Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΗλίας Μανιατάκης: «Στο Τραμ δεν μεταφέρουμε πατάτες, μεταφέρουμε ανθρώπινες ψυχές»

Ηλίας Μανιατάκης: «Στο Τραμ δεν μεταφέρουμε πατάτες, μεταφέρουμε ανθρώπινες ψυχές»

Είναι γνωστός συνδικαλιστής, που εκλέγεται με ψήφους από όλες τις παρατάξεις, καθώς αγωνίζεται χωρίς κομματικές «παρωπίδες» για την εύρυθμη λειτουργία του Τραμ.

Στην συνέντευξη που παραχώρησε στο GOVNEWS,  ο Ηλίας Μανιατάκης τονίζει με έμφαση πως «δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα» τα όσα ακούγονται για «τυφλά» Τραμ, επισημαίνοντας ότι υπάρχει κεντρικός έλεγχος και τηρούνται κατά γράμμα όλα τα μέτρα που απαιτούνται για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζομένων.

«Όποιος λέει ότι υπάρχουν “τυφλά” Τραμ στην Αθήνα δεν ξέρει πως δουλεύουμε και πως λειτουργούμε τους συρμούς. Για όλους μας, πρώτα απ’ όλα είναι η ασφάλεια των πολιτών και των εργαζόμενων», τόνισε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, επισήμανε ότι το σημαντικότερο πρόβλημα στα Τραμ είναι η μεγάλη έλλειψη προσωπικού, γεγονός που προκαλεί δυσλειτουργία και μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια.

Επίσης, υπογράμμισε ότι οι αρμόδιοι και τα Μέσα Ενημέρωσης καλό θα ήταν να ασχολούνται με τα προβλήματα στα Μέσα Σταθερής τροχιάς 12 μήνες τον χρόνο και όχι μόνο όταν υπάρχει κάποιο τραγικό γεγονός.

 

 

 

Τις τελευταίες ημέρες ακούμε ότι οι συρμοί του Τραμ κινούνται «τυφλά», χωρίς σύστημα τηλεδιοίκησης. Ποια είναι η πραγματικότητα;

Ηλίας Μανιατάκης:Τα όσα λέγονται δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Εμείς δεν κουβαλάμε κάθε μέρα σακιά με πατάτες, αλλά ανθρώπινες ψυχές και δεν κάνουμε εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας. Υπάρχει κεντρικός έλεγχος στο Τραμ. Η προετοιμασία για να βγει ένας συρμός για δρομολόγιο είναι ενδελεχής, συγκεκριμένος και επιβάλλεται να λειτουργήσουν οι λεγόμενες “καρδιές”. Ο λόγος για την οργανωτική μονάδα του κέντρου ελέγχου του Τραμ, την οργανωτική μονάδα του τροχαίου υλικού του Τραμ, την οργανωτική μονάδα της γραμμής του Τραμ, την οργανωτική μονάδα της ηλεκτροδότησης (οι εναερίτες), και την οργανωτική μονάδα του τμήματος σηματοδότησης του Τραμ. Παράλληλα, επικουρικά ελέγχουν τα πάντα και όλες οι άλλες ειδικότητες του Τραμ. Επίσης, καθημερινά είναι σε εγρήγορση το εμπορικό τμήμα και το τμήμα διοικητικών υπηρεσιών. Εμείς παρέχουμε με αξιοπιστία και ασφάλεια μετακίνηση σε όλους τους πολίτες.

 

 

Υπήρξε κάποια στιγμή πρόβλημα με το κέντρο ελέγχου;

Ηλίας Μανιατάκης: Το 2018 άλλαξαν οι αρμόδιοι της τότε κυβέρνησης την εταιρεία που υποστήριζε την τηλεματική, δηλαδή που υποστήριζε το κέντρο ελέγχου του Τραμ. Ξαφνικά μπήκαν τρεις νέες εταιρείες μέσα, υπογράφηκε μια νέα σύμβαση και έγινε ένα μπέρδεμα. Μέχρι να υπάρξει σύνδεση της νέας τηλεματικής με τις νέες εταιρείες και τους συρμούς, υπήρξαν κάποια θέματα δυσλειτουργίας. Δηλαδή, το κέντρο ελέγχου κάποιες φορές δεν μπορούσε να «δει» που βρισκόταν ακριβώς ο συρμός. Σιγά – σιγά όμως μπορέσαμε και αντιμετωπίσαμε αυτά τα προβλήματα. Και φτάσαμε σε ένα σημείο που τα πράγματα βελτιώθηκαν πάρα πολύ και το μοναδικό πρόβλημα που υπάρχει πλέον είναι ένα: Όταν οι συρμοί φτάνουν στα φανάρια δεν υπάρχει προτεραιότητα στο Τραμ και υπάρχει ζήτημα.

 

 

Τι ακριβώς ζητάτε από τους αρμόδιους;

Εμείς έχουμε ζητήσει όλοι οι συρμοί του Τραμ να έχουν προτεραιότητα έναντι των οχημάτων, το λεγόμενο «πράσινο κύμα». Επειδή λοιπόν δεν έχουμε προτεραιότητα έναντι των οχημάτων, όταν φτάνουμε σε φανάρια, σε κάποιες περιπτώσεις,αναγκάζεται ο οδηγός με ένα ειδικό κλειδί να ανοίξει το φανάρι για να περάσει ο συρμός, ώστε να μην υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις και να ταλαιπωρείται ο κόσμος που θέλει να πάει στις δουλειές του. Αυτό είναι το μοναδικό πρόβλημα που έχουμε και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ασφάλειας του επιβατικού κοινού, υπάρχει κεντρικός έλεγχος.

 

 

Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε;

Ηλίας Μανιατάκης: Εμείς δεν έχουμε καμία σχέση με τον ΟΣΕ, τα Τραμ είναι αστική συγκοινωνία, έχουν χαμηλές ταχύτητες και το βασικότερο έχουμε τεχνογνωσία. Το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι η έλλειψη προσωπικού. Ζητάμε να ενισχυθούμε με τεχνίτες, ηλεκτροδηγούς, προσωπικό ασφαλείας μέσα στους συρμούς, οδηγούς κτλ. Θα πρέπει να μας φέρουν περισσότερο προσωπικό για να υπάρχουν πιο συχνά δρομολόγια και να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. Επίσης, όσο περισσότερο προσωπικό υπάρχει, ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος ατυχήματος. Ακόμη, το ότι ο οδηγός κατεβαίνει κάτω από το Τραμ με ένα κλειδί για να ξεμπλοκάρει το φανάρι, για να συνεχίσει χωρίς καθυστέρηση το δρομολόγιο, είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, το οποίο όμως προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε. Επιβάλλεται το Τραμ να έχει προτεραιότητα έναντι των οχημάτων.

 

 

Υπήρξε κάποιο πρόβλημα με τους νέους συρμούς που τέθηκαν πρόσφατα σε κυκλοφορία;

Ηλίας Μανιατάκης: Αντίθετα δημιούργησαν πολύ καλύτερες συνθήκες για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους. Οι 25 νέοι συρμοί που ήρθαν πληρούν όλες τις απαιτούμενες προϋποθέσεις ασφάλειας. Το κέντρο ελέγχου «βλέπει» ανά πάσα στιγμή που βρίσκονται. Οι συρμοί της πρώτης γενιάς, το 2004 δεν ήταν τόσο εξελιγμένοι, αλλά και πάλι ο οδηγός μπορούσε να τσεκάρει τι γινόταν στις γραμμές. Σήμερα δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα. Στο παραμικρό πρόβλημα, ο συρμός αποσύρεται.Υπάρχει 24 ώρες το 24ωρο και 12 μήνες τον χρόνο συντήρηση των συρμών.

 

 

Στις προθέσεις των αρμοδίων είναι το Τραμ να επεκταθεί άμεσα και σε άλλες περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά. Υπάρχει το ανάλογο προσωπικό για να κινηθούν οι συρμοί χωρίς προβλήματα;

 Ηλίας Μανιατάκης: Δεν επαρκεί το προσωπικό για τις επεκτάσεις και πρέπει να έρθει περισσότερος κόσμος για να λειτουργήσουν εύρυθμα οι νέες γραμμές. Το Τραμ είναι ένα δημόσιο μέσο μεταφοράς με μεγάλα στάνταρ ασφάλειας σε ολόκληρη την Ευρώπη και λειτουργεί στην Ελλάδα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας

Σωτήρης Μπότσαρης
Σωτήρης Μπότσαρης
Ο Σωτήρης Μπότσαρης είναι πολιτικός συντάκτης, επί σειρά ετών αρχισυντάκτης σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Κεντρικός παρουσιαστής σε ενημερωτικές τηλεοπτικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων.