@voria.gr 📌 Θεσσαλονίκη: Τον Κυριάκο Μητσοτάκη υποδέχθηκε στο ΙΜΕΤ το σκυλί – ρομπότ, ο… Κύων, το οποίο βοηθά στον απεγκλωβισμό ανθρώπων σε περιστατικά φυσικών καταστροφών ✍️ Ρεπορτάζ: Φωτεινή Στεφανοπούλου #Μητσοτάκης #μητσοτακης #Θεσσαλονίκη #thessaloniki
Μια υποδοχή που δεν θύμιζε σε τίποτα την τυπική κρατική εθιμοτυπία επιφύλαξε το Ινστιτούτο Μεταφορών στον Πρωθυπουργό κατά την πρόσφατη περιοδεία του στη Θεσσαλονίκη. Πρωταγωνιστής της ημέρας ήταν ο «Κύων», ένα εξελισσμένο σκυλί-ρομπότ, το οποίο περίμενε υπομονετικά την άφιξη του Κυριάκου Μητσοτάκη για να του επιδείξει τις εντυπωσιακές κοινωνικές του δεξιότητες. Μόλις ο Πρωθυπουργός πλησίασε, ο Κύων αντέδρασε ακριβώς όπως ένα αληθινό κατοικίδιο, καθώς ξάπλωσε στο έδαφος σε ένδειξη φιλίας, ενώ την ίδια στιγμή ακούστηκε και ένα τεχνητό γάβγισμα που ξάφνιασε ευχάριστα τους παρευρισκόμενους.
Εντυπωσιασμένος από την αντίδραση του ρομπότ, ο Πρωθυπουργός σχολίασε χαριτολογώντας πως θα ήθελε να τον φέρει στο Μέγαρο Μαξίμου. Μάλιστα, όταν κάποιος από το πλήθος παρατήρησε ότι ο Κύων ίσως είναι καλύτερος από τον Πίνατ, τον διάσημο ημίαιμο σκύλο του Πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης απάντησε με χιούμορ ότι δεν είναι σίγουρος για τη σύγκριση, αλλά παραδέχθηκε ότι το ρομπότ «το παλεύει» αρκετά καλά.
Πέρα από τις στιγμές χιούμορ, ο Κύων αποτελεί ένα σοβαρό εργαλείο της ερευνητικής δραστηριότητας του Ινστιτούτου Μεταφορών (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ). Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε διεξοδικά για τις δυνατότητες του ρομπότ, το οποίο χρησιμοποιείται για την παρατήρηση της κυκλοφορίας στους δρόμους της Θεσσαλονίκης και τη συλλογή κρίσιμων δεδομένων. Αυτές οι πληροφορίες αξιοποιούνται στη συνέχεια για τη βελτίωση της μετακίνησης των πολιτών και την υποστήριξη έξυπνων συστημάτων κινητικότητας μέσα στον αστικό ιστό.
