Τρίτη, 7 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΚουτσούμπας: «Μην στήσουν και ψησταριές για να τσικνίσουν η "Σκεπτόμενη Αθηνά" και...

Κουτσούμπας: «Μην στήσουν και ψησταριές για να τσικνίσουν η “Σκεπτόμενη Αθηνά” και η “Πεπλοφόρος” Κόρη»

Ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, καυτηρίασε -κατά τη σημερινή (13/2) τοποθέτησή του σε νομοσχέδιο του υπουργείου Πολιτισμού- το κάλεσμα από το Μουσείο της Ακρόπολης για εορτασμό της Τσικνοπέμπτης εκεί.

«Μας καλεί την Τσικνοπέμπτη που μας έρχεται, να περάσουμε μία όμορφη βραδιά με λαχταριστά ορεκτικά, φρέσκιες σαλάτες, ποικιλίες κρεατικών, γλυκά και ελληνική μουσική!!!
Αλίμονο, να μην τσικνίσουμε λίγο και τα μουσεία μας βέβαια! Ελπίζουμε μόνο να μην στήσουν και ψησταριές για να τσικνίσουν η “Σκεπτόμενη Αθηνά” και η “Πεπλοφόρος” Κόρη» ανέφερε.

Προσθέτοντας: «Μην βιάζεστε, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ -γιατί σας βλέπω να χαμογελάτε- να χαμογελάσετε, αυτή η εξευτελιστική εικόνα με τις αξέχαστες ελληνικές Τσικνοπέμπτες, μπορεί να έγιναν τώρα trend στο twitter, αλλά επαναλαμβάνονταν και επί της δικής σας διακυβέρνησης! Αυτό σημαίνει Μουσεία ΝΠΔΔ…».

Ο κύριος Κουτσούμπας είπε ότι το ΚΚΕ χαιρετίζει «τους χιλιάδες καλλιτέχνες, σημερινούς και αυριανούς, και τους ευχαριστούμε, γιατί μας θύμισαν για μια ακόμη φορά, ότι ο αγώνας, θέλει κέφι και έμπνευση. Ότι ο αγώνας θέλει τέχνη, την τέχνη της ζωής που δεν συμβιβάζεται, που φωτίζει τα σκοτάδια που προσπαθούν να μας βυθίσουν.

Χαιρετίζουμε και την αυτοθυσία των καθηγητών στις δραματικές σχολές του Εθνικού Θεάτρου και του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, που παραιτήθηκαν από τις θέσεις τους, για να στηρίξουν τους μαθητές τους. Ενώνουμε τη φωνή μας, με τη φωνή τους, με τα τραγούδια τους. Στηρίζουμε τον αγώνα για την υπεράσπιση του πολιτισμού».

Υποστήριξε πως «οι προβλέψεις του ν/σ για τα 5 μεγαλύτερα μουσεία, έτσι όπως το επιβεβαιώνει και το καθεστώς λειτουργίας του Μουσείου της Ακρόπολης -το οποίο από την αρχή ιδρύθηκε ως ΝΠΔΔ- συνεπάγονται την αποκοπή των μεγάλων μουσείων της χώρας από τον «κορμό» της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και οδηγούν σε μία ευέλικτη ιδιωτικοοικονομική λειτουργία τους, με σύνθετες, πολύπλευρες και βαριές συνέπειες.

Κατευθυντήρια γραμμή της διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς είναι η χρησιμοποίηση των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων για την ανάπτυξη κυρίως της κερδοφορίας άλλων κλάδων, όπως είναι η πράσινη και ψηφιακή οικονομία, προπαντός όμως ο τουρισμός και οι άλλοι γύρω απ’ αυτόν οικονομικοί κλάδοι».

Τόνισε πως η «αντίληψη που διαπερνά το νομοσχέδιο» είναι πως «η πολιτιστική κληρονομιά είναι ένα εμπόρευμα. Εμπόρευμα το οποίο τα μουσεία, όπως κάθε σωστή επιχείρηση, θα πρέπει να το κάνουν πιο ελκυστικό, πιο ευπώλητο!

Δεν θα απορήσουμε αν αύριο δούμε τα ενημερωτικά έντυπα των μουσείων να μοιάζουν περισσότερο με διαφημιστικά φυλλάδια τουριστικών πρακτορείων για ξέγνοιαστους και χαλαρούς περιπάτους, αξέχαστες, διαδραστικές ψηφιακές εμπειρίες και γαστρονομικές απολαύσεις κάτω από τη σκιά διάσημων αγαλμάτων και άλλων αρχαιολογικών θησαυρών!».

Πρόσθεσε πως οι εργαζόμενοι του υπουργείου Πολιτισμού κάνουν κινητοποιήσεις «γιατί πονάνε τη δουλειά τους, γιατί αγαπούν την επιστήμη τους, γιατί γνωρίζουν τους κινδύνους που έρχονται. Αυτό είναι το κύριο που κινητοποιεί εργαζόμενους, μόνιμους και συμβασιούχους για δεκαετίες.

Τολμάτε να χαρακτηρίζετε ως “οπισθοδρομικούς” επιστήμονες Έλληνες και διεθνούς φήμης, εργαζόμενους που έχουν δώσει τη ζωή τους για την διαφύλαξη και την ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Τους κατηγορείτε ότι φοβούνται μην χάσουν τη βολή τους! Σα δεν ντρέπεστε! Αλλά έχετε γίνει μανούλες σε αυτά τα υβρεολόγια

Στα νέα Μουσεία ΝΠΔΔ είναι προφανές, ότι η ιδιωτικοοικονομική, ανταγωνιστική λειτουργία των μουσείων, προϋποθέτει μεγαλύτερο βαθμό εκμετάλλευσης και ακόμα χειρότερους όρους εργασίας, ενώ η “τουριστικοποίηση” που προωθείται, θα εντείνει την εντατικοποίηση και τον εποχιακό χαρακτήρα της εργασίας».

Χαρακτήρισε «προκλητικό, κατάπτυστο, το Π.Δ. 85 που εξισώνει τα πτυχία των αποφοίτων των δραματικών σχολών, Ωδείων, σχολών χορού και κινηματογράφου με το απολυτήριο του Λυκείου, για να γίνει φτηνότερο το εμπόρευμα – εργατική δύναμη των καλλιτεχνών.

Η δε τροπολογία (1565/23) που έφερε στη συνέχεια για να κατευνάσει τα πνεύματα, όχι μόνο δεν επαναφέρει τις αμοιβές και τα επαγγελματικά δικαιώματά τους στο επίπεδο της Τεχνολογικής εκπαίδευσης, αλλά προβλέπει ότι οι αμοιβές τους θα μειωθούν, αφού θα καθορίζονται με Υπουργική απόφαση με βάση τον μνημονιακό νόμο του ΣΥΡΙΖΑ τότε του 2015, χτυπώντας το δικαίωμα των καλλιτεχνών σε Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, στα μισθολογικά, ασφαλιστικά και εν γένει εργασιακά δικαιώματά τους. Κι αυτό φυσικά ισχύει και συνολικά και για τους αποφοίτους των ΙΕ».

Το νίζοντας ότι «το μοναδικό σύγχρονο, ώριμο και απόλυτα ρεαλιστικό αίτημα σήμερα, είναι η συγκρότηση συστήματος δημόσιας, δωρεάν, ενιαίας πανεπιστημιακής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, χωρίς πιστοποιήσεις και κατηγοριοποιήσεις αποφοίτων, πτυχίων και δικαιωμάτων και αντιστοίχιση των ως τώρα πτυχίων των καλλιτεχνικών σχολών, βάσει διαδικασιών εξομοίωσης που θα ορίσουν το Υπουργείο Παιδείας και τα Πανεπιστήμια»

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας