Σήμερα, το βράδυ αναμένεται να πραγματοποιηθεί η συνάντηση μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στην Ουάσιγκτον. Η συνάντηση αυτή θα είναι ανασκόπηση των σχέσεων και της διαδικασίας προσέγγισης, με στόχο τη συνέχιση της διαβούλευσης μέχρι την επόμενη κανονική συνάντησή τους τον Σεπτέμβριο στη Νέα Υόρκη.
Ο Ερντογάν έχει εκφράσει την πρόθεσή του να θέσει τρία κύρια θέματα: την καταπολέμηση της τρομοκρατίας, τους περιορισμούς στην πώληση αμυντικού υλικού μεταξύ συμμάχων και την καταδίκη του Ισραήλ για τα γεγονότα στη Γάζα. Η επίσκεψή του στον Λευκό Οίκο είναι η πρώτη από το 2019, και η προσωπική του σχέση με τον Μπάιντεν παραμένει ψυχρή.
Από την ελληνική πλευρά αναμένεται να συμμετέχουν μόνο η διπλωματική σύμβουλος του πρωθυπουργού, Άννα Μαρία Μπούρα και ο Υπ. Εξωτερικών Γ. Γεραπετρίτης.
Αμέσως μετά οι δύο άνδρες θα κατευθυνθούν στον Λευκό Οίκο για το δείπνο που παραθέτει ο πρόεδρος Μπάιντεν και η Πρώτη Κυρία στους ηγέτες της Συμμαχίας.
Συνάντηση αναμένεται να έχει και ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης με τον ομόλογό του Χακάν Φιντάν.
Η Αθήνα διαμηνύει πως «είναι πάντα καλοδεχούμενες αυτές οι συναντήσεις», με κυβερνητικά στελέχη να θυμίζουν ότι ο πρωθυπουργός από την Άγκυρα είχε δηλώσει πως η κοινή παρουσία τους στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ θα είναι μια καλή ευκαιρία για μια σύντομη ανασκόπηση της πορείας των ελληνοτουρκικών σχέσεων.
Στο αποψινό τετ α τετ οι δύο ηγέτες αναμένεται να επιβεβαιώσουν το καλό κλίμα στα ελληνοτουρκικά με στόχο την διατήρηση των ήρεμων νερών στο Αιγαίο.
Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός αργά χθες το βράδυ σε συζήτηση με τον σε συζήτηση με τον πρώην πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα Ντάνιελ Σπέκχαρτ, Ελλάδα και Τουρκία πέρασαν τρία χρόνια με πολλές δύσκολες στιγμές αλλά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί σημαντικά και αυτό πρέπει όλοι να το αναγνωρίσουν.
