Στις αιτίες που οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, αναφέρεται το ΜέΡΑ25, με ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου του. Αποδίδει τα αίτια της «αδιανόητης τραγωδίας» στην «εγκληματική ιδιωτικοποίηση που δρομολόγησε το ΠΑΣΟΚ, ολοκλήρωσε ο ΣΥΡΙΖΑ κι ενίσχυσε η Νέα Δημοκρατία». Και διαβεβαιώνει ότι «δεν θα επιτρέψουμε να “ξεπλυθεί” η ένοχη ιδιωτικοποίηση που μας έφερε ως εδώ».
Αναλυτικά, η ανακοίνωση, αναφέρει: «Επικίνδυνες αμαξοστοιχίες πτωχευμένης Ιταλικής εταιρείας κινούμενες σε ράγες (και στο έλεος σημάτων) απαξιωμένης κρατικής εταιρείας της οποίας το προσωπικό συρρικνώθηκε ώστε τα έργα να παραδοθούν σε σκοτεινούς εργολάβους. Αυτή είναι η πραγματική αιτία της αδιανόητης τραγωδίας των Τεμπών.
Η αιτία της τραγωδίας είχε διαπιστωθεί πολύ πριν την τραγωδία. Μηχανικοί, εργοδηγοί, συντηρητές φώναζαν καιρό τώρα: “Παραδίδουν το έργο μας σε άσχετους. Μας στερούν τα εργαλεία και το προσωπικό χωρίς τα οποία θα κλαίμε νεκρούς”. Και, τώρα, που μετράμε τους νεκρούς, ο κ. Μητσοτάκης αποφάνθηκε ότι ήταν… “ανθρώπινο λάθος”.
Το πρώτο πείραμα ιδιωτικοποίησης εθνικών σιδηρόδρομων έγινε την περίοδο 1993-1997 στη Βρετανία όταν ο ύστερος Θατσερισμός αποφάσισε, μετά την δική τους ΔΕΗ, να ξεπουλήσει και τους σιδηρόδρομους. Για να μην τους κατηγορήσουν ότι δημιουργούν ιδιωτικό μονοπώλιο, έσπασαν την ενιαία εταιρεία σε κομμάτια τα οποία πούλησαν ένα-ένα.
Το αποτέλεσμα; Η τραγωδία με τους 31 νεκρούς στο Πάντιγκτον τον Οκτώβρη του 1999. Ζηλεύοντας την “επιτυχία” του βρετανικού εγχειρήματος, τα ίδια έκαναν εδώ. Πρώτα το ΠΑΣΟΚ, μετά -υπό την πίεση της τρόικας- ο ΣΥΡΙΖΑ και, πιο πρόσφατα, η Νέα Δημοκρατία.
Το απαρχαιωμένο δίκτυο του ΟΣΕ χρειαζόταν πολλά δισεκατομμύρια για να αναβαθμιστεί. Τι θα μπορούσε να έχει γίνει αντί για την εγκληματική ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ; Μια τέτοια επένδυση μπορούσε να γίνει, διατηρώντας τόσο το «ενιαίο» του ΟΣΕ όσο και τον δημόσιο χαρακτήρα του, με συμφωνία ανάλογη της Κινεζικής κυβέρνησης με την Ιαπωνική Kawasaki που οδήγησε στην κατασκευή της υπερσύγχρονης γραμμής Πεκίνου-Σανγκάη- το πρώτο βήμα πριν κατασκευαστεί το πιο εντυπωσιακό δημόσιο σύστημα σιδηροδρόμων, μήκους 25 χιλιάδων χιλιομέτρων, στον κόσμο.
Με τον λαό μας να θρηνεί, δεν θα επιτρέψουμε να “ξεπλυθεί” η ένοχη ιδιωτικοποίηση που μας έφερε ως εδώ. Αποτελεί χρέος μας σ’ ένα λαό που, τον Ιούλιο του 2015, είχε πει ΟΧΙ σε όλα αυτά τα εγκλήματα».
Έρικ Μιλτιάδης Έντμαν: «Οι καταστροφικές ιδιωτικοποιήσεις ήταν σχεδιασμένες και εφαρμοσμένες από την ίδια Ε.Ε. που σήμερα χύνει κροκοδείλια δάκρυα»
Από τη πλευρά του, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΜέΡΑ25, Έρικ Μιλτιάδης Έντμαν, επικέντρωσε στις ευθύνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αναφέροντας σε δήλωσή του: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι αρχιτέκτονες της μόνιμης φτωχοποίησης του ελληνικού κράτους και της καταστροφικής ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας του, είχαν τις σημαίες τους μεσίστιες ως ένδειξη συμπαράστασης για τη τραγωδία στα Τέμπη.
Μιλάμε για την ίδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή που ενορχήστρωσε την εσπευσμένη ιδιωτικοποίηση και ανάγκασε το ελληνικό δημόσιο να κατακερματίσει τον ΟΣΕ για να πουλήσει το μόνο κερδοφόρο κομμάτι του (τη μεταφορική σιδηροδρομική εταιρία) στην χρεοκοπημένη Ferrovie dello Stato Italiane έναντι του ευτελούς ποσού των 45 εκατομμυρίων ευρώ.
Οι ίδιοι που συγχρόνως παραπέμπουν την Ελληνική κυβέρνηση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χαώδη κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο που οι δικές τους πολιτικές δημιούργησαν. Αυτοί που θεωρούσαν τις διαμαρτυρίες των εργαζόμενων για την άθλια κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου ως αριστερές γραφικότητες συνδικαλιστών που αρνούνται να αποδεχτούν τον εκμοντερνισμό που δήθεν φέρνει η ιδιωτικοποίηση.
Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτή η κοροϊδία της ΕΕ και των μνημονιακών κυβερνήσεων που την υπηρετούν τυφλά. Τις σημαίες είτε να τις ανεβάζουν να κυματίζουν περήφανες για τα αποτελέσματα των πολιτικών τους, ή να τις κατεβάσουν τελείως, αποδεχόμενοι την αποτυχία τους. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί ύβρη προς τους νεκρούς και τους τραυματίες της τραγωδίας».
Επιπλέον, με ανάρτησή του στο Twitter, κάλεσε σε συμμετοχή στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στο Σύνταγμα.
Συγκεκριμένα, έγραψε: «Ποτέ ξανά! Δεν είναι ο σταθμάρχης είναι ο καπιταλισμός και οι ιδιωτικοποιήσεις. Όλ@ σήμερα στις 18:00 στο #Σύνταγμα».
🔴Έρικ Έντμαν (@edmantweet) εκπρ. τύπου @mera25_gr
Ποτέ ξανά!
Δεν είναι ο σταθμάρχης είναι ο καπιταλισμός και οι ιδιωτικοποιήσεις. Όλ@ σήμερα στις 18:00 στο #Σύνταγμα.#Τεμπη_Τραγωδια #νδ_δολοφονοι #Μητσοτάκης_ΑΕ #Ρήξη pic.twitter.com/mw9DWOBfMu— Ράδιο ΜέΡΑ (@radiomera_) March 2, 2023
