Κουτσούμπας: «ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ μοιράζονται την ίδια στρατηγική»

5
Μάιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

«Δε διεκδικεί το προνόμιο της κοροϊδίας μόνο η ΝΔ, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ που μοιράζονται την ίδια στρατηγική». Αυτό επισήμανε ο Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος μίλησε απόψε (5/5) στη Λάρισα.

Ο γ.γ. της ΚΕ του ΚΚΕ ανέφερε πως ο λαός «μπορεί να κάνει την έκπληξη, φέρνοντας το ΚΚΕ πολύ πιο ψηλά. Μπορεί να γυρίσει την πλάτη στα εκβιαστικά διλήμματα, μπορεί να αχρηστεύσει τις παγίδες που του στήνουν, μπορεί να φτάσει στην κάλπη με κριτήριο τις δικές του ανάγκες. Δεν χωράει άλλη αναβολή. Αυτό πρέπει να γίνει! Να βάλουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες».

Οι οποίες «δε χωράνε στο σύστημα του κέρδους και της εκμετάλλευσης, που όλοι τους υπηρετούν. Κι αν ορισμένοι έτρεφαν κάποιες αυταπάτες σήμερα δεν έχουν καμιά! Γιατί έζησαν, ζήσαμε και μια τραγωδία εδώ σ’ αυτόν τον τόπο, ζήσαμε ένα μεγάλο έγκλημα, το έγκλημα στα Τέμπη. “Εσείς μετράτε κέρδη και ζημιές, εμείς μετράμε ανθρώπινες ζωές” φώναξαν χιλιάδες λαού, χιλιάδες νέα παιδιά, φοιτητές, μαθητές».

Τόνισε ότι «μετά το σύνθημα, “ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ το έγκλημα αυτό έχει ιστορία”, που φώναξαν χιλιάδες εργαζόμενοι και νέοι, σήμερα όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που αντιλαμβάνονται ότι υπεύθυνη για αυτή την τραγωδία είναι η πολιτική που αντιμετωπίζει κρίσιμους τομείς για τη ζωή των ανθρώπων, όπως είναι και οι μεταφορές, οι συγκοινωνίες, σαν πεδίο κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο, τους επιχειρηματικούς ομίλους. […] Η ειδική έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τους σιδηροδρόμους μιλούσε για καθυστέρηση στην εισαγωγή σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων, σε όλες τις χώρες της ΕΕ! Μάλιστα έλεγε, πως αυτή η καθυστέρηση μπορεί να αποδοθεί, κυρίως στην απροθυμία των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων να επενδύσουν σε εξοπλισμό, λόγω των δαπανών που αυτός συνεπάγεται.

Με ωμό τρόπο ομολογούν πως η εισαγωγή αυτών των συστημάτων «συνεπάγεται δαπανηρές επενδύσεις χωρίς να αποφέρει, γενικά, άμεσα οφέλη σε εκείνους που καλούνται να επωμιστούν το κόστος.

Όσο κριτήριο είναι η κερδοφορία των ομίλων, η ζωή των εργαζομένων, του λαού θα συνεχίσει να παίζεται στα “ζάρια”. Είναι χαρακτηριστική η διατύπωση στο πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που διόρισε η κυβέρνηση. Γράφει: “Πρέπει να επισημανθεί ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί ένα βαρύ σύστημα, που απαιτεί υψηλές επενδύσεις, ενώ ταυτόχρονα έχει πολύ χαμηλές αποδόσεις των επενδυμένων κεφαλαίων, που είναι ανεπαρκείς για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα”.

Το καταλάβαμε: Η τραγωδία στα Τέμπη, έχει αιτία και ενόχους! Είναι η πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων για την “απελευθέρωση” των μεταφορών, για σιδηροδρομικές μεταφορές-εμπόρευμα, για λογαριασμό των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων.

Σε αυτήν την αντιλαϊκή κατεύθυνση, που καθορίζουν η πολιτική “απελευθέρωσης” της ΕΕ και η στρατηγική του κεφαλαίου, συμφωνούν σήμερα ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΜέΡΑ25, όλα τα κόμματα του συστήματος».

Ο κύριος Κουτσούμπας, είπε πως «η κυβέρνηση της ΝΔ όλη αυτή την τετραετία, μετρούσε κέρδη και ζημιές για το κεφάλαιο, τους επιχειρηματικούς ομίλους, γι αυτό και πέρναγε το ένα αντιλαϊκό νομοσχέδιο μετά το άλλο, υλοποιώντας μία προς μία τις απαιτήσεις των μονοπωλίων για μεγαλύτερη κερδοφορία, αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν “φιλικό περιβάλλον για τις επενδύσεις”. Κέρδη και ζημιές μετρούσε και ο ΣΥΡΙΖΑ με το ΠΑΣΟΚ γι αυτό και στήριξαν κατά 50% ο πρώτος και κατά 70% το δεύτερο, τα νομοσχέδια της ΝΔ».

Αντίθετα, «εμείς όμως μετράμε τις ανάγκες των εργαζομένων! Γι αυτό και μπαίνουμε μπροστά στον αγώνα για πραγματική ενίσχυση των μισθών, την οποία μπορεί να επιβάλει μόνο το εργατικό κίνημα με την πάλη του και με ένα πολύ πιο δυνατό ΚΚΕ.

Να επιβάλουμε, δηλαδή, την επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης ως αφετηρία για την αύξηση του κατώτερου μισθού, υιοθετώντας τα αιτήματα των συνδικάτων για αυξήσεις πάνω από 850 ευρώ και ταυτόχρονη επαναφορά των τριετιών. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας εργαζόμενους με μια τριετία θα δει τον μισθό του να αυξάνεται στα 935 ευρώ σήμερα και όχι το 2027 που υπόσχεται η ΝΔ.

Η πρότασή μας για αυξήσεις στους μισθούς είναι συνδεδεμένη με τις υπόλοιπες προτάσεις του ΚΚΕ για σταθερό ημερήσιο χρόνο δουλειάς, 7ωρο, 5ήμερο, 35ωρο και χωρίς απλήρωτες υπερωρίες, με την επαναφορά της Κυριακής-αργίας. Είναι συνδεδεμένη με την πρόταση για ρήτρα αναπροσαρμογής των μισθών με βάση τον πληθωρισμό.

Με την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο, για τους οποίους η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν λένε κουβέντα, και τη χορήγηση όλων των μισθολογικών κλιμακίων. Με ισχυρό το ΚΚΕ και μαζικούς εργατικούς αγώνες, μπορούμε να επιβάλουμε την επαναφορά και των Κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και την υποχρεωτικότητά τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, που αποτελεί βασική προϋπόθεση για να αυξηθούν οι μισθοί σε όλες τις κλίμακες. Αυτή είναι η μόνη φιλολαϊκή απάντηση στα ψέματα της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, ότι δήθεν θα αυξηθεί ο μέσος μισθός, χωρίς να καταργηθούν οι νόμοι που έχουν υπονομεύσει τις Κλαδικές Συμβάσεις Εργασίας».

Πρόσθεσε ότι «δε διεκδικεί το προνόμιο της κοροϊδίας μόνο η ΝΔ, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ που μοιράζονται την ίδια στρατηγική. Γι αυτό και ψήφισαν μαζί με τη ΝΔ τη μονιμοποίηση των φόρων στην ενέργεια και στα καύσιμα. Κέρδη και ζημιές μετρούν, τα κόμματα της αστικής διαχείρισης γι αυτό και τα κυβερνητικά τους προγράμματα, θα έλεγε κανείς, πως έχουν γραφτεί από το ίδιο χέρι.

Μόνο τους τίτλους να διαβάσει κανείς καταλαβαίνει πως παρά τους καβγάδες, παρά τις διαφορές τους, μια χαρά μπορούν να φτιάξουν κυβέρνηση στις 22 του Μάη. Ας αφήσουν λοιπόν, τα εκβιαστικά διλήμματα περί ακυβερνησίας ο ένας, ο Μητσοτάκης με την αυτοδυναμία, και ο άλλος ο Τσίπρας με τα περί δήθεν προοδευτικής διακυβέρνησης. […] Όταν ο ΣΥΡΙΖΑ μετρούσε μαζί με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κέρδη και ζημιές για το κεφάλαιο αυτά τα τέσσερα χρόνια, εμείς, το ΚΚΕ, μετρούσαμε ανθρώπινες ζωές. Γι αυτό μπήκαμε μπροστά σε κάθε χώρο δουλειάς, σε κάθε πόλη και χωριό, στα σχολεία και τις σχολές για να οργανωθεί η πάλη των εργαζομένων, του λαού και της νεολαίας».

Ο κύριος Κουτσούμπας επισήμανε πως «η εμπλοκή της χώρας μας στον πόλεμο στην Ουκρανία, συνολικά στα σχέδια των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, όχι μόνο δε χωρίζει τη ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ, αλλά αντίθετα αποτελεί και τη συγκολλητική ουσία για να σχηματιστεί η επόμενη αντιλαϊκή κυβέρνηση, όποιος κι αν είναι πρώτος, η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές.

Γιατί ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ συναντιούνται στον στόχο για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση της άρχουσας τάξης της χώρας, για μετατροπή της Ελλάδας σε «ενεργειακό κόμβο» στην ευρύτερη περιοχή, που υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου, των λίγων δηλαδή και δημιουργεί νέους κινδύνους.

Από αυτόν τον στόχο δεν κερδίζουν βέβαια όλοι. Οπωσδήποτε, κερδίζουν οι εφοπλιστές, οι ενεργειακοί όμιλοι και άλλοι, που βλέπουν να αυξάνονται τα κέρδη τους από τη μεταφορά του αμερικανικού LNG και την υλοποίηση νέων «πράσινων» επενδύσεων, στο όνομα της «απεξάρτησης» από το ρωσικό αέριο.

Ενώ, την ίδια ώρα, ο λαός χάνει, όχι μόνο γιατί καλείται να πληρώσει το «τίμημα» με ακριβότερη Ενέργεια και βάθεμα της ενεργειακής φτώχειας, αλλά και γιατί όλα αυτά τα σχέδια σημαίνουν επιπλέον δισεκατομμύρια από την τσέπη του για νέους εξοπλισμούς που δεν έχουν για προτεραιότητα την άμυνα της χώρας. Απόδειξη τα «Πάτριοτ» που πήγαν στη Σαουδική Αραβία και τα «Λέοπαρντ» που συζητάνε να στείλουν στην Ουκρανία».

Μιχάλης Χρυσοχοΐδης: Έρχονται 80 επιπλέον αστυνομικοί για πεζές περιπολίες στο κέντρο της Αθήνας

Σημαντική ενίσχυση των αστυνομικών δυνάμεων στην «καρδιά» της πρωτεύουσας…

Βιβλική καταστροφή στη Βενεζουέλα: Ισοπεδώθηκαν πόλεις από διπλό ισχυρότατο σεισμό 7,5 Ρίχτερ

Εφιαλτικές στιγμές βιώνει η Βενεζουέλα μετά το χτύπημα ενός…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ