Βγαίνει μέχρι αύριο σε δημόσια διαβούλευση το πολύκροτο εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο έχει ξεσηκώσει τα κόμματα της αντιπολίτευσης, κυρίως για τις συμβάσεις μηδενικού χρόνου που άφησε να διαρρεύσει ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης.
Σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου κατά την καθιερωμένη ενημέρωση πολιτικών συντακτών, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, χαρακτήρισε τα περί εργαζομένων έρμαια των εργοδοτών που στο εξής θα αμείβονται με ψίχουλα… fake news.
«Ως προς αυτό το οποίο αναφέρει η Αντιπολίτευση ένα γενικό σχόλιο είναι ότι ίσως δεν έχουν καταλάβει τι έχει συμβεί στη χώρα τους τελευταίους μήνες, τι συνέβη στις βουλευτικές εκλογές, και συνεχίζουν την τακτική με fake news, την παραπληροφόρηση, κατά τον κανόνα -δυστυχώς- που δεν θα έπρεπε να ισχύει, της δήθεν ιδιωτικοποίησης του νερού, που στη συνέχεια, τη νομοθετική παρέμβαση, την τροπολογία της Κυβέρνησης για επαναφορά του στο Δημόσιο δεν την ψήφισαν. Αυτό, κάτι ανάλογο, νομίζω, προσπαθεί να κάνει η Αντιπολίτευση και σ’ αυτή την περίπτωση.
Όσοι δεν υπερασπίζονται αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία, στην πραγματικότητα υπερασπίζονται τη μαύρη εργασία. Είναι μία από τις πρωτοβουλίες αυτού του νομοσχεδίου ενώ όλες στοχεύουν προς το απόλυτο συμφέρον των εργαζομένων.
Ένα μέρος των νομοθετικών πρωτοβουλιών αυτών υιοθετεί ευρωπαϊκή οδηγία. Θα εξηγηθούν αναλυτικά από τον αρμόδιο Υπουργό και συνολικά από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση την οποία αναφέρετε και διαστρεβλώνει η Αντιπολίτευση, στην πραγματικότητα καλύπτεται ένα κενό, το οποίο περιορίζει πλήρως και αντιμετωπίζει το φαινόμενο της μαύρης εργασίας σε μια συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων.
Δεν υπάρχει κανένα θέμα λιγότερης αμοιβής στους εργαζόμενους. Δεν υπάρχει κανένα θέμα παραβίασης των ελάχιστων ωρών που προβλέπει ο νόμος για ανάπαυση των εργαζομένων.
Νομίζω μέχρι αύριο θα είμαστε έτοιμοι να το παρουσιάσουμε, να γίνει ο απαραίτητος δημόσιος διάλογος. Το έχει αποδείξει η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ότι ακούει κάθε εισήγηση, όμως σε καμία περίπτωση νομίζω ότι ούτε εργαζόμενοι το χρειάζονται αυτό, ούτε η αγορά εργασίας, ούτε μία χώρα η οποία μέρα με τη μέρα, χρόνο με το χρόνο μειώνει την ανεργία, προσπαθεί να δημιουργήσει ένα καλύτερο περιβάλλον. Δεν χρειάζονται fake news, ούτε παραπληροφόρηση, ούτε διαστρέβλωση, ούτε λογικές παλαιότερων εποχών».
Ρυθμίσεις που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο
Την ίδια ώρα ο υπουργός Εργασίας Άδωνις Γεωργιάδης ερωτηθείς σε τηλεοπτική του συνέντευξη για το περιεχόμενο των ρυθμίσεων του σχετικού νομοσχεδίου που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση διευκρίνισε ότι
«Δίνει την ευκαιρία σε επιχειρήσεις να δημιουργούν συμβάσεις μηδενικού ωραρίου με εργαζομένους. Σε αυτή την περίπτωση ο εργαζόμενος θα πρέπει να ειδοποιείται 24 ώρες πριν ότι υπάρχει ανάγκη να πάει να δουλέψει.
Θα είναι αναγκαστικά δηλωμένος, με άδειες και ασφαλιστικές εισφορές, άρα, δεν θα είναι μαύρη και ανασφάλιστη εργασία.
Η επιχείρηση δεν θα μπορεί να πάρει άλλους από αυτούς που έχει δηλώσει. Είναι μία ρύθμιση εξαιρετικά υπέρ των εργαζομένων ώστε να μην μπορεί ο εργαζόμενος να είναι στο έλεος της μαύρης εργασίας. Η μαύρη εργασία βλάπτει πρωτίστως τον εργαζόμενο και δευτερευόντως όλη την οικονομία».
Δυνατότητα μίας επιπλέον σύμβασης εργασίας… υπό όρους
«Ένας εργαζόμενος θα μπορεί να κάνει μία επιπλέον σύμβαση εργασίας υπό τον όρο ότι δεν θα ξεπερνάει τα ελάχιστα όρια ξεκούρασης που ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία, δηλαδή τις 11 ώρες ξεκούρασης το 24ωρο. Αυτή η ρύθμιση, που έγινε τόση φασαρία, υπάρχει για να δώσει το δικαίωμα στους εργαζόμενους που θέλουν να αυξήσουν νόμιμα το εισόδημά τους και να λαμβάνουν και τις ασφαλιστικές εισφορές τους».
«Σήμερα ένας εργαζόμενος που προσλαμβάνεται μπορεί να δουλεύει 12 μήνες και να απολυθεί στους 12 μήνες χωρίς αποζημίωση με το νόμο που ισχύει από το 2010. Με την ευρωπαϊκή οδηγία, αυτό το όριο του δόκιμου εργαζόμενου γίνεται 6 μήνες. Δηλαδή, η αυτόματη απόλυσή του, που σήμερα είναι 12μηνη γίνεται 6μηνη».
«Σήμερα, επειδή υπάρχει πολύ μεγάλο έλλειμμα εργαζομένων ειδικά στη βιομηχανία, χρησιμοποιούνται εργαζόμενοι παραπάνω ώρες για να βγαίνει η βάρδια και πληρώνονται «μαύρα».
Πλέον, θα δίνεται το δικαίωμα να έχουν μία επιπλέον βάρδια το Σάββατο, με τον εργαζόμενο να δικαιούται ημερομίσθιο για την 6η ημέρα απασχόλησης του προσαυξημένο κατά 40%».
«Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να χρησιμοποιούν την ψηφιακή κάρτα εργασίας απαλλάσσονται σχεδόν από το σύνολο της γραφειοκρατίας στην «ΕΡΓΑΝΗ». Δεν θα χρειάζεται να κάνουν προαναγγελία υπερωριών κλπ., άρα ελαφρύνουμε πολύ το γραφειοκρατικό κόστος της επιχείρησης αν επιλέξει να εφαρμόσει την ψηφιακή κάρτα και μπορούμε να την ελέγξουμε στο πόσο χρησιμοποιεί τον κάθε εργαζόμενο και ποιους εργαζόμενους έχει».
«Θεσπίζουμε ως ποινικό αδίκημα την παρεμπόδιση της εισόδου μιας εταιρίας από συνδικαλιστικές δράσεις. Εάν οι εργαζόμενοι θέλουν να απεργήσουν θα απεργούν. Εάν οι εργαζόμενοι όμως θέλουν να δουλέψουν θα δουλέψουν. Δια της βίας δεν θα εμποδίζεται κανένας για τίποτα. Ούτε για να μην απεργήσει, ούτε για να απεργήσει».
