Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, απέρριψε κατηγορηματικά τη πρόταση του Αλέξη Τσίπρα για σχηματισμό κυβέρνησης ειδικού σκοπού με στόχο να διερευνηθούν οι υποκλοπές από Προανακριτική Επιτροπή. Παράλληλα άσκησε δριμεία κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη, τον οποίο κατηγόρησε πως επιδιώκει να μονοπωλήσει την εξουσία. Μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ ανέφερε πως τα λεγόμενα του κ. Τσίπρα «είναι όπλο για τον Μητσοτάκη», με συνέπεια να «γίνεται χορηγός του κ. Μητσοτάκη» ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο κ. Τσίπρας έχει μιλήσει για κυβέρνηση με ψήφο ανοχής, μετά μας είπε για κυβέρνηση με τον Βαρουφάκη. Τώρα λέει κάτι καινούργιο. Θέση μου είναι ότι ένα ισχυρό ΠΑΣΟΚ την Κυριακή το βράδυ, οδηγεί σε μια κυβέρνηση σταθερή, κανονική. Σταθερή σε θέματα δημοκρατίας -που είναι τα κορυφαία ζητήματα- σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων που αφορούν στην υπόθεση των υποκλοπών, και σε θέματα οικονομίας.
Ως προς το επίμαχο που είναι οι υποκλοπές, έχω μιλήσει για εκ νέου εξεταστική επιτροπή, χωρίς την καταχρηστική χρήση του απορρήτου. Εμείς είχαμε προσκαλέσει 40 μάρτυρες αλλά ο κ. Μητσοτάκης και η κοινοβουλευτική πλειοψηφία της Νέας Δημοκρατίας, κάλυψαν τον ανιψιό του και όλους τους επιχειρηματίες οι οποίοι εμπλέκονται με την υπόθεση. Το αποτέλεσμα της εξεταστικής θα οδηγήσει σε προανακριτική. Νομίζω ότι αυτός είναι και ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε την αλήθεια και η δικαιοσύνη να έχει περισσότερα στοιχεία για να κινηθεί. Καμία ατιμωρησία για το θέμα των υποκλοπών.
Όσα λέει ο κ. Τσίπρας είναι όπλο για τον κ. Μητσοτάκη. Όταν λοιπόν κάνει λόγο για κυβερνήσεις οι οποίες δεν είναι σταθερές, δεν αφορούν μια συνολική πολιτική ατζέντα για το μέλλον του τόπου στην οικονομία, στα εθνικά θέματα και βάζει μόνο ένα ζήτημα, αυτό ουσιαστικά κάνει τον κ. Τσίπρα χορηγό του κ. Μητσοτάκη. Πιστεύω ότι αν υπήρχε μια αξιόπιστη αντιπολίτευση, ήδη ο κ. Μητσοτάκης θα αποτελούσε παρελθόν» δήλωσε.
Έφερε τρία παραδείγματα: Τις «Πρέσπες του Αιγαίου», τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ στον φράχτη του Έβρου και το σύστημα πληρωμών «Δήμητρα» του Γιάνη Βαρουφάκη, σημειώνοντας: «Δεν έμαθαν τίποτα από το 2015;». Ο κύριος Ανδρουλάκης, πάντως, διευκρίνισε ότι δεν αποκλείει οποιαδήποτε κυβερνητική συνεργασία. Αλλά μιλά με προγραμματικούς όρους και συγκλίσεις και με αξιόπιστα πρόσωπα κοινής αποδοχής.
Απάντησε με σκληρή γλώσσα στον Κυρ. Μητσοτάκη για όσα ο πρωθυπουργός καταμαρτυρεί στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής: «Ο κ. Μητσοτάκης νομίζει ότι μιλάει σε μία κοινωνία, που δεν έχει μνήμη. Σε ποιους ψηφοφόρους απευθύνεται; Σε αυτούς που έμειναν στα δύσκολα. Σε αυτούς που κράτησαν όρθιο ένα ΠΑΣΟΚ, το οποίο είναι ο λόγος που έμεινε η χώρα στο ευρώ. Και θέλω να θυμίσω, λοιπόν, σε όλους τους ψηφοφόρους μας, σε όλους τους προοδευτικούς ανθρώπους της χώρας τι ψήφισε το 2010 ο κ. Μητσοτάκης.
Ψήφισε τη δανειακή σύμβαση με την οποία μείναμε στο ευρώ; Ή ψήφισε μαζί με τον κ. Τσίπρα και απέναντι στην ίδια του την αδερφή να πάμε στη δραχμή; Είναι θλιβερή η στάση του κ. Μητσοτάκη. Δείχνει ότι η οικογενειακή του παράδοση είναι χαραγμένη στη μνήμη και τη στρατηγική του. Αν, λοιπόν, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ το 2010 είχαν ακολουθήσει το παράδειγμα των κ.κ. Μητσοτάκη και Τσίπρα, σήμερα ο κ. Μητσοτάκης θα ήταν πρωθυπουργός σε χώρα με δραχμή και όχι με ευρώ. Γι’ αυτό, μαθήματα συνέπειας και υπευθυνότητας από τους λαϊκιστές χωρίς γραβάτα και τους λαϊκιστές με γραβάτα δεν δεχόμαστε σε αυτήν την παράταξη, που κράτησε τη χώρα όρθια με μεγάλο κόστος», είπε.
Ο κύριος Ανδρουλάκης κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για Λουδοβίκειες συμπεριφορές: «Έφτασα να γίνω ευρωβουλευτής και Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και δεν έχω κάνει ένα ρουσφέτι στη ζωή μου. Και μου κάνει μαθήματα προοδευτικού εκσυγχρονισμού ο άνθρωπος, που αν βάλει τα ρουσφέτια που έχει κάνει ο ίδιος και η οικογένειά του σε μία σειρά, είναι σε μήκος μεγαλύτερη από το Σινικό Τείχος;
Δεν θέλει συγκυβέρνηση. Εδώ δεν συγκυβερνά με το κόμμα του. Είχε υπό παρακολούθηση τους υπουργούς του. Είναι ένας πολιτικός ο οποίος λειτουργεί με όρους παρέας και θα μπορέσει να κάνει συγκυβέρνηση με ένα δημοκρατικό – θεσμικό – αξιακό κόμμα; Ο κ. Μητσοτάκης θέλει αυτοδυναμία και να είναι ο ίδιος απόλυτος κυρίαρχος. “Το κράτος είμαι εγώ”. Λουδοβίκειες συμπεριφορές δεν πρόκειται να δεχθώ είτε από τη μια είτε από την άλλη πλευρά.
Δεν μπορεί να μου κάνει μαθήματα δικαιοσύνης ο κ. Μητσοτάκης, που είναι πρωταγωνιστής του σκανδάλου των υποκλοπών και κάλυψε τον ανιψιό του. Πραγματικά, δεν ξέρω στην Ευρώπη άλλον πρωθυπουργό που ο στενότερός του συνεργάτης, είναι ο ανιψιός του.
Ούτε, όμως, ο κ. Τσίπρας ο οποίος έλεγε “μπράβο” στο Ειδικό Δικαστήριο όταν αθώωσε την Τουλουπάκη αλλά όταν μετά από λίγες ημέρες καταδίκασε τον στενότερό του συνεργάτη, τον κ. Παππά, ουσιαστικά άφηνε να εννοηθεί ότι δεν λειτουργεί η δικαιοσύνη».
