Βαρουφάκης: «Πέσαμε έξω στις 21/5, πάμε για τη νίκη στις 25/6»

19
Ιούνιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

Στην κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη στην Αθήνα μίλησε απόψε (19/6) ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Στην αρχή της ομιλίας του θυμήθηκε ότι «πριν ένα μήνα, βρεθήκαμε στην Πλατεία Κοτζιά για να γιορτάσουμε αυτό που ΝΟΜΙΖΑΜΕ ότι κυοφορούσαν οι κάλπες δυο μέρες αργότερα». Δηλαδή, «την είσοδο στη Βουλή μιας στιβαρής Κοινοβουλευτικής Ομάδας». Όμως «πέσαμε έξω συνοδοιπόροι! Αντί για αυτό, η 21η Μάη μας επιφύλαξε οδυνηρή ήττα. Εκείνη τη δύσκολη στιγμή, είχαμε μια επιλογή: Είτε να κακίσουμε τον λαό. Είτε να επιλέξουμε την αυτοκριτική. Επιλέξαμε την αυτοκριτική, όπως πρέπει να κάνει κάθε δημοκράτης, κάθε πραγματικά αριστερός».

Ο κύριος Βαρουφάκης ανέφερε ότι «για δέκα μέρες κοιταχτήκαμε στον συλλογικό μας καθρέφτη, στις Κεντρικές μας Επιτροπές, τις Πολιτικές μας Γραμματείες, μιλήσαμε με τον κόσμο, αφουγκραστήκαμε φίλους και αντιπάλους». Καταλήξανε στο συμπέρασμα ότι ο λαός που έδωσε 62% στις δυνάμεις του ΟΧΙ «κοίταξε στα μάτια όλες και όλους εμάς που, τότε, το 2015, του αναπτερώσαμε το ηθικό, τον βγάλαμε στους δρόμους, του επιτρέψαμε να ελπίζει […] και είπε: Αφήστε το. Τελείωσε. Τον κύκλο της προοπτικής εκείνου του ΟΧΙ τον κλείσατε εσείς που μας κάνατε να πιστέψουμε και που τώρα δεν μιλιόσαστε καν μεταξύ σας».

Έτσι «την 21η Μάη χάσαμε μεγάλο ποσοστό του λαού. Μεγαλύτερο ποσοστό έχασε ο ΣΥΡΙΖΑ που αποκάλεσε το ΟΧΙ αυταπάτη. Αλλά, κι εμείς που το τιμούμε εκείνο το ΟΧΙ, χάσαμε κόσμο πολύ με αποτέλεσμα το ΟΧΙ, που το 2019 το ξαναβάλαμε στη Βουλή, να βγει ξανά εκτός Βουλής».

Στη συνέχεια παρέθεσε τους λόγους για τους οποίους -κατά το ΜέΡΑ25- ο λαός έδωσε 41% στον Κυριάκο Μητσοτάκη, «που λέει ξεδιάντροπα σε 1,5 εκατομμύρια έλληνες “ναι, είναι σωστό και πρέπον τα σπίτια και τα μαγαζιά σας να τα αρπάξουν τα φαντς”. Θεωρεί πως «οι δανειστές άνοιξαν τις στρόφιγγες νέων δανείων, επιτρέποντας στον κ. Μητσοτάκη να δημιουργήσει νέα φούσκα χρέους που απέκρυψε τις μαύρες τρύπες των δημόσιων ταμείων και απογείωσε την αγορά ακινήτων, δημιουργώντας έτσι την ψευδαίσθηση σταθερότητας».

Υποστήριξε πως η κυβέρνηση φέσωσε «σε δυόμιση μόλις χρόνια» με «60 δις το δημόσιο ταμείο». Από αυτά «πήραν κάποια χρήματα οι μη προνομιούχοι για να επιβιώσουν στην πανδημία. Όμως η μερίδα του λέοντος πήγε στα καρτέλ, στους ημέτερους ολιγάρχες». Ανέφερε πως η ΝΔ μετέτρεψε «το δημόσιο ταμείο σε ταμείο αρωγής ολιγαρχών τινάζοντας το δημόσιο χρέος πάνω από τα 410 δισ. με τα επί πλέον δανεικά των 60 δισ.». Καταλήγοντας πως «αν προσθέσουμε εδώ την αποτυχία των προοδευτικών και αριστερών δυνάμεων να συνεννοηθούμε εν όψει απλής αναλογικής, –ξάφνου– ο θρίαμβος της Νέας Δημοκρατίας εξηγείται».

Ο κύριος Βαρουφάκης είπε πως οι ψηφοφόροι ξέρουν πως «όλα είναι μια ακόμα φούσκα που θα την πληρώσουν ακριβά όταν σκάσει». Αλλά από την άλλη «είπαν την 21η Μάη: Η ΝΔ μας προσφέρει ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ τουλάχιστον για μερικούς μήνες, άντε μέχρι το Νέο Χρόνο. Ναι, την χτίζει πάνω σε μια φούσκα που, ναι θα σκάσει, αλλά μέχρι να σκάσει μπορεί και να ζήσουμε κάποιες ήρεμες μέρες. Εσείς, οι “προοδευτικοί” τι μας προσφέρετε; ΜΗ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ, αστάθεια, μέσα στο καλοκαίρι. Δεν θα πάρουμε. […] επέλεξαν την πρόσκαιρη σταθερότητα» αλλά «καταλαβαίνουν πως η σταθερότητα της Νέας Δημοκρατίας έχει ως αντίτιμο τη σταθερή λεηλασία της ζωής τους».

Επισήμανε ότι «μπροστά στην νέα, επελαύνουσα συγκυβέρνηση Ακραίου Κέντρου & Ακροδεξιάς, δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία πια το συνεκτικό κυβερνητικό μας πρόγραμμα, για το οποίο παραμένουμε βέβαια περήφανοι. Τώρα, η προτεραιότητα πέφτει στο να υπάρξει μέσα στη Βουλή η αναμφισβήτητα ποιοτική, πραγματικά πλουραλιστική, σύγχρονη αριστερή, αποδεδειγμένα κινηματική, αυθεντικά οικολογική, ανιδιοτελής αντιπολίτευση που μόνο το ΜέΡΑ25, και η ευρύτερη ενωτική μας συμμαχία, μπορούμε να προσφέρουμε».

Υποστήριξε ότι «παρά το αρνητικό για εμάς αποτέλεσμα της 21ης Μάη, φαίνεται να είναι κοινή πεποίθηση μεγάλου μέρους όσων δεν μας ψήφισαν ότι η δυνατή, ουσιαστική αντιπολίτευση απαιτεί την παρουσία του ΜέΡΑ25 στη Βουλή». Επικαλέστηκε, μεταξύ άλλων, «το κείμενο στήριξης 66 προσωπικοτήτων της Αριστεράς, του Φεμινισμού και των Κινημάτων που, ενώ δεν μας στήριζαν ως τώρα, εν όψει της 25ης Ιουνίου το κάνουν».

Καταλήγοντας, ο Γ, Βαρουφάκης, ανέφερε: «Απόψε δεν είμαστε στην Πλατεία Κοτζιά. Απόψε επιστρέψαμε στις ρίζες μας. Εδώ στην Πλατεία Σανταρόζα που πριν 4 χρόνια κάναμε την προεκλογική μας συγκέντρωση λίγο πριν βάλουμε το ΌΧΙ, την Υπεύθυνη Ανυπακοή, στη Βουλή. Τότε είμασταν δεν είμασταν 300.

Κοιτάζω γύρω μου και βλέπω νέους συνοδοιπόρους που οι δρόμοι μας σμίγουν ΚΑΙ σε αυτή την Πλατεία απόψε – που όπως το 2019 θα επιστρέψει αυτή τη φωνή στη Βουλή! Δεν είναι τυχαία η πλατεία αυτή. Είναι γνωστή, μην ξεχνάμε, κι ως Πλατεία Δικαιοσύνης. Μια πλατεία, που αντί το όνομα Δήμαρχου της 4ης Αυγούστου φέρει το όνομα ενός επαναστάτη, του Σαντόρε ντι Σανταρόζα που έπεσε στην Ελληνική Επανάσταση ως απλός αγωνιστής στην… Πύλο τον Μάη του 25! Του 1825.

Από εκείνο το 25, στις 25 ΜέΡΑ25! Ξεκινώντας σήμερα από αυτή Πλατεία Σανταρόζα την οποία κοσμεί ένα γλυπτό του Κυριάκου Καμπαδάκη στο κέντρο της πλατείας. Ξέρετε πως λέγετα το γλυπτό αυτό; “Νίκη” λέγεται! Για την Νίκη λοιπόν ώστε στις 25 ξανά αυτή η φωνή στη Βουλή ως η μόνη κοινοβουλευτική δύναμη πλουραλιστικής-οικολογικής-ενωτικής-κινηματικής-συμμαχικής-ανυπάκουης-ανυπότακτης-ανιδιοτελούς Αριστεράς».

Συναγερμός στο Λουτράκι: Μεγάλη φωτιά σε ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης – Φόβοι για εγκλωβισμένους

Σε κατάσταση κόκκινου συναγερμού βρίσκεται το Λουτράκι το βράδυ…

Πράγα: Το Συνταγματικό Δικαστήριο δικαιώνει τον πρόεδρο Πετρ Πάβελ για τη σύνοδο του ΝΑΤΟ

ΣΤο ανώτατο δικαστικό όργανο εξέδωσε κατεπείγουσα διαταγή, υποχρεώνοντας την…

Ο Κεμ Μπιρτς στον Άρη για δύο χρόνια

 Η ομάδα της Θεσσαλονίκης ήρθε σε πλήρη συμφωνία με…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ