Στην τελική ευθεία εισέρχονται τα έργα αισθητικής και λειτουργικής αναβάθμισης σε δύο από τα σημαντικότερα τοπόσημα της πρωτεύουσας. Η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, πραγματοποίησε αυτοψία στους αρχαιολογικούς χώρους του Κεραμεικού και της Αρχαίας Αγοράς, οι οποίοι από το καλοκαίρι του 2026 θα αποδοθούν στο κοινό πλήρως ανανεωμένοι και προσβάσιμοι.
Κεραμεικός: Νέα πύλη και υποδομές για όλους
Ο αρχαιολογικός χώρος του Κεραμεικού αναβαθμίζεται ριζικά, με στόχο να γίνει ένας ζωντανός δημόσιος χώρος. Οι κυριότερες αλλαγές περιλαμβάνουν:
-
Δεύτερη Είσοδος: Δημιουργείται νέα πύλη από την οδό Αγίων Ασωμάτων (έναντι της οδού Διπύλου), διευκολύνοντας τη ροή των επισκεπτών.
-
Πολυλειτουργικό Συγκρότημα: Περιλαμβάνει αναψυκτήριο, πωλητήριο, χώρο ανάπαυσης και ειδικό τμήμα απασχόλησης για παιδιά.
-
Καθολική Προσβασιμότητα: Για πρώτη φορά, διαμορφώνεται ειδική διαδρομή που καθιστά το μεγαλύτερο τμήμα του χώρου προσβάσιμο σε Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
Αρχαία Αγορά: Ανάδειξη της Οδού Παναθηναίων
Στην Αρχαία Αγορά, το βάρος πέφτει στην κατανόηση της πολεοδομικής οργάνωσης της αρχαίας πόλης:
-
Οδός Παναθηναίων: Οριοθετείται και αναδεικνύεται η ιστορική διαδρομή, λειτουργώντας ως ο συνδετικός κρίκος των μνημείων.
-
Σύνδεση με Ακρόπολη: Οι νέες διαδρομές συνδέουν τις τέσσερις εισόδους του χώρου με τη βόρεια κλιτύ της Ακροπόλεως, προσφέροντας μια ενιαία περιηγητική εμπειρία.
-
Εκσυγχρονισμός: Αναβαθμίζονται οι χώροι υγιεινής και τα σημεία πληροφόρησης, με πλήρη μέριμνα για την κίνηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.
Η δήλωση της Υπουργού
«Αποκαθιστούμε το αρχαίο αστικό τοπίο», τόνισε η Λίνα Μενδώνη, υπογραμμίζοντας ότι οι χώροι αυτοί μετατρέπονται σε ελεύθερους δημόσιους χώρους υψηλής αισθητικής και παιδευτικής αξίας. Τα έργα εκτελούνται από τη Διεύθυνση Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων και την ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, διασφαλίζοντας την επιστημονική αρτιότητα των επεμβάσεων.
