Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας, θα παρουσιάσει αύριο (/3, 18:30) το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ για την προστασία της πρώτης κατοικίας, τα κόκκινα δάνεια και το ιδιωτικό χρέος. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 18:30 στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν η Τομεάρχης Οικονομικών του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου, ο Τομεάρχης Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και συντονιστής οικονομικού κύκλου, Ευκλείδης Τσακαλώτος, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Χουλιαράκης, η ομότιμη καθηγήτρια του ΕΚΠΑ και πρώην υπουργός, Λούκα Κατσέλη, και ο δικηγόρος και μέλος του ΔΣ του ΔΣΑ, Δημήτρης Λυρίτσης.
Αχτσιόγλου: «Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η λεηλασία του εισοδήματος»
Η βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Οικονομικών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Έφη Αχτσιόγλου, επισήμανε ότι τον Ιανουάριο «τα έσοδα από ΦΠΑ ήταν αυξημένα κατά 751 εκατ. σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι». Έκανε λόγο για λαϊκή «αφαίμαξη που οργανώνεται και συντηρείται» από την κυβέρνηση αλλά και «μηχανική στήριξης της αισχροκέρδειας είναι πια ξεκάθαρη».
Αναλυτικά η δήλωσή της: «Μόνο τον Ιανουάριο τα έσοδα από ΦΠΑ ήταν αυξημένα κατά 751 εκατ. σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του Προϋπολογισμού. Ήδη το 2022 η αύξηση των εσόδων από ΦΠΑ ξεπέρασε τα 4 δισ.
Η λεηλασία του εισοδήματος των λαϊκών και μεσαίων στρωμάτων συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση πανηγυρίζει για τον δημοσιονομικό χώρο που δημιουργεί η αφαίμαξη των πολιτών. Μια αφαίμαξη που οργανώνεται και συντηρείται από την ίδια. Αρνούμενη να μειώσει το ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, η ΝΔ εκμεταλλεύεται τον πληθωρισμό, για να εμφανιστεί στη συνέχεια με δήθεν κοινωνικό προφίλ να μοιράσει ψηφοθηρικού χαρακτήρα pass λίγων ευρώ, ενώ έχει αφαιρέσει τα πολλαπλάσια από τους πολίτες.
Η μηχανική στήριξης της αισχροκέρδειας είναι πια ξεκάθαρη.
Οι πολίτες πολύ σύντομα θα δείξουν τον δρόμο της εξόδου στην κυβέρνηση».
Χαρίτσης: «ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης: Η ελληνική οικονομία πληρώνει μια ακόμη αποτυχία της κυβέρνησης Μητσοτάκη»
Ο Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων και βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Χαρίτσης, υποστήριξε πως τα δεδομένα για «την πραγματική απορρόφηση του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, διαψεύδουν πλήρως τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον υποτιθέμενο πακτωλό χρημάτων που εισρέουν στην οικονομία μέσω των ευρωπαϊκών κονδυλίων».
Αναλυτικά, η δήλωσή του, αναφέρει: «Τα σκληρά δεδομένα για την πραγματική απορρόφηση του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, διαψεύδουν πλήρως τις θριαμβολογίες της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τον υποτιθέμενο πακτωλό χρημάτων που εισρέουν στην οικονομία μέσω των ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Σύμφωνα με το σημερινό δημοσίευμα της ΕΦΣΥΝ για το Ετήσιο Ενημερωτικό Σημείωμα του Ινστιτούτου ΈΝΑ:
– Μέχρι και το τέλος του 2022 οι πραγματικές πληρωμές μέσω του ΤΑΑ μόλις που αγγίζουν τα 1,25 δισ. ευρώ. Ποσό που αντιστοιχεί στο 4% των διαθέσιμων πόρων.
– Στο σκέλος των δανείων, μόλις 118,5 εκατ. έχουν πάει στις επιχειρήσεις. Το 2,2% δηλαδή του συνόλου των διαθέσιμων δανειακών πόρων.
– Σε 5 προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020, το 30 με 45% του συνόλου των πόρων, παραμένουν αναξιοποίητα και πρέπει να απορροφηθούν τους επόμενους 10 μήνες.
Την ώρα που οι επιχειρήσεις, η βιομηχανία και η τοπική αυτοδιοίκηση χρειάζονται όσο ποτέ στήριξη και χρηματοδότηση, η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποδεικνύεται ανίκανη να αξιοποιήσει ακόμη και τα ευρωπαϊκά κονδύλια που δικαιούται η χώρα.
Δεν υπάρχει άλλος χρόνος για χάσιμο. Πολιτική αλλαγή τώρα ώστε κάθε διαθέσιμος χρηματοδοτικός πόρος να αξιοποιηθεί για την οικονομική και κοινωνική ανάταξη του τόπου μας».
