Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΠάνος Κοντογιάννης: Δεν τίθεται θέμα ασφάλειας στον ΗΣΑΠ, αλλά υπάρχουν πολλά προβλήματα

Πάνος Κοντογιάννης: Δεν τίθεται θέμα ασφάλειας στον ΗΣΑΠ, αλλά υπάρχουν πολλά προβλήματα

Ο Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) εξυπηρετεί καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες στην Αθήνα και θεωρείται ένα από τα ασφαλέστερα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Σε ώρες αιχμής όμως, παρουσιάζονται πολλά προβλήματα, καθώς η συχνότητα των δρομολογίων δεν επαρκεί για να καλύψει τις απαιτήσεις, με αποτέλεσμα χιλιάδες πολίτες να ταλαιπωρούνται στριμωγμένοι σε αποβάθρες και βαγόνια.

Αναφορικά με την ασφάλεια των δρομολογίων στον Ηλεκτρικό, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων είναι κατηγορηματικός: «Τα τρένα στον ΗΣΑΠ για να κινηθούν πρέπει να πληρούν όλους τους κανόνες ασφάλειας που απαιτούνται, έστω και το παραμικρό να μην λειτουργεί δεν βγάζουμε έξω τα τρένα».

Παράλληλα, ο κ. Κοντογιάννης τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού σε θέσεις αιχμής, ενώ η παλαιότητα των τρένων δημιουργεί προβλήματα στα δρομολόγια, γεγονός που ταλαιπωρεί καθημερινά, επιβάτες και εργαζόμενους.

 

 

Υπάρχει ζήτημα ασφάλειας στην Ηλεκτρικό σιδηρόδρομο της Αθήνας;

Πάνος Κοντογιάννης: Εμείς δεν υπάρχει περίπτωση να κινήσουμε τρένα, όπως κινούσαν τόσα χρόνια στον ΟΣΕ, χωρίς σηματοδότηση, χωρίς τηλεδιοίκηση και γενικά, χωρίς ασφάλεια. Τα τρένα στον ΗΣΑΠ για να κινηθούν πρέπει να πληρούν όλους τους κανόνες ασφάλειας που απαιτούνται, έστω και το παραμικρό να μην λειτουργεί, δεν βγάζουμε έξω τα τρένα. Οπότε στον ΗΣΑΠ υπάρχει απόλυτη ασφάλεια. Μπορεί τα τρένα να είναι παλιά, μπορεί να μένουν στη μέση της διαδρομής, αλλά όσον αφορά στην ασφάλεια δεν κάνουμε εκπτώσεις. Προέχει η ζωή των χιλιάδων πολιτών που μετακινούνται καθημερινά με τον Ηλεκτρικό και η ζωή των εργαζομένων και μετά όλα τ΄ άλλα.

 

 

Αναφερθήκατε στο δυστύχημα που έχει συγκλονίσει ολόκληρη την Ελλάδα. Εργάζεστε δεκαετίες στον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο και είστε πολλά χρόνια πρόεδρος των εργαζομένων. Ποιο είναι το σχόλιό σας για το τραγικό συμβάν στα Τέμπη;

Πάνος Κοντογιάννης: Είναι τραγικό αυτό που συνέβη, δεν το χωράει ανθρώπινος νους. Στηρίζονταν τόσα χρόνια σ΄ ένα πρωτόκολλο και στο χειρισμό που έκανε ένας σταθμάρχης. Αυτό είναι εξοργιστικό, όταν το μάθαμε δεν μπορούσαμε να το πιστέψουμε. Είναι δυνατόν ολόκληρος ΟΣΕ να μην έχει ένα σύστημα ασφαλείας και να σκοτωθούν άδικα τόσοι άνθρωποι και πολλά νέα παιδιά; Ξεπερνά κάθε φαντασία αυτό που έγινε. Δεν έπρεπε να κινούνται τα τρένα χωρίς σύστημα ασφαλείας. Μπορεί ο σταθμάρχης βάρδιας να είχε προσωπικά και ψυχολογικά προβλήματα και να αποφάσιζε να προκαλέσει ένα μεγάλο δυστύχημα, είναι δυνατόν να μην υπάρχει ένα σύστημα για να τον σταματήσει; Δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μονάχα στη σωματική και ψυχική υγεία ενός ανθρώπου.

 

 

Εσείς γνωρίζατε τι συνέβαινε, αναφορικά με την ασφάλεια, στον ΟΣΕ;

Πάνος Κοντογιάννης: Όχι, δεν γνωρίζαμε τίποτα. Μάλιστα, όταν έγινε γνωστό τι συνέβη, τρελάθηκα, είπα δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο. Να κινούν τα τρένα χωρίς σήμα και να παραβιάζουν κόκκινο φανάρι, αυτά είναι αδιανόητα. Και η ευθύνη είναι συλλογική και όχι ατομική. Ο σταθμάρχης έχει την ευθύνη που του αναλογεί, αλλά φταίει όλο το σύστημα για την αμέλεια τόσων ετών.

 

 

Μας είπατε ότι σε θέματα ασφάλειας δεν κάνετε «εκπτώσεις», ποια είναι τα προβλήματα που υφίστανται στον ΗΣΑΠ;

Πάνος Κοντογιάννης: Τα τρένα μας είναι παλιά και αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές δεν υπάρχει επάρκεια, λόγω μηχανικών και άλλων προβλημάτων, για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο. Δηλαδή, έχουμε πιο αραιά δρομολόγια και ο κόσμος συνωστίζεται στις αποβάθρες και μέσα στα βαγόνια. Επίσης, κάνουμε εκπτώσεις στην καθαριότητα, είναι πολύ βρώμικα τα τρένα μας. Και έχουμε σοβαρή έλλειψη προσωπικού. Έχουμε περίπου 800 οργανικές θέσεις κενές και όλες είναι θέσεις «αιχμής». Έχουμε ελλείψεις σε σταθμάρχες, τεχνίτες, οδηγούς, ελεγκτές κτλ. Θα έπρεπε στην ΣΤΑΣΥ να εργάζονται περίπου 3.190 άτομα και εργάζονται μόλις 2.300 περίπου.

 

 

Η μεγάλη έλλειψη σε θέσεις «αιχμής» εγκυμονεί κινδύνους και αναφορικά με την ασφάλεια των εργαζομένων και των επιβατών; 

Πάνος Κοντογιάννης: Όχι, εκπτώσεις στην ασφάλεια δεν κάνουμε, δεν παίζουμε με τις ανθρώπινες ζωές. Έχει να κάνει με την ποιότητα της υπηρεσίας που παρέχουμε και μην ξεχνάμε ότι κάθε καλοκαίρι επισκέπτονται εκατομμύρια τουρίστες την Αθήνα, η πλειονότητα των οποίων μετακινείται με Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ. Το καλοκαίρι πολλά τρένα δεν έχουν κλιματισμό, την ώρα που η ζέστη «χτυπά» κόκκινο, με πάνω από 40 βαθμούς Kελσίου.

 

 

Τα προβλήματα που υφίστανται, τα έχετε επισημάνει στους αρμοδίους του υπουργείου Μεταφορών και αν ναι, τι σας έχουν απαντήσει;

Πάνος Κοντογιάννης: Φυσικά και τα έχουμε πει, πολλές φορές. Έγιναν κάποιες προσλήψεις το 2020, αλλά μόλις που κάλυψαν τις αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Δεν καλύπτονται τα κενά που υπάρχουν. Πρέπει να υπάρχει μια συνεχή ροή ανθρώπων, διότι στον ΗΣΑΠ το προσωπικό είναι γερασμένο. Και μιλάμε για πολύ έμπειρο προσωπικό σε νευραλγικές θέσεις. Ανοίξανε τρεις νέους σταθμούς του Μετρό στον Πειραιά, χωρίς να υπάρχει το απαιτούμενο προσωπικό. Βάζουν τους εργαζόμενους να δουλεύουν 12ωρες βάρδιες. Δεν υπάρχουν ρεπό και άδειες, δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση.

 

 

Τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει η κατάσταση προς το καλύτερο;

Πάνος Κοντογιάννης: Το βασικό είναι η πολιτική βούληση. Επιβάλλεται οι αρμόδιοι της εκάστοτε κυβέρνησης να ασχοληθούν περισσότερο και ουσιαστικά με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Δεν πρέπει στον σιδηρόδρομο να μπουν ιδιώτες. Είναι πολύ μεγάλο το κόστος και θα υπολειτουργούν τα πάντα. Οι συγκοινωνίες πρέπει να είναι δημόσιες.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας

Σωτήρης Μπότσαρης
Σωτήρης Μπότσαρης
Ο Σωτήρης Μπότσαρης είναι πολιτικός συντάκτης, επί σειρά ετών αρχισυντάκτης σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Κεντρικός παρουσιαστής σε ενημερωτικές τηλεοπτικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων.