Δριμεία κριτική στην κυβέρνηση για τους χειρισμούς της στην αντιμετώπιση των μεγάλων καταστροφών, αλλά και την οικονομική πολιτική και την προσέγγισή της στα ελληνοτουρκικά, άσκησε ο Νίκος Ανδρουλάκης, ο οποίος παραχώρησε Συνέντευξη Τύπου στο Ζάππειο Μέγαρο, σε συνέχεια της ομιλίας του στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της 87ης ΔΕΘ
Ο κ. Ανδρουλάκης σχολίασε πως «η χώρα έχει ανάγκη μία κυβέρνηση να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, χωρίς να ζυγίζει το πολιτικό κόστος και τα “θέλω” των ισχυρών». «Η σημερινή κυβέρνηση έχει προτεραιότητα τα “θέλω” των ισχυρών» υπογράμμισε.
Το «φαραωνικό Αιγίς» και η… «Ιφιγένεια»
Αναφερόμενος στις πυρκαγιές και τις πλημμύρες, τόνισε πως επενδύουμε πολλά στην αποκατάσταση, στην πυρόσβεση, αλλά ελάχιστα στην πρόληψη. «Έχουμε ένα φαραωνικό πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ το Αιγίς. Και υπό τον φόβο να γίνει “Ιφιγένεια” ο σημερινός υπουργός, αποκαλύπτει ότι από τα 2 δισ. ευρώ έχουν αξιοποιήσει μόλις το 1%» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Καταλαβαίνω την ακρότητα του φαινομένου. Καταλαβαίνω ότι πρέπει να έρθουν πολλά χρήματα. Ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε ότι 2,2 δισ. σε κοινοτικούς πόρους, τα περισσότερα από τα οποία είναι παλιό και όχι φρέσκο χρήμα. Και ποιος θα το διαχειριστεί; Ο Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας. Πρέπει να υπάρχει ενιαία αρχή διαχείρισης υδάτων. Αλλά δεν μπορεί την τεράστια παραγωγική ανασύνταξη της Θεσσαλίας να τη διαχειριστεί ένας τέτοιος οργανισμός» συνέχισε και υπογράμμισε ότι χρειάζονται ειδικές task force, που θα λειτουργούν με διαφάνεια, ταχύτητα, αποτελεσματικότητα.
Ανάγκη νέου «Ελσίνσκι» για Κυπριακό
Σχολιάζοντας τις εξελίξεις στα ελληνοτουρκικά ενόψει και της συνάντησης του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Τούρκο πρόεδρο σήμερα στη Νέα Υόρκη, σημείωσε πως «ήρεμη συζήτηση με έναν Ερντογάν που μιλάει για διχοτόμηση της Κύπρου και αναγνώριση της ψευδοκράτους δεν νοείται. Δεν θα δεχθούμε κανένα σενάριο διχοτόμησης, θέλουμε απόλυτο σεβασμό στα ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών».
Θύμισε ότι πρόσφατα το ψευδοκράτος επιτέθηκε στους υπαλλήλους του ΟΗΕ, ενώ τόνισε πως η διαφορά που συζητάμε με την Τουρκία είναι μόνο μία: η οριοθέτηση των θαλλασίων ζωνών με βάση το διεθνές Δίκαιο. Επεσήμανε δε την ανάγκη για μία νέα αρχιτεκτονική των ευρω-τουρκικών σχέσεων, αφού όπως σχολίασε «όποιος πιστεύει σήμερα ότι υπάρχει προοπτική ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ είναι εκτός πραγματικότητας».
«Από τη στιγμή που η Τουρκία δεν μπορεί να γίνει μέλος της Ε.Ε. χρειαζόμαστε ένα σύγχρονο Ελσκίνσι» τόνισε.
Μισή η συμμετοχή στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ από αυτή του ΠΑΣΟΚ
«Δεν περιφρονώ τίποτα. Τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου πρέπει να βρουν όλα τον δρόμο τους» ανέφερε ο κ. Ανδρουλάκης ερωτηθείς για την εσωκομματική μάχη στον ΣΥΡΙΖΑ. Πρόσθεσε δε πως η συμμετοχή στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ ήταν περίπου η μισή από αυτή στις εκλογές του ΠΑΣΟΚ.
«Φως» στους υπεύθυνους της Θεσσαλίας
Όπως έπεσε φως στην ιστορία της τηλεδιοίκησης στα Τέμπη, πρέπει να πέσει φως και στην καταστροφή της Θεσσαλίας, σημείωσε ο κ. Ανδρουλάκης. Όπως είπε αυτό είναι αναγκαίο «για να μάθουμε από τα λάθη, αλλά και να πληρώσουν αυτοί που ευθύνονται».
Ενημέρωση ΓΕΕΘΑ για δυστύχημα στη Λιβύη
«Θέλουμε ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ και ο αρχηγός της αποστολής να έρθουν στη Βουλή και να μας πουν κατά πόσο τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες ασφαλείας για να μην φτάσουμε σε αυτή την τραγωδία» είπε ο Νίκος Ανδρουλάκης. «Δεν ξέρουμε κάτι παραπάνω, για αυτό τους καλούμε» πρόσθεσε, ενώ εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των 5 θυμάτων.
