Το ζητούμενο των συνεδριακών διαδικασιών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όπως την ανάκτηση της αξιοπιστίας του κόμματος και μιας πιο στέρεης επαφής με την πραγματικότητα στην κοινωνία, ανέδειξε μέσα από ραδιοφωνική του συνέντευξη ο τ. πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης.
«Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ χρειάζεται διάφορα και διαφορετικά σοκ άλλου τύπου» σχολίασε ο έμπειρος πολιτικός αναφερόμενος στην επικοινωνιακή έκρηξη που προκάλεσε εσχάτως η υποψηφιότητα του Στέφανου Κασσελάκη για την προεδρία του κόμματος.
«Σε ότι αφορά την υποψηφιότητα του κ. Κασσελάκη θέλω να τονίσω πως δεν φοβάμαι το νέο, το διαφορετικό, το σύγχρονο, το φρέσκο αλλά επιθυμώ αυτονόητα να διαφυλαχθούν η σοβαρότητα και η πολιτική πυξίδα του κόμματος».
«Στο πεδίο της λειτουργίας, ο ΣΥΡΙΖΑ χρειάζεται την αίσθηση της πραγματικότητας, άρα της πραγματικής επαφής με την κοινωνία και την κοινωνική γείωση.
Χρειάζεται σοκ αξιοπιστίας, δημοκρατικής λειτουργίας και κοινωνικής γείωσης με μαχητική, δυναμική αντιπολίτευση.
Χρειάζεται σοκ ενθάρρυνσης στους κοινωνικούς αγώνες γιατί χωρίς λαϊκή παρέμβαση και κινήματα δεν πέφτει οποιαδήποτε κυβέρνηση. Τα χρειαζόμαστε όλα αυτά γιατί προφανώς όλοι συμφωνούμε ότι έχει τελειώσει με το μεταπολιτευτικό δόγμα των συγκοινωνούντων δοχείων σε συστημική εναλλαγή.
Αυτό το διάστημα στη συζήτηση που γίνεται για την εκλογή του νέου προέδρου του κόμματος εμφιλοχωρούν, κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα, απόψεις από ορισμένες πλευρές που κάνουν μία προπαγάνδα εναντίον του κόμματος, των ρευμάτων, των στελεχών, των διαδικασιών.
Όλη αυτή η συζήτηση για την εκλογή του προέδρου με την «ανοικτή διαδικασία», για να αναμετρηθούν οι «υγιείς δυνάμεις» με τους «κακούς» των τάσεων, τους «κακούς» των κομματικών σωλήνων και τους «ιντριγκαδόρους», δεν είναι παρά ένα πρόσχημα. Είναι η βιτρίνα μιας επίθεσης που εξελίσσεται εναντίον του κόμματος μας τα τελευταία χρόνια για να υπάρξει μία συστημική μετάλλαξη.
Επαναλαμβάνω πως δεν φοβάμαι το νέο και το διαφορετικό. Αυτό δεν το φοβάμαι καθόλου. Πρέπει να το επιδιώξουμε με όλους τους τρόπους και στην πολιτική και στα πρόσωπα.
Φοβάμαι το εξής και το λέω ευθέως: Πρέπει να διαφυλαχθεί η σοβαρότητα του κόμματος και η πολιτική πυξίδα στο πλαίσιο της ευρύτερης, της σύγχρονης, της νέας Αριστεράς. Η Αριστερά δεν προκύπτει από συμφραζόμενα.
Προφανώς δεν έχει προκύψει στη συζήτησή μας είτε από το Συνέδριο είτε από οποιαδήποτε πλευρά του κόμματος η «πολιτική μετάλλαξη» του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σύμφωνα με την κουλτούρα του Δημοκρατικού κόμματος των ΗΠΑ ή και του Δημοκρατικού κόμματος της Ιταλίας.
Αυτή η συζήτηση όταν προκαλείται μπορεί να δίνει ένα ενδιαφέρον ακόμα και για να έρθουν περισσότεροι πολίτες να ψηφίσουν, πλην όμως πρέπει να τεθεί σε κριτική και να απαντηθεί.
Από την πλευρά μου το κάνω και νομίζω πως η σιωπή δεν είναι χρυσός.
