Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στο πλαίσιο της σημερινής επίσκεψής του στη Λέσβο, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Μυτιλήνης, Παναγιώτη Χριστόφα. Τον Δημήτρη Κουτσούμπα συνόδευαν τα μέλη της ΚΕ Ορέστης Διαμαντόπουλος και Βαγγέλης Μαρούπας, η βουλευτής Λέσβου Μαρία Κομνηνάκα, η δημοτική σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκη Τσιριγώτη και η περιφερειακή σύμβουλος Αγλαΐα Κυρίτση.
Ο Δήμαρχος, αφού καλωσόρισε τον Δημήτρη Κουτσούμπα, τον ευχαρίστησε για την επίσκεψη στη Λέσβο, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, που εκτός των άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο τόπος, υπάρχει το μεγάλο ζήτημα του αφθώδους πυρετού με τους κτηνοτρόφους σχεδόν 40 μέρες με τις κινητοποιήσεις τους να ζητάνε τη στήριξη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Τόνισε πως αυτή τη στιγμή υπάρχουν κάποιες δεσμεύσεις από το Υπουργείο, αλλά μέχρι σήμερα οι κτηνοτρόφοι δεν έχουν δει κάτι χειροπιαστό ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν αυτό το οποίο κάνουν, επισημαίνοντας πως το μεγαλύτερο μέρος της οικονομίας συνολικά του νησιού στηρίζεται στην κτηνοτροφία, στηρίζεται στην αγροτική παραγωγή και εδώ, στην ακριτική Λέσβο, και για λόγους παραμεθορίου και για να αποφύγουμε τη δημογραφική συρρίκνωση, αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να στηριχτούν.
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ ευχαρίστησε τον Δήμαρχο για την υποδοχή, τονίζοντας πως είναι υποχρέωση του ΚΚΕ, όλων των πολιτικών κομμάτων, να σταθούν αυτή την πολύ δύσκολη στιγμή στο πλευρό του λαού της Λέσβου, ιδιαίτερα των αγροτοκτηνοτρόφων που πλήττονται από τον αφθώδη πυρετό, απ’ αυτή την ασθένεια που έχει πλήξει το ζωικό κεφάλαιο, για την οποία δυστυχώς δεν παίρνονται, ούτε εκ των υστέρων, κάποια μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματός τους, για να μπορέσουν να επιβιώσουν και να ζήσουν αξιοπρεπώς εδώ στον τόπο τους.
Ο Δημήτρης Κουτσούμπας σχολιάζοντας τα μέτρα που εξήγγειλε το υπουργείο τόνισε πως είναι πολύ γενικόλογα, είναι περίπου αυτό που λέει ο λαός μας “ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι”, αφού όπως λέει ο Υπουργός πρώτα πρέπει να συνεννοηθεί με την ΕΕ, να δει το δημοσιονομικό πλαίσιο και τις αντοχές της οικονομίας για το πόσο θα είναι οι αποζημιώσεις. Ουσιαστικά οι κτηνοτρόφοι της Λέσβου, όπως και γενικότερα ο αγροτικός πληθυσμός όλης της Ελλάδας βρίσκονται σε μια ιδιότυπη ομηρία εκ μέρους της κυβέρνησης και της ΕΕ, χωρίς εισόδημα, χωρίς αποζημιώσεις, χωρίς ζωικό κεφάλαιο. Τα πλήγματα όμως είναι αλλεπάλληλα, δεν είναι να πεις ένα και τελειώσαμε.
Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ επεσήμανε πως το ΚΚΕ είναι στο πλευρό των αγροτοκτηνοτρόφων σ’ αυτόν τον μεγαλειώδη αγώνα τους, με τη συμπαράσταση όλου του λαού της Λέσβου, των εργατών, των υπαλλήλων, των επαγγελματιών γιατί ο αγώνας τους αφορά όλο το νησί, αφορά την επιβίωση και το μέλλον της Λέσβου, γενικότερα της ελληνικής οικονομίας. Γιατί, όπως τόνισε, δεν μπορεί συνεχώς να είμαστε όμηροι κάποιων τριών, τεσσάρων, πέντε μεγαλοβιομηχάνων, μεγαλοεξαγωγέων της φέτας που βάζουν βέτο στην ελληνική κυβέρνηση και η ελληνική κυβέρνηση πειθαρχεί σε αυτούς, ενώ υπάρχουν σήμερα όλα τα ιατρικά, επιστημονικά δεδομένα και τα μέσα για να μπορέσει να λυθεί αυτό το πρόβλημα. Αναφέρθηκε στο παράδειγμα της Κύπρου, όπου εκεί παρά το ότι υπάρχει αφθώδης πυρετός, το χαλούμι – το εθνικό προϊόν της Κύπρου – εξάγεται κανονικά.
Τέλος ο Δημήτρης Κουτσούμπας αναφέρθηκε στα μέτρα που πρέπει να παρθούν, όπως είναι οι εμβολιασμοί, οι προσλήψεις μόνιμων κτηνιάτρων για τις ανάγκες του νησιού και ότι το κράτος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη του παίρνοντας μέτρα στις πύλες εισόδου των ασθενειών, αφού με την ελευθερία κίνησης κεφαλαίων, εμπορευμάτων, κ.α στο πλαίσιο της ΕΕ μεταφέρονται οι ζωονόσοι από τη Ρουμανία, απ’ τη Βουλγαρία, από άλλες χώρες, κι εδώ απ’ την Τουρκία.
