Η Τοπική Αυτοδιοίκηση αποτελεί «τον πιο άμεσο δίαυλο επικοινωνίας με τις ευρωπαϊκές κοινωνίες», όπως τόνισε ο ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ, Φρέντης Μπελέρης, κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Η συζήτηση αφορούσε «τον σημαντικό ρόλο των πόλεων και των περιφερειών στην ΕΕ για μια πράσινη, κοινωνική και ευημερούσα τοπική ανάπτυξη».
Ο κ. Μπελέρης επισήμανε ότι οι δήμοι και οι περιφέρειες είναι αυτοί που καλούνται να προσαρμοστούν στις πολιτικές που διαμορφώνονται σε επίπεδο ΕΕ και να τις εφαρμόσουν. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της πράσινης μετάβασης, με στόχο την επίτευξη μηδενικών ρύπων μέχρι το 2050. «Αυτή η μετάβαση πρέπει να είναι δίκαιη, βιώσιμη και ορατή στην καθημερινότητα των πολιτών, γι’ αυτό πρέπει να τη στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις και πόρους » συμπλήρωσε.
Ο ευρωβουλευτής τόνισε επίσης ότι η ΕΕ έχει θέσει υψηλούς στόχους για το κλίμα και πρέπει να τους περάσουμε χωρίς να πλήξουμε τον παραγωγικό ιστό των χωρών μας. Παράλληλα, η Ευρώπη θα πρέπει να επενδύσει για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Τέλος, υπογράμμισε τη σημασία της ενεργειακής αυτονομίας των κοινοτήτων, ιδίως στις νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές, καθώς και του πλήρους ψηφιακού τους μετασχηματισμού. «Το χρέος μας είναι απέναντι στους Ευρωπαίους πολίτες», κατέληξε, «οι οποίοι πρέπει να είναι οι τελικοί αποδέκτες των πολιτικών μας. Ας σχεδιάσουμε λοιπόν με γνώμονα αυτούς».
