δηλώσεις της Αφροδίτη Λατινοπούλου για τις φωτογραφίες των 200 εκτελεσθέντων στην Καισαριανή, με την πρόεδρο της Φωνή
Λογικής να δηλώνει ότι τιμά όσους θυσιάστηκαν για την πατρίδα, αλλά ταυτόχρονα να υποστηρίζει πως «και οι κομμουνιστές έχουν κάνει εγκλήματα» και ότι πρέπει να σταματήσει η «μονόπλευρη ευαισθησία».
Μιλώντας το βράδυ της Τρίτης στο Action 24, η κ. Λατινοπούλου τοποθετήθηκε για το ζήτημα των φωτογραφιών που ήρθαν στο φως και αφορούν την εκτέλεση των 200 στην Καισαριανή.
«Να ανακτηθούν οι φωτογραφίες, αν είναι γνήσιες»
Η πρόεδρος της Φωνής Λογικής σημείωσε:
«Καλά θα κάνει η Βουλή να ανακτήσει τις φωτογραφίες, περιμένουμε να δούμε αν θα είναι γνήσιες, είναι ιστορικά αρχεία που πρέπει να ανήκουν στο ελληνικό κράτος. Πολλές εκτελέσεις έγιναν εκείνη την εποχή, είναι κάτι που μου προκαλεί στεναχώρια. Όσοι πολέμησαν για την πατρίδα και θυσιάστηκαν για την ελευθερία τους τιμούμε».
Με τη φράση αυτή ξεκαθάρισε ότι στηρίζει την προσπάθεια ανάκτησης του υλικού, εφόσον επιβεβαιωθεί η αυθεντικότητά του, τονίζοντας τον χαρακτήρα των φωτογραφιών ως ιστορικών τεκμηρίων που πρέπει να ανήκουν στο ελληνικό κράτος.
«Να τελειώνουμε με τους διαχωρισμούς»
Στη συνέχεια, η κ. Λατινοπούλου έθεσε ζήτημα άνισης αντιμετώπισης στην απόδοση τιμών.
«Πάρα πολλοί έδωσαν ιστορικούς αγώνες και για τον Μεταξά είπα ότι είπε το ένδοξο ΌΧΙ. Το να συντηρούνται οι διαχωρισμοί και να υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον προς μια κατεύθυνση και τα άλλα να τα ξεχνάμε…
Αν είναι να τιμήσουμε κάποιον δεξιό τότε υπάρχουν διχογνωμίες και εμφυλιοπολεμικά μίση. Καλό είναι να τελειώνουμε με τους διαχωρισμούς. Όσοι πολέμησαν για την ελευθερία δεν τους ξεχωρίζω.
Από εκεί και πέρα έχουν κάνει εγκλήματα και οι κομμουνιστές αλλά δεν είναι της παρούσης να τα συζητήσουμε. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν μνημεία και αγάλματα. Είναι μονόπλευρη η ευαισθησία και αυτό πρέπει να τελειώνει, από εμάς δεν θα συνεχίσει να υπάρχει ανοχή σε αυτή την μονόπλευρη ευαισθησία».
Η ίδια επέμεινε ότι υπάρχει «δυσανάλογη τιμή» προς μία πολιτική πλευρά, σημειώνοντας:
«Υπάρχει δυσανάλογη τιμή όταν πρόκειται για τους αριστερούς σε σχέση με τους δεξιούς. Αυτό πρέπει να τελειώνει, οι κομμουνιστές έχουν κάνει και εγκλήματα. Αν θέλετε να μιλήσουμε ρωτήστε με και για το παιδομάζωμα.
Μόνο κομμουνιστές το έκαναν, αυτοί έπαιρναν τα παιδιά από τις οικογένειες. Μην μονοπωλεί μονόπλευρα αυτή η ιδιαίτερη ευαισθησία προς μια κατεύθυνση. Πολλοί πολέμησαν για την Ελλάδα αλλά μονόπλευρα αφιερώνουμε χρόνο σε μια πλευρά που όλως τυχαίως είναι πάντα κομμουνιστές».
Οι δηλώσεις της ανοίγουν νέο κύκλο πολιτικής συζήτησης γύρω από τη διαχείριση της ιστορικής μνήμης και τον τρόπο με τον οποίο τιμώνται τα πρόσωπα και τα γεγονότα της περιόδου της Κατοχής και του Εμφυλίου, σε μια συγκυρία όπου το θέμα των φωτογραφιών της Καισαριανής παραμένει στο επίκεντρο της δημόσιας αντιπαράθεσης.
