Διεξάγεται η τριήμερη συζήτηση για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, με τον πρωθυπουργό να αναδεικνύει το στίγμα της κυβερνητικής πολιτικής για τα επόμενα 4 χρόνια.
Η διαδικασία στη Βουλή θα ολοκληρωθεί το Σάββατο το βράδυ, με την ονομαστική ψηφοφορία για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση.
Εν συνεχεία τον λόγο θα λάβουν οι εισηγητές όλων των κοινοβουλευτικών ομάδων.
Στο πλαίσιο της τριήμερης συζήτησης θα τοποθετηθούν υπουργοί, αναπληρωτές υπουργοί, υφυπουργοί, οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι των κομμάτων και βουλευτές, με τους τελευταίους, να εντάσσονται σε κύκλους ομιλητών κατ΄ αναλογία της δύναμης των κοινοβουλευτικών ομάδων.
Τον λόγο έλαβε ακολούθως στην επίσημη πρώτη του ως πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος.
Φάμελλος: «Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ο αντίπαλος της Κυβέρνησης»
Αρχικά ο κ. Φάμελλος δήλωσε: «Προσερχόμαστε αναλαμβάνοντας την τιμή της αξιωματικής αντιπολίτευσης που μας ανέθεσε ο ελληνικός λαός στις εκλογές. Θα αγωνιστούμε για τα συμφέροντα των πολιτών και για αυτών που δεν ήρθαν να ψηφίζουν για να τους μεταφέρουμε ένα μήνυμα, ότι δεν πρέπει να επιτρέπουν σε κανέναν να αποφασίζει για τη ζωή τους και ότι δεν είμαστε όλοι οι ίδιοι».
Τόνισε πως: «Εμείς δεν είμαστε από τζάκια, δεν έχουμε εξαρτήσεις από την καρέκλα» και πως «πολλά από τα προβλήματα στα οποία αναφέρθηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τα δημιούργησε η ίδια η κυβέρνησή του».
Σχετικά με το Market Pass και το Youth Pass, ο κ. Φάμελλος τόνισε πως «είναι αποδοχή της ακρίβειας και όχι λύση της ακρίβειας» και πως ο κ. Μητσοτάκης «κρύβει και το πρόβλημα και τη λύση»
Υπενθύμισε πως για τον ΣΥΡΙΖΑ: «Λόγο και συμμετοχή στις αποφάσεις πρέπει να έχουν και οι μη προνομιούχοι, οι μη “κολλητοί”» και πως «θα κριθούν από την ιστορία όσοι προσπάθησαν να πλήξουν τον ΣΥΡΙΖΑ για μικροκομματικά συμφέροντα».
Ο κ. Φάμελλος αναφέρθηκε στην ανάγκη προσλήψεων στο ΕΚΑΒ αλλά και στην μείωση του ΦΠΑ, υπενθυμίζοντας ότι οι τελευταίες προσλήψεις στο Κέντρο έγιναν επί ΣΥΡΙΖΑ και ενώ ο κ.Μητσοτάκης είχε υποσχεθεί τη μείωση του ΦΠΑ από το 2019, παρά και το επίμονο αίτημα της Κομισιόν για μείωσή του παραμένει επίμονα ουδέτερος.
Ανδρουλάκης: Ο πρωθυπουργός παρουσίασε μία εξωραϊσμένη εικόνα της Οικονομίας
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ στην επίσημη πρώτη του από βήματος της Βουλής δεσμεύτηκε ότι το ΠΑΣΟΚ θα δώσει μάχες να εδραιωθεί το κοινωνικό κράτος στην υγεία, στην παιδεία.
«Έχουμε χρέος να τραβήξουμε μπροστά, απαρέγκλιτα ώστε να απαλλαγούμε από την αναξιοκρατία και την αδιαφάνεια. Το ΠΑΣΟΚ θα δώσει τις μάχες δίπλα στον ελληνικό λαό. Να μπορούν οι Έλληνες να ζουν ανεξάρτητοι. Ο πρωθυπουργούς παρουσίασε μια εξωραϊσμένη εικόνα» δήλωσε.
Αναφορικά με το μεγάλο κεφάλαιο της Παιδείας, ο κ.Ανδρουλάκης επέλεξε την σκληρή κριτική. «Όλη την προηγούμενη τετραετία η επικοινωνία υπερίσχυσε της πολιτικής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η πανεπιστημιακή αστυνομία. Οι προσλήψεις έγιναν, αλλά αυτή δεν υπάρχει» δήλωσε και κλείνοντας, δεσμεύτηκε
- Το ΠΑΣΟΚ θα είναι η στιβαρή, αξιόπιστη αντιπολίτευση
- Θα είναι ο γνήσιος αντίπαλος του ανορθολογισμού και της συντήρησης.
- Χωρίς την πολιτική της ατάκας και του ανέξοδου εντυπωσιασμού.
- Οι προτάσεις μας θα είναι δίκαιες και εφαρμόσιμες.
Κουτσούμπας: Μια νέα οικονομική κρίση είναι προ των πυλών
Νέα επίθεση στα λαϊκά δικαιώματα προέβλεψε ο ΓΓ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας, καθώς, «Η κυβέρνηση παρουσιάζει τον στόχο κατάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας ως το μόνο τρόπο ευημερίας για όλους» δήλωσε.
«Σε αυτή τη βουλή θα επαναληφθεί ότι και στην προηγούμενη.
ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ θα ψηφίζουν τα περισσότερα από αυτά που φέρνει η κυβέρνηση.
Δεν υπάρχουν περιθώρια για νέες αυταπάτες».
Σε μία αποστροφή του λόγου αναφερόμενος στις νέες εργασιακές και την αύξηση των μισθών που προαναγγέλθηκαν, ο κ. Κουτσούμπας ανέδειξε την τρέχουσα επικαιρότητα. «Να το χαίρεστε το τουριστικό σας θαύμα. Ήταν ανατριχιαστικές οι εικόνες με τον σερβιτόρο στη Ρόδο. Επιδεινώθηκαν οι συνθήκες γαλέρας» σχολίασε καταγγέλλοντας την εδραιωμένη εργοδοτική τρομοκρατία.
«Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό μπορεί να γλιτώσουμε από περιττές ουρές, όμως η ψηφιακή διακυβέρνηση υπηρετεί την αντιλαϊκή πολιτική σας, έχει ταξικό πρόσημο.
Η ψηφιακή κάρτα δεν μείωσε την εκμετάλλευση. Θα είμαστε εδώ να καταγγέλλουμε την εργοδοτική τρομοκρατία» δήλωσε προαγγέλλοντας την άρνηση ψήφου εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση το βράδυ του ερχόμενου Σαββάτου 8 Ιουλίου 2023.
Σπαρτιάτες: «Δεν είμαστε συνεχιστές άλλου κόμματος»
Στην παρθενική του τοποθέτηση από βήματος της Βουλής ο πρόεδρος των Σπαρτιατών, Βασίλη Στίγκας θέλησε να οριοθετήσει την ιδεολογική ταυτότητα του κόμματος.
Είμαστε κάθετα απέναντι στο ναζισμό και τον φασισμό.
Πορευόμαστε ακολουθώντας τις διδαχές των Ελλήνων προφητών και μαχητών του ελληνικού εθνικισμού.
Είμαστε βαθιά δημοκράτες.
Οι Σπαρτιάτες είναι ο αναγεννημένος τομέας της ελληνικής δεξιάς.
Βελόπουλος: «Πάλι το ίδιο παραμύθι και ίδιες υποσχέσεις»
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι αντέγραψε τις προγραμματικές δηλώσεις του 2019. «Έχω εδώ τις προγραμματικές δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη του 2019. Είχε μιλήσει τότε για 20 δις στον πρωτογενή τομέα, για σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και της εισφοράς αλληλεγγύης, αλλά και του ΦΠΑ. Για να μην σας κουράζω ό,τι είπε σήμερα είναι copy paste του 2019», είπε και υποστήριξε ότι η σημερινή ΝΔ δεν έχει καμία σχέση με εκείνη του ιδρυτή της Κωνσταντίνου Καραμανλή.
«Το 2019 μιλούσατε για επενδυτική βαθμίδα και τώρα μας λέτε τα ίδια. Πάλι το ίδιο παραμύθι και ίδιες υποσχέσεις», είπε.
Δεν παίζουμε με την Ελλάδα, δεν κοροϊδεύουμε κανέναν. Ήρθε η ώρα, οι πατριώτες βουλευτές, ενωμένοι να αποδείξουν ότι θέλουν το καλό της Ελλάδας. Ελάτε και στηρίξτε! Είναι τραγικό να μην μπορούμε να μαζέψουμε 120 υπογραφές για την τραγωδία στα Τέμπη… Πρέπει αυτό το κοινοβούλιο να κάνει τη διαφορά, ανεξαρτήτου ιδεολογίας. Πρέπει να αισθανθεί ο Έλληνας ότι μπορεί να ακουμπήσει πάνω μας», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Βελόπουλος.
Νατσιός: «Δεν είναι επίμονη η ακρίβεια αλλά η κερδοσκοπεία των μεγάλων ομίλων»
«Θα εργαστούμε για την ενότητα του λαού» διαβεβαίωσε από βήματος της Βουλής ο πρόεδρος του κόμματος «Νίκη» με σύνθημα «η πατρίδα μας χρειάζεται παιδιά και παιδεία». Στόχος του κόμματος, είναι η επίλυση του δημογραφικού προβλήματος, καθώς, όπως υποστήριξε ο κ.Νατσιός «Η υπογεννητικότητα ειναι η μεγαλύτερη εθνική απειλή που αντιμετωπίζει η χώρα».
Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Στην τελευταία τριετία καταγράφηκαν τα θλιβερότερα εθνικά ρεκόρ. Με τις λιγότερες γεννήσεις και τους περισσότερους θανάτους στην πατρίδα μας εδώ και 90 χρόνια» και πρόσθεσε «η χώρα μετατρέπεται σε μια χώρα γερόντων, γιατί παύει να εκτιμά το Θεόδοτο δώρο της ζωής»
Θέση της «Νίκης» είναι το άνοιγμα σχολείων, ακόμα και σε γωνιές τις Ελλάδας με μόνο 3 παιδιά. «Πρότασή μας η άμεση μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών», δήλωσε ο κ. Νατσιός.
Ο πρόεδρος της «Νίκης» στην ομιλία του αναφέρθηκε εκτενώς και στα ζητήματα της ακρίβειας. «Δεν είναι επίμονη η ακρίβεια αλλά η κερδοσκοπία των μεγάλων ομίλων για τους οποίους δεν είπε τίποτα ο κ. Μητσοτάκης», σχολίασε.
Κωνσταντοπούλου: Να είμαστε η φωνή των παιδιών, των γονιών, των εκπαιδευτικών
Η πρόεδρος της «Πλεύσης Ελευθερίας», Ζωή Κωνσταντοπούλου, έκανε δηλώσεις στη συνεδρίαση της Βουλής για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.
«Βρίσκομαι εδώ για να είμαι η φωνή των πολιτών, ο λόγος τους, η παρέμβασή τους (…) Βρίσκομαι εδώ για να τους φέρω στο προσκήνιο, με τις αγωνίες, τα προβλήματά τους, για να αντιπαλέψω κάθε απόφαση που τους αδικεί» ανέφερε ανάμεσα σε άλλα η κ. Κωνσταντοπούλου.
Ενώ πρόσθεσε, μεταξύ άλλων:
«Η Πλεύση Ελευθερίας κατάφερε να μπει στη Βουλή χωρίς να ακολουθήσει καμία πεπατημένη, χωρίς στελέχη του κομματικού σωλήνα, χωρίς ίντριγκες (…) Οι οκτώ βουλευτές θα αποτελέσουν μια κοινοβουλευτική ομάδα πρότυπο, αποτελούν την ελπίδα και το φως στο ελληνικό κοινοβούλιο. Αποτελείται από ίσο αριθμό γυναικών και ανδρών. Τρεις άνθρωποι του πολιτισμού είναι βουλευτές της Πλεύσης Ελευθερίας.
(…) Η κοινοβουλευτική μας ομάδα είναι πολυσχιδής και πολυτάλαντη. Θα ενισχυθεί και θα συμπληρωθεί και με την ένατη έδρα που μας αφαιρέθηκε άδικα
(…) Η Πλεύση Ελευθερίας θέλει να υπογραμμίσει ότι σε μια Δημοκρατία του 2023 το κοινοβούλιο πρέπει να είναι αναβαθμισμένο και ανεξάρτητο. Υποψιάζομαι ότι αρκετοί θα αρέσκονταν σε ένα κοινοβούλιο παραγκωνισμένο και χωρίς κύρος (…) Η Βουλή είναι η μόνη που μπορεί να νομοθετεί έγκυρα με βάση το Σύνταγμα. Δεν είμαστε αυτά που λέμε, αλλά αυτά που κάνουμε. Εμείς θα πράξουμε μέσα στη Βουλή με βάση της Αρχές, τις ιδέες και τις αξίες μας».
