Γκιόκας: «Το νομοσχέδιο για την ψήφο των αποδήμων ανοίγει επικίνδυνους δρόμους»

20
Ιούλιος
2023

SHARE

Facebook
X
LinkedIn
Reddit
Telegram
Email

«Μνημείο υποκρισίας, τυχοδιωκτισμού, ψηφοθηρίας και ψεμάτων», χαρακτήρισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Γκιόκας, το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την ψήφο των αποδήμων. Η συζήτηση του οποίου, ξεκίνησε σήμερα (20/7) στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής και την άλλη εβδομάδα θα εισαχθεί στην Ολομέλεια.

Επισήμανε ότι «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ανοίγει πάρα πολύ επικίνδυνους δρόμους για την αλλοίωση του εκλογικού σώματος, αλλά και τελικά του εκλογικού αποτελέσματος, αφού καταργώντας κάθε κριτήριο που ίσχυε μέχρι σήμερα, με βάση το νόμο του 2019, δίνει τη δυνατότητα να διαμορφωθεί ένα εκλογικό σώμα, δυνητικά τεράστιο και ανυπολόγιστο.

Το οποίο, θα περιλαμβάνει ψηφοφόρους χωρίς κανέναν οικονομικό και κοινωνικό δεσμό με την Ελλάδα, θα περιλαμβάνει ψηφοφόρους που έρχονται ενδεχομένως μόνο για διακοπές στη χώρα, που θα συμμετέχουν στις εκλογές με κριτήριο τις κοινωνικές και πολιτικές συνθήκες των χωρών όπου κατοικούν και το κυριότερο δεν θα υφίστανται καμία συνέπεια από την όποια πολιτική τους επιλογή».

Ο κύριος Γκιόκας, υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα που στηρίζουν το νομοσχέδιο πρέπει να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό ότι με αυτό το νομοσχέδιο θα συνδιαμορφώνουν ψηφοφόροι που δεν εργάζονται στην Ελλάδα το είδος των εργασιακών σχέσεων (αν ισχύει 8ωρο ή 10ωρο), θα συνδιαμορφώνουν το ύψος της σύνταξης που θα παίρνουν οι συνταξιούχοι, χωρίς οι ίδιοι να λαμβάνουν σύνταξη.

Θα συνδιαμορφώνουν τι σχολεία και τι νοσοκομεία θα έχουμε στην Ελλάδα, όταν οι ίδιοι δεν θα επισκεφτούν ποτέ αυτά τα σχολεία και τα νοσοκομεία αυτά, θα συνδιαμορφώνουν τι φορολογία θα πληρώνουν οι Έλληνες πολίτες χωρίς αυτοί να πληρώνουν ποτέ, θα συνδιαμορφώνουν την εξωτερική πολιτική που θα εφαρμόζεται, όταν δεν θα κληθούν οι ίδιοι να υπερασπιστούν τα σύνορα».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, τόνισε ότι «το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ανοίγει πολύ επικίνδυνους δρόμους και το ΚΚΕ θα το καταψηφίσει». Προσθέτοντας πως η κυβέρνηση παραχωρεί δικαίωμα εγγραφής στους εκλογικούς καταλόγους χωρίς καμία απολύτως υποχρέωση, με βάση και την αστική λογική της ενεργητικής σχέσης δικαιώματος και υποχρέωσης.

Υπεκφυγές, υποκρισία και ψέματα από την κυβέρνηση

Ο κύριος Γκιόκας ανέφερε πως η κυβέρνηση στην κριτική αυτή απαντά με υπεκφυγές, ψέματα και περίσσευμα υποκρισίας. Η οποία, «διαφαίνεται στο επιχείρημα της κυβέρνησης ότι με το νομοσχέδιο δείχνει σεβασμό και δίνει φωνή στους απόδημους. Όταν η δική της πολιτική, σε συνέχεια και των προηγούμενων κυβερνήσεων, έδιωξε την περίοδο της κρίσης χιλιάδες Έλληνες στο εξωτερικό, όπου μάλιστα αντιμετωπίζουν μία σειρά προβλήματα με την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, το προσωπικό των πρεσβειών και προξενεία. Οι απόδημοι έχουν φωνή, με συλλόγους, επιτροπές, λέσχες που φωνάζουν εδώ και χρόνια για τα προβλήματά τους, αλλά δεν τους ακούτε, γιατί τους αντιμετωπίζετε ως “κουκιά”».

Ως δεύτερο παράδειγμα της υποκρισίας της κυβέρνησης ο βουλευτής του ΚΚΕ επισήμανε τον ισχυρισμό της, ότι διευκολύνει όσους είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους. «Δεν λέει όμως ότι, σύμφωνα με το δίκαιο του αίματος που ισχύει στη χώρα μας για την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας, ο ‘Ελληνας υπήκοος προσδιορίζεται από τα γονίδια του, και αυτοί οι εγγεγραμμένοι τελικά, μπορούν να διευρυνθούν σε απροσδιόριστο αριθμό. Σήμερα οι εγγεγραμμένοι είναι περίπου 800 χιλιάδες, όμως με το υφιστάμενο δίκαιο της ιθαγένειας και το δίκαιο του αίματος, αυτός ο αριθμός μπορεί να πάει 2 ή και 3 εκατομμύρια».

Με τις ρυθμίσεις της κυβέρνησης και «με όσα είναι αναρτημένα στο υπ. Εσωτερικών, κάποιος με πρόγονο που ήταν ομογενής ή με πρόγονο που είχε την ελληνική ιθαγένεια, μπορεί οποτεδήποτε να κάνει αίτηση για να γίνει Ελληνας πολίτης και αυτόματα να εγγραφεί στους εκλογικούς καταλόγους, κάτι που ισχύει μόνο στην Ελλάδα, αρκεί να περιμένει έναν χρόνο. Ακόμη δηλαδή και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα θα μπορεί να ψηφίσει επειδή είναι ελληνικής καταγωγής!» επισήμανε χαρακτηριστικά.

Το γεγονός αυτό «ανοίγει επικίνδυνους δρόμους, διευρύνεται ανυπολόγιστα το εκλογικό Σώμα και διαμορφώνονται προϋποθέσεις για καταλυτική αλλοίωση του και για ανοιχτή επίδραση στο εκλογικό αποτέλεσμα». Σημείωσε πως «η κυβέρνηση δεν βάζει κανένα όριο στην απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας και άρα την αυτόματη εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους, με αποτέλεσμα να αποκτήσουν τη δυνατότητα αυτή, μετανάστες τρίτης ή και τέταρτης γενιάς που δεν έχουν καμία επαφή με την ελληνική πραγματικότητα».

Τέλος, σημείωσε πως η «υποκρισία της κυβέρνησης αποκαλύπτεται και από το γεγονός ότι ενώ ισχυρίζεται πως διευκολύνει τη συμμετοχή των εκλογέων, την ίδια ώρα αρνείται πεισματικά τα αιτήματα του ΚΚΕ και άλλων κομμάτων για τη λήψη μέτρων ώστε στις εκλογές να μπορούν να ψηφίζουν άνθρωποι που μετακινούνται από τον τόπο διαμονής τους και πάνε για δουλειά, όπως οι εργαζόμενοι στον τουρισμό ή για ανθρώπους που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να μεταβούν στον τόπο που είναι εγγεγραμμένοι.

Απέναντι στην άθλια υποκρισία και τα πολιτικά παιχνίδια της κυβέρνησης, η θέση του ΚΚΕ είναι σταθερή, ξεκάθαρη και θέση αρχών, γεγονός που αποδείχθηκε και στο αποτέλεσμα των τελευταίων εκλογών, όπου το ποσοστό του ΚΚΕ στους απόδημους ήταν περίπου το διπλάσιο των ψήφων από αυτό που πήρε εντός της επικράτειας».

Καταλήγοντας κατήγγειλε την κυβέρνηση που υπονόμευσε τα κριτήρια του προηγούμενου νόμου και μίλησε για ψέματά της όσον αφορά τις συναφείς πρακτικές άλλων χωρών. Τις οποίες, «ενώ επικαλείται στην αιτιολογική έκθεση, δεν τις έχει λάβει υπόψη της! Έφερε ως παράδειγμα τη διεθνή εμπειρία, όπως η Γερμανία που θέτει συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τους αποδήμους της, ενώ το Ισραήλ και η Ιρλανδία δεν δίνουν καθόλου τη δυνατότητα συμμετοχής στις εκλογές των δικών τους αποδήμων».

Μουντιάλ 2026: Τα δάκρυα λύτρωσης του Νεϊμάρ

Ο Νεϊμάρ είπε ότι πήγε στα αποδυτήρια και ξέσπασε…

ΥΠΕΞ ΗΠΑ: «Πρόοδος στις συνομιλίες Ισραήλ-Λιβάνου»

Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο, που πραγματοποιεί…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ