Πέμπτη, 16 Μαΐου, 2024
ΑρχικήΠολιτικήΑναβαθμίζεται άμεσα η οδική ασφάλεια μέσω τεχνολογίας και νέων ψηφιακών δυνατοτήτων

Αναβαθμίζεται άμεσα η οδική ασφάλεια μέσω τεχνολογίας και νέων ψηφιακών δυνατοτήτων

Έχει προγραμματιστεί ευρεία σύσκεψη στο Αρχηγείο της ΕΛΑΣ για θέματα οδικής ασφάλειας και τροχαίας, με την αντιμετώπιση του διπλοπαρκαρίσματος να βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας.

Την άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας μέσω τεχνολογίας και ορθολογικής αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού προανήγγειλε σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Γιάννης Οικονόμου.

Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα μεγάλο στοίχημα που βρίσκεται προς ανάπτυξη για τα επόμενα χρόνια και δεν είναι άλλο από την αξιοποίηση της τεχνολογίας και των ψηφιακών δυνατοτήτων, όχι μόνο στην καταγραφή των παραβάσεων και στο αρχείο, αλλά γενικότερα η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη συνδρομή του έργου της Αστυνομίας σε ό,τι έχει να κάνει με την οδική ασφάλεια και τις τροχαίες παραβάσεις.

Για τις ποινές στις τροχονομικές παραβάσεις

Πρέπει να εμπεδώσουμε όλοι και βάζω το πολιτικό σύστημα πρώτο, βάζω τον εαυτό μου μπροστά, γιατί είπαμε ότι πρέπει να λέμε αλήθειες. Είμαστε στην αρχή μιας καινούργιας τετραετίας και οφείλουμε να διορθώνουμε πράγματα, τα οποία θα έχουν αντανάκλαση γενικότερα στους Έλληνες. Ένα ζήτημα είναι τι ποινές έχουμε και πού χρειάζονται αυτές οι ποινές, αυστηροποίηση εάν χρειάζονται, είτε είναι διοικητικά πρόστιμα είτε είναι άλλου τύπου ποινές. Ένα δεύτερο ζήτημα μιλώ γενικά τώρα, θα έρθω στην Τροχαία και την οδική ασφάλεια. Ένα δεύτερο ζήτημα είναι να εφαρμόζονται οι ποινές, μικρές ή μεγάλες. Να δούμε τι γίνεται με την αναστολή εκτέλεσης των ποινών, που δημιουργεί μια σειρά από τεράστια ζητήματα σε ό,τι αφορά το κράτος Δικαίου, την εφαρμογή του νόμου, τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι διωκτικές αρχές το έγκλημα, μικρό, μεσαίο ή μεγάλο.

Έγιναν πολύ σημαντικά βήματα, πολύ σημαντικές συζητήσεις στο υπουργικό συμβούλιο την περασμένη εβδομάδα. Φαντάζομαι θα έχετε την δυνατότητα με τον κ. Φλωρίδη, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος και ετοιμάζει μια σπουδαία παρέμβαση στο κομμάτι αυτό, να σας το εξηγήσει. Τώρα κοιτάξτε τι γίνεται εδώ.

Έχουμε και διοικητικά πρόστιμα, δεν είναι μικρά τα διοικητικά πρόστιμα. Εδώ φαίνεται όμως ότι υπάρχει ένας κόσμος που, παρά το γεγονός ότι του βάζεις διοικητικό πρόστιμο, φαίνεται να το αντέχει, φαίνεται να κάνει χρήση του νόμου που λέει ότι εν πάση περιπτώσει θα το πληρώσω με κάποιον τρόπο.

Για το ανθρώπινο δυναμικό της ΕΛΑΣ

Πρέπει να σταματήσει η αποδυνάμωση κρίσιμων υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας. Όσοι φεύγουν, δεν πάνε σπίτι τους, δεν λουφάρουν, πηγαίνουν σε άλλες υπηρεσίες, αλλά εδώ πρέπει να γίνει μια επαναξιολόγηση εκεί που έχεις πρόβλημα και εκεί όπου η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως.

Η αποδυνάμωση της Τροχαίας πρέπει να σταματήσει. Τελεία παύλα. Μόνο μέσα στο 2023 υπήρξαν κάπου 250-256, αυτή είναι η τάξη μεγέθους, πάνω κάτω, αποσπάσεις ανθρώπων από την Τροχαία ή άλλες υπηρεσίες.

Οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να γυρίσουνε πίσω. Κυρίως σε ό,τι αφορά τα μεγάλα αστικά κέντρα και την Αθήνα. Χωρίς να έχεις δυναμικό, χωρίς να έχεις ανθρώπους, η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορείς να κάνεις θαύματα. Άρα πρώτον πρέπει να σταματήσει η αποδυνάμωση της Τροχαίας, είναι προτεραιότητα μας, είναι στο σχεδιασμό μας, σας είπα ότι μόνο το 2023 250 άνθρωποι αποσπάστηκαν από την τροχαία.

Για την τεχνολογία στην ΕΛΑΣ

Χρειάζεται και η τεχνολογία. Αυτόν τον ένα περίπου μήνα που είμαι στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, είχα την δυνατότητα να δω πώς διαχειρίζονται κρίσιμες για την προστασία και την ασφάλεια του πολίτη υπηρεσίες, άλλα κράτη του κόσμου. Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, υπάρχουν κάμερες οι οποίες δίνουν την δυνατότητα στην Αστυνομία να κάνει τα πάντα: όχι μόνο να δει και να εντοπίσει την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη ή το όριο της ταχύτητος αλλά και να καταγράψει τα ντεσιμπέλ για την ηχορύπανση.

Ο ρόλος της ομάδας ΔΙΑΣ στις τροχονομικές παραβάσεις

Να πούμε καταρχήν, μου δίνετε την ευκαιρία, ότι οι ομάδες ΔΙ.ΑΣ. πλέον έχουν εντολή, έχει βγει διαταγή να καταγράφουν και να αποδίδουν και τις ανάλογες ποινές και σε τροχαίες παραβάσεις. Είναι κάτι το οποίο ήταν μια γκρίζα ζώνη το προηγούμενο διάστημα. Οι ομάδες ΔΙ.ΑΣ εκτελούν ένα πολύ σπουδαίο έργο για την ασφάλεια. Θα δούμε και εκεί πράγματα που θα αναδιαμορφώσουμε λίγο το πλαίσιο για να είναι πιο αποτελεσματική, πάντως και η καταγραφή τροχαίων παραβάσεων κυρίως μέχρι να φτάσουμε σε ένα σημείο ενίσχυσης της Τροχαίας και αξιοποίησης της τεχνολογίας θα είναι και μέσα στο πεδίο δράσης τους.

Δεν υπάρχει περίπτωση να έχουμε ποιοτικότερη και καλύτερη αστυνόμευση και στα τροχαία και σε άλλα, εάν δεν συντονιστούμε με τις δυνατότητες που δίνει η τεχνολογία.

Είπαμε ότι θα προσθέσουμε δυνάμεις στην Τροχαία, άμεσα αποσπασμένοι θα γυρίσουν και μάλιστα το ταχύτερο δυνατόν.

Για την πρακτική του «σβήνω μία κλήση»

Εάν θέλουμε να έχουμε αποτελέσματα, οι ποινές που επιβάλλονται πρέπει να επιβάλλονται. Να ξαναδούμε, ας πούμε, ποιες μπορεί να είναι υπερβολικές ή ποιες δεν ανταποκρίνονται στις εξελίξεις που έχει και η οδική ασφάλεια, για παράδειγμα, στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους και στις δυνατότητες των οχημάτων που οδηγούμε. Θα ξαναδούμε τα πράγματα εκεί, αλλά θα συμφωνήσουμε ότι είναι έτσι και σε κάθε περίπτωση αυτά που εγκυμονούν φοβερό και σοβαρό κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή, δεν νοείται να καταγράφεται μια παράβαση και μετά με τον α’ ή β’ τρόπο να σβήνει.

Εάν δεν συντονιστούμε σε αυτό το πλαίσιο και αυτή τη φιλοσοφία, θα κάνουμε μια τρύπα στο νερό. Πολύ απλά. Πρέπει να το εμπεδώσουμε όλοι. Να είμαστε ειλικρινείς. Νερό στο μύλο αυτού του πλαισίου, ότι “έλα μωρέ θα με γράψουνε και με κάποιο τρόπο θα βρω να το σβήσω, να το κάνω, να το φτιάξω, να το κάνω λιγότερο”… οι περισσότεροι, να μην λέω όλοι στο πολιτικό σύστημα. Ναι, αλλά εδώ η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο. Σκοτώνεται κάθε τρεις και λίγο κόσμος.

Για τις παραβάσεις στην στάθμευση των οχημάτων

Εκείνο που μπορεί να χρειαζόμαστε είναι μία επαναδιάταξη του δυναμικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε υπηρεσίες που είναι κρίσιμες για την ασφάλεια και την εμπέδωση του αισθήματος της ασφάλειας του πολίτη. Να βλέπει ο κόσμος στο δρόμο περισσότερη Αστυνομία, όχι να την βλέπουν να κάνει βόλτες, να τη βλέπει να κάνει ελέγχους, να ασκεί τον αποτρεπτικό της έλεγχο σε αυτόν που διπλοπαρκάρει. Υπάρχουν δρόμοι, γιατί πολλές φορές έχω ακούσει και εγώ, ξέρουν ότι υπάρχουν και δρόμοι κεντρικοί στην Αθήνα, 3ης Σεπτεμβρίου, η Αχαρνών, η Αριστοτέλους, (…) ο άλλος ανάβει τα alarm για να πάρει τον καφέ του, να πληρώσει το παράβολο να κάνει τη δουλειά του και αυτό τι έχει ως αποτέλεσμα; Nα συσσωρεύονται αυτοκίνητα, έχουν και φανάρια, ο δρόμος γίνεται μισή λωρίδα. Λοιπόν, το διπλοπαρκάρισμα είναι ένα, θα πει κανείς ότι είναι το πιο σημαντικό, είναι να τα πιο σημαντικά, διότι η ποιότητα ζωής και η ταλαιπωρία είναι ένα θέμα που πρέπει να το βάλουμε ως προτεραιότητα.

Ήδη αύριο έχουμε μία πολύ μεγάλη σύσκεψη στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας για θέματα οδικής ασφάλειας και τροχαίας, η αντιμετώπιση του διπλοπαρκαρίσματος θα είναι ένα από τα πρώτα. Θα είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε συνθήκες για όσο το δυνατόν λιγότερη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Οτιδήποτε έχει να κάνει με παράνομη στάθμευση αλλά και το διπλοπαρκάρισμα θα είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που θα δοθούν σαφείς οδηγίες από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας στους ανθρώπους, στους άνδρες και στις γυναίκες της ΕΛΑΣ και στην Τροχαία, να το αντιμετωπίσουν με τρόπο ώστε να το περιορίσουμε και να το ελαχιστοποιήσουμε.

Οι κλήσεις θα πηγαίνουν με τον τρόπο πού πηγαίνουν και βεβαιώνονται (…) και δεν θα είναι μόνο το διοικητικό πρόστιμο θα είναι και τα υπόλοιπα που προβλέπονται, αφαίρεση πινακίδων και άδεια κυκλοφορίας.

Για την χρήση της τεχνολογίας στις τροχονομικές παραβάσεις

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει τεράστια ευαισθησία στα θέματα προσωπικών δεδομένων και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τις τεχνολογίες αυτές, έτσι ώστε να έχουμε καλύτερη εποπτεία κρίσιμων χώρων. Ξέρουμε από τα στατιστικά πού αναπτύσσεται η εγκληματικότητα, πού ανθεί, είτε στο κέντρο της Αθήνας είτε σε διάφορες άλλες περιοχές.

Οι κάμερες δεν βοηθούν μόνο στην τροχαία, βοηθούν στην εξιχνίαση εγκληματικών πράξεων.

 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας