Τετάρτη, 19 Ιουνίου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΠιερρακάκης: «Η παιδεία είναι ένα από τα μεγάλα εθνικά στοιχήματα, θα το...

Πιερρακάκης: «Η παιδεία είναι ένα από τα μεγάλα εθνικά στοιχήματα, θα το κερδίσουμε»

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού επισημαίνει πως η Παιδεία είναι ο μεγαλύτερος μηχανισμός μείωσης των ανισοτήτων στην ιστορία.

Ως «ένα από τα μεγάλα εθνικά στοιχήματα» χαρακτηρίζει την Παιδεία ο Κυριάκος Πιερρακάκης, δηλώνοντας βέβαιος ότι «το στοίχημα αυτό θα το κερδίσουμε».

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού χαρακτηρίζει -σε δήλωσή του- την Παιδεία ως «τον μεγαλύτερο μηχανισμό μείωσης των ανισοτήτων στην ιστορία, κάθε μεταρρύθμιση στηρίζεται σε πολλές, μικρές αλλαγές που όλες μαζί βελτιώνουν τη ζωή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Είμαστε αποφασισμένοι να φέρνουμε κάθε μέρα μια νέα αλλαγή, με βλέμμα στραμμένο πέρα από τα όρια που έθεταν οι πρακτικές του παρελθόντος».

Επισημαίνεοντας, ανάμεσα σε άλλα, ότι «πιστεύουμε στην άρση του κρατικού μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση και ως εκ τούτου θα επιδιώξουμε την αλλαγή του άρθρου 16 και θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα σύναψης διεθνών συμβάσεων (με βάση το άρθρο 28 του Συντάγματος) για τη λειτουργία, μέσω παραρτημάτων, ισότιμων με τα ελληνικά πανεπιστήμια εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που λειτουργούν σε άλλες χώρες, με βάση αυστηρά κριτήρια της ΕΘΑΑΕ».

Αναλυτικά, ο κύριος Πιερρακάκης, δήλωσε: «Η συζήτηση στη Βουλή επί των Προγραμματικών Δηλώσεων της Κυβέρνησης αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για να παρουσιάσουμε τον σχεδιασμό του Υπουργείου μας. H παιδεία είναι ένα από τα μεγάλα εθνικά στοιχήματα από τα οποία θα κριθεί η ικανότητα της χώρας μας να επωφεληθεί των ταχύτατα εξελισσόμενων παγκόσμιων αλλαγών: δημογραφικών, γεωπολιτικών, τεχνολογικών. Έχοντας ως βασική αρχή ότι το μέλλον ή το σχεδιάζεις ή το υφίστασαι, στο Υπουργείο Παιδείας χτίζουμε επάνω στο πυκνό έργο που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη τετραετία και που μας επιτρέπει να θέσουμε τον πήχη ακόμα πιο ψηλά.

Ξεκινώντας από την παραδοχή ότι η πιο κρίσιμη υποδομή του εκπαιδευτικού μας συστήματος είναι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, προγραμματίζουμε τη βελτίωση των απολαβών των εκπαιδευτικών μας στο πλαίσιο των αυξήσεων των δημοσίων υπαλλήλων. Σχεδιάζουμε ένα εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών των σχολείων της χώρας.

Απλουστεύουμε και ψηφιοποιούμε το σύνολο των υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και προβαίνουμε στην ψηφιοποίηση όλου του εκπαιδευτικού περιεχομένου με στόχο αυτό να είναι προσβάσιμο από κάθε μαθητή και μαθήτρια της χώρας. Οι αλλαγές που δρομολογούμε σε 166 προγράμματα σπουδών ανοίγουν τον δρόμο σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας – μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης, ρομποτικά εργαστήρια, διαδραστικοί πίνακες- και ενισχύουν τη δημιουργική σκέψη.

Θέτουμε ως προτεραιότητα την αναβάθμιση της προσχολικής αγωγής, της βάσης για την ανάπτυξη κάθε άλλης εκπαιδευτικής βαθμίδας. Βάζουμε τέλος στην πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων, προγραμματίζοντας την ανάπτυξη ενός κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος, την αύξηση της συμμετοχής στην προσχολική αγωγή και την έγκαιρη ανίχνευση αναπτυξιακών προκλήσεων στα παιδιά. Και επειδή στόχος της παιδείας είναι να επιτρέπει σε κάθε παιδί να ανακαλύπτει την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του, δημιουργούμε προγράμματα σπουδών για τις σχολικές δομές ειδικής αγωγής κατάλληλα σταθμισμένες ως προς το είδος των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έγιναν πολλά στα προηγούμενα χρόνια, από τον νέο νόμο πλαίσιο για τα ανώτατα ιδρύματα μέχρι την αποκατάσταση της πραγματικής έννοιας του ασύλου. Με τη βοήθεια του ταμείου ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ αναπτύσσουμε προγράμματα ενίσχυσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και έρευνας τα οποία ξεπερνούν κατά πολύ το 1 δις ευρώ και προωθούμε τη δημιουργία funds εντός των πανεπιστημίων με στόχο τη χρηματοδότηση καινοτόμων ιδεών φοιτητών και καθηγητών.

Πιστεύουμε στην άρση του κρατικού μονοπωλίου στην ανώτατη εκπαίδευση και ως εκ τούτου θα επιδιώξουμε την αλλαγή του άρθρου 16 και θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα σύναψης διεθνών συμβάσεων (με βάση το άρθρο 28 του Συντάγματος) για τη λειτουργία, μέσω παραρτημάτων, ισότιμων με τα ελληνικά πανεπιστήμια εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που λειτουργούν σε άλλες χώρες, με βάση αυστηρά κριτήρια της ΕΘΑΑΕ.

Στην παιδεία, τον μεγαλύτερο μηχανισμό μείωσης των ανισοτήτων στην ιστορία, κάθε μεταρρύθμιση στηρίζεται σε πολλές, μικρές αλλαγές που όλες μαζί βελτιώνουν τη ζωή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Είμαστε αποφασισμένοι να φέρνουμε κάθε μέρα μια νέα αλλαγή, με βλέμμα στραμμένο πέρα από τα όρια που έθεταν οι πρακτικές του παρελθόντος. Δεν έχουμε απολύτως τίποτα να φοβηθούμε. Το στοίχημα της γενιάς μας είναι να πρωταγωνιστήσει στα νέα εθνικά άλματα. Και το στοίχημα αυτό θα το κερδίσουμε».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας