Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΣυνεντεύξειςΣπύρος Ρεβύθης: «Από το 2014, όλοι οι αρμόδιοι, γνώριζαν τα προβλήματα ασφαλείας...

Σπύρος Ρεβύθης: «Από το 2014, όλοι οι αρμόδιοι, γνώριζαν τα προβλήματα ασφαλείας στον ΟΣΕ»

Τον πρόεδρο των εργαζομένων στο Μετρό και εκπρόσωπο των εργαζομένων στις Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑ.ΣΥ), δεν θα τον δεις να κάθεται σε ένα γραφείο, όπως πολλοί άλλοι συνδικαλιστές, ειδικά τα παλαιότερα χρόνια.

Την μισή του ζωή την έχει περάσει μέσα στις σήραγγες του Μετρό, καθώς παραμένει επί 25 ολόκληρα χρόνια «μάχιμος» τεχνίτης στη σηματοδότηση. Δηλαδή, είναι επιφορτισμένος με την ασφάλεια της κίνησης των συρμών. Επομένως, γνωρίζει από πρώτο χέρι τι οδήγησε στη μετωπική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.

Ο κ. Ρεβύθης, τόνισε με έμφαση ότι οι εργαζόμενοι στο Μετρό συνεργάζονται άμεσα με τους συναδέλφους τους στον ΟΣΕ και την  ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επισημαίνοντας ότι είχαν επανειλημμένα ενημερώσει τους αρμόδιους στο υπουργείο Μεταφορών από το 2014 για τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι στο Μετρό δεν υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος δυστυχήματος, καθώς λειτουργούν όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας.

Σημείωσε όμως, με έμφαση, ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους.

Ακόμη, πρόσθεσε ότι, η έλλειψη προσωπικού, η παλαιότητα των τρένων και η έλλειψη ανταλλακτικών, δεν επιτρέπουν συχνά δρομολόγια, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες πολίτες να «στοιβάζονται» καθημερινά μέσα στα βαγόνια σαν «σαρδέλες».

 

 

Γνωρίζατε οι εργαζόμενοι στο Μετρό, για τα σοβαρά προβλήματα ασφάλειας που υπήρχαν στον ΟΣΕ;

 Σπύρος Ρεβύθης: Θρηνούμε τον χαμό 57 συνανθρώπων μας, το σύνθημα το δικό μας είναι, ποτέ ξανά δυστύχημα στις μεταφορές της χώρας μας. Επανακρατικοποίηση του ελληνικού σιδηρόδρομου και γενικά τα δημόσια αγαθά θα πρέπει να παραμείνουν στον έλεγχο του κράτους. Εμείς, είχαμε βγάλει ανακοινώσεις πολλές φορές στο παρελθόν, επισημαίνοντας ότι από την στιγμή που ο σιδηρόδρομος πέρασε σε ιδιώτες άρχισε η απαξίωση και η υπολειτουργία, γεγονός που αναμενόταν να προκαλέσει επικίνδυνες καταστάσεις. Οι υπεύθυνοι στους σιδηροδρόμους έδωσαν στους εργαζόμενους να χειριστούν ένα σύστημα χωρίς δικλείδες ασφαλείας και ουσιαστικά τους έβαλαν να στείλουν τον κόσμο ως πρόβατα σε σφαγή. Ο εργολάβος ήξερε πως το σύστημα ασφαλείας του ΟΣΕ δεν είχε δικλείδες ασφαλείας, αλλά δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει την κατάσταση.

 

 

Είχατε ενημερώσει τον αρμόδιο υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή ή τον προηγούμενο υπουργό, Χρήστο Σπίρτζη, για το μεγάλο «κενό» που υπήρχε στην ασφάλεια στον ΟΣΕ; 

Σπύρος Ρεβύθης: Εμείς στο Μετρό συνεργαζόμαστε άμεσα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Από το 2014 και μετά, που είμαι πρόεδρος εργαζομένων στο Μετρό, ήταν γνωστά τα προβλήματα στους εκάστοτε υπουργούς. Γινόταν μεγάλη συζήτηση σε τακτά χρονικά διαστήματα και γνώριζαν όλοι οι αρμόδιοι, οι υπουργοί, οι υφυπουργοί, οι γενικοί γραμματείς, οι ιδιώτες που μπήκαν στον ΟΣΕ και γενικά οι πάντες, εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια, πως υπήρχε θέμα ασφάλειας στον ΟΣΕ. Υπάρχει βίντεο με τον υφυπουργό, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, ο οποίος στις 15 Ιουλίου του 2022, από το βήμα της Βουλής, έλεγε ψεύτες τους εργαζόμενους που διαμαρτύρονταν για θέματα ασφάλειας στον ΟΣΕ. Οι εργαζόμενοι έδειχναν φωτογραφίες και στοιχεία για την δραματική κατάσταση στα τρένα και ο κ. Παπαδόπουλος τους έλεγε πως δεν έχουν νοημοσύνη.

 

 

Για να καταλάβουμε όλοι. Μας λέτε, εκτός των άλλων, ότι όλοι οι υπουργοί από το 2014 και μετά, γνώριζαν για τα σοβαρά προβλήματα ασφαλείας που υπήρχαν στη κίνηση των τρένων στον ΟΣΕ;

 Σπύρος Ρεβύθης: Ναι, όλοι γνώριζαν, σας διαβεβαιώνω. Από τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τον Χρήστο Σπίρτζη και τον Κώστα Καραμανλή. Γνώριζαν και οι πιο κάτω από τους υπουργούς. Επιτέλους, επιβάλλεται να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες που τους αναλογούν.

 

 

Θα σας ρωτήσω ευθέως, καθώς καθημερινά μετακινούνται εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στην πρωτεύουσα. Υπάρχει κίνδυνος δυστυχήματος στο Μετρό;

Σπύρος Ρεβύθης: Σε καμία περίπτωση. Το Μετρό διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα που έχουν οι σιδηρόδρομοι στα πιο προηγμένα κράτη. Στο Μετρό και να θέλαμε να στείλουμε τα τρένα για μετωπική σύγκρουση δεν μας αφήνει το σύστημα ασφαλείας που διαθέτουμε. Έχουμε συστήματα αλληλομανδάλωσης, αυτόματης προστασίας και φανάρια. Αυτά δεν υπήρχαν στον ΟΣΕ. Ενώ ήταν εγκαταστημένα μέσα στα τρένα του ΟΣΕ συστήματα αυτόματης προστασίας συρμού, δεν είχαν τεθεί ποτέ σε λειτουργία. Αυτή την δουλειά την κάνω 25 χρόνια και γνωρίζω πολύ καλά τι λέω και τι συμβαίνει. Είμαι δέκα χρόνια πρόεδρος των εργαζομένων στο Μετρό και 25 χρόνια τεχνίτης στη σηματοδότηση. Δηλαδή ασχολούμαι με τα μέτρα προστασίας, τις δικλείδες ασφαλείας, αναφορικά με την κίνηση των συρμών.

 

 

 

Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε καθημερινά, στο Μετρό της Αθήνας;

Σπύρος Ρεβύθης: Έχουμε τεράστια έλλειψη προσωπικού. Δεν έχουμε οδηγούς, τεχνίτες, σταθμάρχες και άλλες ειδικότητες με εξειδίκευση στον σιδηρόδρομο. Αναφορικά με το μισθολογικό καθεστώς, μας έχουν δηλωμένους όλους ως απλούς υπαλλήλους, ανεξάρτητα από ποια ειδικότητα έχει ο κάθε εργαζόμενος. Είμαστε μείον 847 άτομα. Θα έπρεπε σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ να εργάζονται, όπως αναφέρει το οργανόγραμμα 3.127 άτομα και σήμερα είμαστε 2.280. Δεν ξεκουραζόμαστε καθόλου, δουλεύουμε όλα τα ρεπό μας για να βγαίνουν όσο καλύτερα γίνεται τα δρομολόγια και να μην ταλαιπωρείται ο κόσμος. Κανείς δεν μπορεί να πάρει την άδεια που του αναλογεί, δεν βγαίνουν οι βάρδιες. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, μόνο από την κόπωση του προσωπικού θα έχουμε προβλήματα. Εκτός από έλλειψη προσωπικού έχουμε ελλείψεις και σε τρένα και ανταλλακτικά. Αυτό σημαίνει πολύ αραιά δρομολόγια.

 

 

Τι είδους προβλήματα μπορεί να προκύψουν, τίθεται ακόμη και θέμα ασφάλειας στο Μετρό; 

Σπύρος Ρεβύθης: Όταν έχεις οδηγούς και τεχνίτες που δεν ξεκουράζονται όπως θα έπρεπε, τα πράγματα δεν είναι ρόδινα. Όταν ο εργαζόμενος δουλεύει 26 με 27 ημέρες τον μήνα και εργάζεται σε κρίσιμες ειδικότητες, υπάρχει θέμα. Δεν μιλάω για κίνδυνο δυστυχήματος όπως στον ΟΣΕ, αλλά θα υπάρξει μεγάλη ταλαιπωρία στο επιβατικό κοινό, καθώς τα δρομολόγια θα γίνονται κάθε 4 με 5 λεπτά και οι πολίτες θα στοιβάζονται σαν τις «σαρδέλες» μέσα στα βαγόνια. Κάθε επιπλέον 30 δευτερόλεπτα στην καθυστέρηση των δρομολογίων σημαίνει επιπλέον χιλιάδες επιβάτες στις αποβάθρες. Έχουμε να παραλάβουμε καινούργια τρένα περίπου 15 χρόνια. Αυτό σημαίνει πολλά προβλήματα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, που έχουμε και εκατομμύρια τουρίστες στην Αθήνα και πολλοί από αυτούς μετακινούνται με το Μετρό.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Τελευταία Νέα

Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις μας

Σωτήρης Μπότσαρης
Σωτήρης Μπότσαρης
Ο Σωτήρης Μπότσαρης είναι πολιτικός συντάκτης, επί σειρά ετών αρχισυντάκτης σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο και τηλεόραση. Κεντρικός παρουσιαστής σε ενημερωτικές τηλεοπτικές εκπομπές και δελτία ειδήσεων.