Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση αφήνει το ΕΚΤ χωρίς προσωπικό και χωρίς σχέδιο

27
Απρίλιος
2026

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Απαντήσεις χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο για την προστασία των εργαζομένων και τη διασφάλιση της λειτουργίας του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) έδωσε το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην κοινοβουλευτική ερώτηση που κατέθεσε η Μερόπη Τζούφη, μαζί με βουλευτές της Νέας Αριστεράς.

 

Παρά τις επισημάνσεις για τον κίνδυνο αποχώρησης σημαντικού μέρους του προσωπικού με τη λήξη των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης, το Υπουργείο επιβεβαιώνει ότι οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου και έργου δεν πρόκειται να παραταθούν. Με τον τρόπο αυτό αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω αποδυνάμωσης κρίσιμων υπηρεσιών, χωρίς καμία πρόβλεψη για τη συνέχιση της απασχόλησης εργαζομένων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

 

Την ίδια στιγμή, η επίκληση μελλοντικών προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ και κινητικότητας δεν απαντά στο άμεσο πρόβλημα, ούτε διασφαλίζει την επάρκεια του προσωπικού, ιδίως σε έναν φορέα εθνικής σημασίας για την τεκμηρίωση, τη διαχείριση δεδομένων και τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

 

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η πλήρης υπεράσπιση από την πλευρά του Υπουργείου της ένταξης «Τμήματος Αμυντικής Καινοτομίας» στο οργανόγραμμα του ΕΚΤ, επιβεβαιώνοντας τη διεύρυνση του προσανατολισμού του φορέα σε κατευθύνσεις που δεν συνάδουν με τον πυρήνα της θεσμικής του αποστολής.

 

Σε ό,τι αφορά τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, το Υπουργείο επιχειρεί να τον εμφανίσει ως αναγκαία θεσμική τομή, αποφεύγοντας να απαντήσει στις σοβαρές καταγγελίες των εργαζομένων για ζητήματα νομιμότητας, διαφάνειας και εργασιακών δικαιωμάτων, μεταθέτοντας ουσιαστικά την κρίση στη Δικαιοσύνη.

 

Η Μερόπη Τζούφη τονίζει πως το ΕΚΤ είναι κρίσιμη εθνική υποδομή για την επιστημονική γνώση, τα δεδομένα και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Η κυβέρνηση, αντί να το ενισχύσει ουσιαστικά, αποδέχεται την αποψίλωσή του από προσωπικό και μετατοπίζει τον ρόλο του χωρίς σαφή θεσμική λογοδοσία. Στο πλαίσιο αυτό, «απαιτείται άμεση ενίσχυση με μόνιμο προσωπικό, ουσιαστικός διάλογος με τους εργαζόμενους και σαφής επανακαθορισμός της αποστολής του ΕΚΤ με βάση το δημόσιο συμφέρον».

Ανακοίνωση του ΚΚΕ Για την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών

Το ΚΚΕ έχει ασίγαστο μέτωπο με ό,τι “ναρκώνει” το…

Ο «χάρτης» των ναρκωτικών στην Ελλάδα: Κυριαρχούν κοκαΐνη και κάνναβη – Το νέο ψηφιακό modus operandi των κυκλωμάτων

Μεγάλες δομικές αλλαγές στον τρόπο δράσης των δικτύων διακίνησης…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ