Μετά την ορκωμοσία των μελών της νέας κυβέρνησης, ακολουθούν οι καθιερωμένες τελετές παράδοσης – παραλαβής των υπουργείων, με τους «υπηρεσιακούς» της κυβέρνησης Ιωάννη Σαρμά να παραδίδουν τη σκυτάλη στα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας που επέλεξε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Εξωτερικών
Στο Υπουργείο Εξωτερικών, ο Βασίλης Κασκαρέλης παρέδωσε το χαρτοφυλάκιό του στον Γιώργο Γεραπετρίτη.
Έχετε κληθεί να αναλάβετε το ΥΠΕΞ σε μια κρίσιμη περίοδο, είμαι βέβαιος ότι με τις ικανότητες σας θα προάγετε τα συμφέροντά μας και θα αναβαθμίσετε τον ρόλο της χώρας, τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Κασκαρέλης.
Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Κασκαρέλη για την υποδοχή, είναι ένας από τους σοφότερους διπλωμάτες που διαθέτει η χώρα, τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης. Ευχαρίστησε και τον Νίκο Δένδια για τις υπηρεσίες του και σημείωσε ότι ο ίδιος αντιλαμβάνεται το μέγεθος της ευθύνης που αναλαμβάνει.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Τουρισμού
Τα ηνία του υπουργείου Τουρισμού παρέδωσε στην Όλγα Κεφαλογιάννη και την Έλενα Ράπτη η Ιωάννα Δρέττα.
Η νέα υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, δεν έκρυψε την συγκίνησή της για την επιστροφή της στο εν λόγω υπουργείο. “Είναι τεράστια η συγκίνησή μου που είμαι πάλι εδώ στα γνώριμα και ωραία μέρη. Επιστρέφω σε ένα χώρο για να υπηρετήσω με όλες τις δυνάμεις τον πιο κρίσιμο, παραγωγικό και δημιουργικό τομέα της ελληνικής οικονομίας” τόνισε.
“Βλέπω μπροστά μου ανθρώπους που γνωρίζω καλά και εκτιμώ πολύ. Βρεθήκαμε μαζί σε σκληρές συνθήκες. Αγωνιστήκαμε για να αναστήσουμε τον τουρισμό από τη βαθιά κρίση που περνούσε το 2012. Υιοθετήσαμε μια επιθετική πολιτική τουριστικής διπλωματίας που είχε στόχο την αλλαγή του αρνητικού κλίματος που επικρατούσε για την Ελλάδα τότε στο εξωτερικό” πρόσθεσε η Όλγα Κεφαλογιάννη.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Εσωτερικών
Στο υπουργείο Εσωτερικών η Καλλιόπη Σπανού παρέδωσε το χαρτοφυλάκιο στη Νίκη Κεραμέως.
«Εύχομαι ό,τι καλύτερο στη νέα πολιτική ηγεσία», είπε η Καλλιόπη Σπανού και έδωσε τον λόγο στην Νίκη Κεραμέως.
Η νέα υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως είπε ότι αισθάνεται τιμή αλλά και μεγάλη ευθύνη για τη νέα της θέση. «Έχουν γίνει πολύ σημαντικά βήματα στον Δημόσιο τομέα, είπε και «η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα είναι προτεραιότητα». Όπως είπε «σχεδιάζουμε πολλά για την επόμενη 4ετία» και αναφέρθηκε στην αύξηση μισθών και προσλήψεων, μεταξύ άλλων.
«Στόχος ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό κράτος για τον πολίτη» υπογράμμισε.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Τα ηνία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανέλαβε ο Λευτέρης Αυγενάκης.
«Μια εντολή ευθύνης, μια εντολή τιμής να υλοποιήσουμε το κυβερνητικό σχέδιο για το οποίο δεσμευτήκαμε για να προχωρήσουμε πιο γρήγορα», είπε μεταξύ άλλων ο Λευτέρης Αυγενάκης.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Παραλαμβάνοντας το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο Βασίλης Κικίλιας τόνισε ότι δεν υπάρχει κάτι πιο ιερό από την προστασία των πολιτών και της ανθρώπινης ζωής.
«Υπόσχομαι πολλή και σκληρή δουλειά και λίγα λόγια», ανέφερε ακόμα ο Βασίλης Κικίλιας.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Εθνικής άμυνας
Αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του Υπουργού Άμυνας ο Νίκος Δένδιας τόνισε ότι δεν συνιστά απλό καθήκον, αλλά συνταγματική υποχρέωση η προάσπιση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
«Θέλουμε τα παιδιά λιγότερο σαν σκληρούς δίσκους και περισσότερο ως επεξεργαστές». Αυτό τόνισε παραλαμβάνοντας τα νέα του καθήκοντα ως Υπουργός Παιδειας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού ο Κυριάκος Πιερρακάκης, νωρίτερα σήμερα, Τρίτη.
Ο νέος υπουργός καταχειροκροτήθηκε όταν ανέφερε ότι στις βασικές προτεραιότητές του θα είναι η πλήρης ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του υπουργείου και η μείωση της γραφειοκρατίας. «Θα γίνει το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο υπουργείο», είπε.
«Εδώ θα κριθούν όλα για τις επόμενες δεκαετίες», σημείωσε για το σημαντικό ρόλο του υπουργείου και πρόσθεσε ότι είναι το «κατεξοχήν υπουργείο που αναφέρεται στο μέλλον, επενδύει για το μέλλον, χρίζει το μέλλον και συνομιλεί με το μέλλον».
Ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι αποτελεί στόχο η Παιδεία να αποτελέσει πεδίο συγκλίσεων και συναινέσεων, καθώς και ότι κάθε μέρα να γίνεται και μια μικρή αλλαγή που θα βελτιώνει τη ζωή των συντελεστών της εκπαίδευσης. «Όπου γίνουν μεγάλες τομές, θα γίνουν με οργανωμένο και μεθοδικό τρόπο και με διαβούλευση», ξεκαθάρισε.
«Πάντως, θα κάνουμε περισσότερα από όσα θα υποσχεθούμε», ανέφερε. Υπενθυμίζεται, ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αποτελείται -εκτός του Κυριάκου Πιερρακάκη- από τις υφυπουργούς Παιδείας, Ζέττα Μακρή και Δόμνα Μιχαηλίδου και τον αναπληρωτή υπουργό Αθλητισμού, Γιάννη Οικονόμου.
Οι υφυπουργοί στις ομιλίες τους ευχαρίστησαν τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, για την εμπιστοσύνη στο πρόσωπό τους και υπογράμμισαν την ήδη καλή συνεργασία μεταξύ των μελών της ηγεσίας του υπουργείου.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο ΥΠΕΝ
Την ευχή να μην χρειαστεί στο μέλλον η δημοσιονομική πολιτική να συνδράμει την ενεργειακή, όπως συνέβη στο παρελθόν λόγω της ενεργειακής κρίσης, εξέφρασε ο νέος υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Θόδωρος Σκυλακάκης, κατά την παραλαβή του υπουργείου από τον υπηρεσιακό υπουργό, καθηγητή Παντελή Κάπρο.
Ο κ. Σκυλακάκης περιέγραψε τις προτεραιότητες, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην κλιματική κρίση η οποία, όπως είπε, βρίσκεται στην πρώτη της φάση και τις επόμενες δεκαετίες θα χειροτερέψει, και την ανάγκη «να ανταποκριθούμε στις πολλαπλές υποχρεώσεις της χώρας στους τομείς της ενέργειας και του περιβάλλοντος» αλλά και να προχωρήσει η πράσινη μετάβαση σε ασταθές και μεταβαλλόμενο ενεργειακό περιβάλλον».
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Πολιτισμού
Ολοκληρώθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Πολιτισμού, εκεί όπου παραμένει η Λίνα Μενδώνη.
Στην ανανέωση της θητείας της στο υπουργείο η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «αυτή η κυβέρνηση είναι κυβέρνηση δουλειάς και μεταρρυθμίσεων. Υπάρχουν πολλές μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στον πολιτισμό και υπάρχουν μεταρρυθμίσεις οι οποίες έγιναν και δεν έχουν εφαρμοστεί απολύτως. Αυτά πρέπει να γίνουν και να γίνουν με γρήγορους ρυθμούς.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ανάπτυξης
Το Καλάθι του Νοικοκυριού θα συνεχιστεί είπε ο νέος υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής.
«Το καλάθι του νοικοκυριού είναι ένα από αυτά τα εργαλεία που βοήθησαν πολύ να τιθασεύσουμε τον εισαγόμενο, κατά κύριο λόγο, πληθωρισμό και στα τρόφιμα και αλλού. Αυτό το πράγμα θα το συνεχίσουμε και αύριο θα ακούσετε τις προγραμματικές δηλώσεις από τον πρωθυπουργό της χώρας».
Βασική προτεραιότητα ήταν και θα παραμείνει να διευκολύνουμε το επιχειρείν στη χώρα μας, είπε μεταξύ άλλων ο Κώστας Σκρέκας.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών
«Έχω την προσδοκία ότι από κοινού θα καταφέρουμε να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη σοβαρή αποστολή μας» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Χρήστος Σταϊκούρας αναλαμβάνοντας το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προσέθεσε: «Ο πρωθυπουργός της χώρας, ο κύριος Κυριάκος Μητσοτάκης, μου ανέθεσε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μεγάλη τιμή, για την οποία τον ευχαριστώ θερμά, αλλά και μεγάλη ευθύνη. Δεσμεύομαι ότι θα εργαστώ έντιμα και σκληρά για να τιμήσω αυτή την εμπιστοσύνη».
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Δικαιοσύνης
Στο Υπουργείο Δικαιοσύνης βρέθηκε ο νέος υπουργός Γιώργος Φλωρίδης προκειμένου να παραλάβει το χαρτοφυλάκιό του από τον Φίλιππο Σπυρόπουλο. Ο κ. Φλωρίδης δήλωσε: «Εύχομαι να έχουμε καλή συνεργασία και σε ό,τι με αφορά θα κάνω ό,τι περνάει από το χέρι μου για να μπορέσουμε να βάλουμε ένα λιθαράκι στην προσπάθεια να κάνουμε κάποια βήματα μπροστά».
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου
«Είμαι φιλελεύθερος, είμαστε ανθρωπιστές, όχι αφελείς», τόνισε ο Δημήτρης Καιρίδης αναλαμβάνοντας τα καθήκοντα του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου ενώ πρόσθεσε ότι «χρειάζεται ισορροπία και να επιμείνουμε στην αυστηρή, αλλά δίκαιη πολιτική».
Το θέμα της ένταξης πρέπει να συνεχιστεί, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Σοφία Βούλτεψη. Όπως είπε «Έχουμε έναν νέο νόμο για την ένταξη. Είναι η πρώτη φορά που συνδέεται η ένταξη με την εκπαίδευση».
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Στην τελετή παράδοσης – παραλαβής στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ο υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου και ο υφυπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης παρέλαβαν τη σκυτάλη από τον Σωκράτη Κάτσικα. «Νομίζω πως θα πρέπει πραγματικά να οριοθετήσουμε την Ελλάδα πριν το gov.gr και μετά το gov.gr» είπε ο κ. Παπαστεργίου και όπως επισήμανε «οι 1532 υπηρεσίες που υπάρχουν θα μπορούσαν να φτάσουν ακόμη και στις 5.000» Όπως επισήμανε η μαγική λέξη για εκείνον είναι εμπιστοσύνη. «Το πως θα μπορέσουμε και μέσω της ψηφιακής διακυβέρνησης να δώσουμε στους δημότες μας να καταλάβουν ότι τελικά υπάρχουν άνθρωποι, δομές, υποδομές από πίσω οι οποίες σκέφτονται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο για εκείνους».
«Στο Δημόσιο πρέπει να βλέπει τα πράγματα συνολικότερα και όχι βλέποντας καθένας το υπουργείο του ή τον τομέα του ως αυτόνομο. Δεν δουλεύει έτσι το σύστημα. Καινούργια πράγματα τα οποία έχουμε μπροστά μας και πρέπει να τελειώσουν το επόμενο διάστημα. Μεταβιβάσεις ακινήτων, ΟΤΑ, όπου όντας μέχρι πρότινος δήμαρχος γνωρίζω πόσο ταλαιπωρεί τους δημότες. Το gov.gr μια άλλη Ελλάδα» ανέφερε.
«Νομίζω πως θα πρέπει πραγματικά να οριοθετήσουμε την Ελλάδα πριν το gov.gr και μετά το gov.gr. Οι 1532 υπηρεσίες οι οποίες μπορούν μέρα με τη μέρα, να φτάσουν 5000. Θα μπορούσαν και τόσες» σημείωσε.
«Η μαγική λέξη για μένα είναι λέξη εμπιστοσύνη. Το πως θα μπορέσουμε και μέσω της ψηφιακής διακυβέρνησης να δώσουμε στους δημότες μας να καταλάβουν ότι τελικά υπάρχουν άνθρωποι, δομές, υποδομές από πίσω οι οποίες σκέφτονται 24 ώρες το εικοσιτετράωρο για εκείνους» επισήμανε.
Όπως τόνισε «Δεν ξεχνώ την παντοτινή μου αγάπη, την αυτοδιοίκηση και τα έργα των smart cities Τα 90 εκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης και τα 232 εκατομμύρια από το ΕΣΠΑ μαζί με τα χρήματα για τις ΔΕΥΑΜ και για τα ΚΕΠ είναι ένα πολύ μεγάλο έργο που έχουμε ευθύνη να κατευθυνθεί σε έργα τα οποία έχουν πραγματικά ανάγκη οι Δήμοι».
«Ο φάκελος ασθενούς ο οποίος έχει ξεκινήσει νωρίτερα. Σε μια σύντομη παρουσίαση είδαμε τις απίστευτες μέχρι σήμερα δυνατότητες που υπάρχουν αλλά και πώς θα μπορέσει να ολοκληρωθεί ακόμα παραπάνω» ανέφερε.
Ευχαρίστησε τον υπηρεσιακό υπουργό Σωκράτη Κάτσικα επισημαίνοντας ότι «σε αυτό το τόσο σύντομο χρονικό διάστημα όχι απλά διαχειρίστηκε το Υπουργείο αλλά έκανε σημαντικά βήματα έτσι ώστε να πάρουμε έτοιμη δουλειά» καθώς και τους γ.γ του υπουργείου με τους οποίους, όπως είπε, είχε τη χαρά να συνεργαστεί μαζί τους από τη θέση του δημάρχου.
Ευχαρίστησε ιδιαίτερα και τον πρωθυπουργό για την εμπιστοσύνη που του έδειξε. Μια πρόταση, όπως είπε, που δεν τιμά μόνο τον ίδιο αλλά και «την ελληνική Αυτοδιοίκηση που αυτά τα χρόνια έτρεξε πολύ πιο γρήγορα, ψηφιοποιήθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό και δείχνει πως πλέον μπορεί να σταθεί ακόμα πιο αποτελεσματικά στο πλευρό των πολιτών».
«Η Ελλάδα αλλάζει, Γίνεται μια σύγχρονη χώρα με δομές και υποδομές που δεν πρέπει να αφήνει κανέναν πίσω και στην κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να κινηθούμε» κατέληξε.
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
«Κατ’ αρχάς θέλω να ευχαριστήσω τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη που μου εμπιστεύτηκε τη θέση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Μετά το αποτέλεσμα των εκλογών της Κυριακής αναλάβαμε την ευθύνη να προχωρήσουμε μπροστά με σταθερότητα, αποφασιστικότητα, με υψηλά το αίσθημα του καθήκοντος, τον σεβασμό στις αγωνίες και τις προσδοκίες των Ελλήνων πολιτών και έχοντας πάνω απ’ όλα την ευθύνη να καταστήσουμε την ελληνική ναυτιλία ως έναν από τους πιο παραγωγικούς τομείς της χώρας μας.
Όπως έχει γράψει νομίζω εύστοχα ο Στρατής Μυριβήλης όλες οι θάλασσες του κόσμου είναι Ελλάδα, όλα τα κύματα ξέρουν τις καρίνες των ελληνικών πλοίων και γι’ αυτό είναι για μένα ιδιαίτερη συγκίνηση που επιστρέφω εδώ στον Πειραιά, αναλαμβάνοντας την ευθύνη του διοικητικού φορέα της ελληνικής ναυτιλίας, με στόχο και όραμα να διευκολύνω και να διευκολύνουμε όσο μπορούμε…» ανέφερε στην έναρξη της ομιλίας του ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Αναφερόμενος στους στόχους του υπουργείου ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είπε:
-να διευκολύνουμε όσο μπορούμε την ελληνική ναυτιλία – να στηρίξουμε τον Έλληνα ναυτικό
-να αναβαθμίσουμε τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το υπουργείο
-να στηρίξουμε τον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού
-να συνεχίσουμε και να ενισχύσουμε τη δημιουργία μιας σύγχρονης λιμενικής πολιτικής που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μέλλοντος
-θα ενισχύσουμε τη διασύνδεση και ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας όπου σημαντικό ρόλο θα διαδραματίσει ο υφυπουργός, εκπρόσωπος των Δωδεκανήσων, Γιάννης Παππάς.
Ο υπουργός κατέληξε λέγοντας «Πρέπει να καταστήσουμε κοινή συνείδηση ότι δεν υπάρχει Ελλάδα χωρίς θάλασσα και χωρίς καράβια με ελληνική σημαία».
Τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
Το χαρτοφυλάκιo του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ανέλαβε ο Νότης Μηταράκης. «Ιδιαίτερη χαρά και τιμή ότι θα υπηρετήσω με τον καλό μου φίλο και συνάδελφο Κώστα Κατσαφάδο» είπε αρχικά και συνέχισε: «Το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη έχει την ευθύνη για την προστασία των Ελλήνων πολιτών και απαιτεί μια ισχυρή σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες».
«Η ασφάλεια είναι παράγοντας που ενισχύει την ελευθερία και την ποιότητα της δημοκρατίας μας» υπογράμμισε μεταξύ άλλων.
Η «ατζέντα» του Νότη Μηταράκη στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη:
- Ενίσχυση της δημόσιας ασφάλειας και αντιμετώπιση του οργανωμένου εγκλήματος
- Μετεγκατάσταση των φυλακών Κορυδαλλού στον Ασπρόπυργο
- Ολοκλήρωση επέκτασης του φράχτη στον Έβρο και ενίσχυση της προσπάθειας εξάρθρωσης των κυκλωμάτων λαθροδιακινητών
- Αντιμετώπιση της εφηβικής παραβατικότητας και της ενδοοικογενειακής βίας
- Ψηφιοποίηση υπηρεσιών για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη
