Βαρουφάκης: Η Ελλάδα δεν μπορεί να επιβιώσει στη ζώνη του ευρώ, αντίθετα με το 2015

3
Απρίλιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Την αρνητική άποψή του για την παραμονή της Ελλάδας στη ζώνη του ευρώ εξέφρασε -έπειτα από ερώτηση που δέχθηκε κατά την αποψινή εκδήλωση συζήτηση του κόμματός του στο θέατρο «Γκλόρια», με ομιλητή, επίσης, τον Γιάννη Λαπαβίτσα– ο γραμματέας του ΜέΡΑ25, Γιάννης Βαρουφάκης.

«Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύαμε το 2015, η Ελλάδα πλέον δεν μπορεί να επιβιώσει στη ζώνη του ευρώ. Ουσιαστικά δεν υπάρχει πια Ευρωπαϊκή Ένωση», είπε ο κύριος Βαρουφάκης. Προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «τη δεδομένη στιγμή, το ζήτημα της εξόδου της χώρας μας από το ευρώ δεν είναι προτεραιότητα».

Ακόμα, μεταξύ άλλων, κατάγγειλε «τη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ για αποπολιτικοποίηση της πολιτικής ενόψει και των εθνικών εκλογών. Οι σύμβουλοι του κυρίου Μητσοτάκη του έχουν πει πως ο CEO μιας εταιρείας πρέπει να μιλάει γενικά περί αριστείας και να ζητάει από τους άλλους να βάλουν πλάτη. Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να έχει και στον τίτλο του το Ριζοσπαστική Αριστερά αλλά κάθε άλλο παρά ριζοσπαστική πολιτική δεν έχει. Το γενικό σύνθημά του είναι “Δικαιοσύνη παντού” και ας ξέρει ότι αυτό δεν μπορεί να υπάρξει στον καπιταλισμό», ανέφερε.

Απαντώντας σε σχετική τοποθέτηση του βουλευτή, Κρίτωνα Αρσενιάδη, είπε ότι «πρέπει να παραδεχτούμε πως η Ακροδεξιά ακούει περισσότερο τον κόσμο. Πρέπει και η Αριστερά να αρχίσει να ξανακούει τον λαό, γιατί παγκοσμίως η Αριστερά σταμάτησε να ακούει τον κόσμο.

Πρέπει να μιλήσουμε στην ψυχή του κόσμου και να του πούμε τι μπορεί να γίνει —για να βελτιωθούν οι συνθήκες ζωής του— τώρα μέσα στον καπιταλισμό. Δεν μπορείς να παραπέμπεις το να γίνουν όλα αυτά όταν έρθει ο σοσιαλισμός. Έτσι, δεν πρόκειται να έρθει ποτέ και αυτή είναι η βασική διαφορά μας με το ΚΚΕ».

Επιπλέον, ανάμεσα σε άλλα, πρότεινε τη δημιουργία αναπτυξιακής τράπεζας και να γίνει «επίσημη πτώχευση των -έτσι και αλλιώς ήδη- πτωχευμένων συστημικών τραπεζών».

Σε σχετική ενημέρωση από το ΜέΡΑ25, αναφέρεται: «Στο κατάμεστο θέατρο Γκλόρια πραγματοποιήθηκε η συζήτηση ανάμεσα στον Γραμματέα του ΜέΡΑ25 Γιάνη Βαρουφάκη και τον Οικονομολόγο Κώστα Λαπαβίτσα, οι οποίοι έδειξαν στην πράξη πως μπορεί να γίνει η ουσιαστική και τόσο αναγκαία σύγκλιση της Αριστεράς.

Την εκδήλωση άνοιξε η συγγραμματέας της ΛΑΕ-ΑΑ Μαριάνα Τσίχλη, η οποία έδωσε και το στίγμα της συζήτησης λέγοντας πως: “Σήμερα προσπαθούν να μας πείσουν πως δεν υπάρχει εναλλακτική πολιτική για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πολλών. Όμως οι δυνατότητες υπάρχουν, μέσα από τα κινήματα που ανθίζουν σε μια καινούργια άνοιξη και την ενότητα των δυνάμεων της Αριστεράς”.

Στις τοποθετήσεις τους οι δύο ομιλητές, αναφέρθηκαν στην γενικότερη κατάσταση του καπιταλισμού έπειτα από την κρίση του ’08, ενώ έγινε αναφορά και στις σημερινές ιστορικές συγκυρίες και τις λύσεις που θα μπορούσαν να βγάλουν την Ελλάδα από το αδιέξοδο των μνημονίων.

Χαρακτηριστικά, ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης υπογράμμισε πως: “Δεν υποφέρει όλη η Ελλάδα, υπάρχει ένα 20% της κοινωνίας που τρώει με χρυσά κουτάλια. Σε αντίθεση με το 2008 που σχεδόν ολόκληρη η κοινωνία υπέφερε, σήμερα η ιστορία είναι κατεξοχήν ταξική. Το τρίτο και τέταρτο μνημόνιο έχουν χτυπήσει σχεδόν αποκλειστικά τα λαϊκά κοινωνικά στρώματα”.

Ενώ ο Οικονομολόγος Κώστας Λαπαβίτσας από την πλευρά του τόνισε ότι: “Τα μνημόνια δε θα περνούσαν αν δεν υπήρχε η ελληνική ολιγαρχία που τα ήθελε διακαώς! Υπάρχουν κομμάτια της κοινωνίας τα οποία ωφελούνται από την φτωχοποίηση των πολλών. Πρέπει να χτυπηθεί η ανισότητα και να δημιουργηθούν καινούργια πεδία παραγωγής και ανάπτυξης, από μια Αριστερά που ξαναμιλάει με τον λαό και επιστρέφει το θέμα της ανάκτησης της κυριαρχίας στον δημόσιο διάλογο”.

Όταν ερωτήθηκε από το κοινό για τις πρακτικές πολιτικές λύσεις που χρειάζεται ο τόπος, ο κ. Λαπαβίτσας ανέφερε πως: “Η Ελλάδα είχε ανέκαθεν πρόβλημα στρεβλής παραγωγικής δομής. Είχαμε προειδοποιήσει ότι οι ξένοι δεν θα βοήθησαν να διορθωθεί με τα μνημόνια, και φυσικά έτσι και έγινε όταν η τρόικα λεηλάτησε τον τόπο, μοιράζοντας σε Έλληνες και ξένους ολιγάρχες και πολυεθνικές τον δημόσιο πλούτο και αφήνοντας τον λαό στη μοίρα του. Τώρα η Κυβέρνηση Μητσοτάκη περιμένει πάλι από τους ξένους να επενδύσουν και αυτοί μας παίρνουν τα σπίτια και βασικές υπηρεσίες και μας το παρουσιάζουν ως επένδυση. Πρέπει να χτυπηθεί η ανισότητα και να δημιουργηθούν καινούργια πεδία ουσιαστικής παραγωγής και ανάπτυξης”.

Από τη μεριά του, ο Γιάνης Βαρουφάκης αναφέρθηκε στο πρόβλημα της ανεξέλεγκτης αισχροκέρδειας, λέγοντας πως: “Πρέπει να παταχθεί! Με την κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας, την κατάργηση του Ηρακλή, δεν είναι δύσκολη η νομοθεσία για να σταματήσει η λεηλασία, το μόνο που μας λείπει είναι η πλειοψηφία στη Βουλή.

Συγχρόνως, ο κόσμος δε θέλει υπουργούς να κάνουν μεταρρυθμίσεις γιατί δε τους εμπιστεύεται. Η κοινωνικοποίηση δε θα έρθει από τη Κυβέρνηση, αλλά από τον ίδιο τον λαό με τα ΔΙΑΣΚΕΠ, όπως επίσης θα υπάρξει και αναπτυξιακός έλεγχος της παραγωγής. Αυτές τις τόσο βασικές και λογικές πολιτικές η ΕΕ και η σαθρή υποδομή του Ευρώ δε θα τις επιτρέψουν. Γι’ αυτό επιβάλλεται η Ρήξη μαζί τους”.

Κλείνοντας, ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 επισήμανε πως: “Δείξαμε τι σημαίνει στη πράξη σύγκλιση και κάναμε την αρχή μιας πραγματικής αγωνιστικής νέας Αριστεράς για τον τόπο”».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ