Το «βαθύ κράτος» που δήθεν ανακαλύπτει σήμερα είναι το σύστημα εξουσίας της Νέας Δημοκρατίας: πελατειακό, αδιαφανές και βαθιά εξαρτημένο από ρουσφέτια και εξυπηρετήσεις. Η διαφθορά δεν είναι κάποιο side project της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αλλά ο βασικός τρόπος διακυβέρνησής της.
Επίσης, ο Πρωθυπουργός προσπαθεί εναγωνίως να μας πείσει ότι το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ αποτελεί μια «παθογένεια του παρελθόντος», που, με τακτικισμούς, όπως η μεταφορά του στην ΑΑΔΕ και χωρίς καμία ουσιαστική δομική αλλαγή, έχει δήθεν ξεπεραστεί. Αλλά η προσπάθεια να παρουσιαστεί ως «ξεπερασμένη» υπόθεση δεν είναι τίποτα άλλο από μια ακόμη επιχείρηση συγκάλυψης.
Την ίδια στιγμή, κυβερνητικά στελέχη, όπως ο κ. Γεωργιάδης, φτάνουν στο σημείο να σχετικοποιούν το ρουσφέτι, λέγοντας ότι υπάρχει… από τον 5ο αιώνα π.Χ., ενώ επιτίθενται ακόμα και στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία επειδή κάνει τη δουλειά της. Ενοχλεί, φαίνεται, η Δικαιοσύνη όταν πλησιάζει την εξουσία.
Η κυβέρνηση είναι βαθιά μπλεγμένη στη διαφθορά, την οποία η ίδια παράγει. Μια κυβέρνηση που καταρρέει μέσα στη δυσωδία των σκανδάλων που η ίδια δημιούργησε.
Όσο κι αν επιχειρεί ο κ. Μητσοτάκης να αλλάξει αφήγημα, δεν μπορεί να εμφανίζεται ταυτόχρονα και ως τιμωρός και ως αρχιτέκτονας του ίδιου συστήματος.
Και για να μιλήσουμε και εμείς σε αόριστο: η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτέλεσε μια κακή παρένθεση. Και έκλεισε.
