Με μια απόφαση που αντηχεί ως ηχηρό μήνυμα προστασίας της παιδικής ηλικίας και μηδενικής ανοχής στην ειδεχθή εγκληματικότητα, το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο της Αθήνας έγραψε σήμερα, Παρασκευή 17 Απριλίου 2026, τον επίλογο στην υπόθεση που σόκαρε το πανελλήνιο: την κτηνώδη σεξουαλική κακοποίηση τεσσάρων ανηλίκων από τον ίδιο τους τον πατέρα, τον πρώην αστυνομικό της Βουλής.
Οι δικαστές και οι ένορκοι, μετά από μια ακροαματική διαδικασία που διεξήχθη κεκλεισμένων των θυρών για την προστασία των θυμάτων, επέβαλαν στον 46χρονο την εξοντωτική ποινή των 4 φορές ισόβιας κάθειρξης, στην οποία προστέθηκαν 80 έτη κάθειρξης και τρεις μήνες, καθώς και χρηματική ποινή 13.500 ευρώ.
Ομόφωνη ενοχή χωρίς ελαφρυντικά
Ο κατηγορούμενος κρίθηκε ομόφωνα ένοχος για το σύνολο των βαρύτατων κακουργημάτων που του αποδόθηκαν: βιασμό κατ’ εξακολούθηση των παιδιών του και της πρώην συζύγου του, κατάχρηση ανηλίκων, γενετήσιες πράξεις μεταξύ συγγενών και πορνογραφία ανηλίκων.
Το δικαστήριο απέρριψε μετά βδελυγμίας το αίτημα της υπεράσπισης για την αναγνώριση του ελαφρυντικού του πρότερου σύννομου βίου, κρίνοντας ότι οι πράξεις του δράστη ακυρώνουν κάθε έννοια κοινωνικής ηθικής. Αξιοσημείωτο της στάσης του 46χρονου είναι το γεγονός πως επέλεξε να αποχωρήσει από την αίθουσα πριν την ολοκλήρωση της εκφώνησης της ποινής, σε μια ύστατη ένδειξη περιφρόνησης προς τη διαδικασία.
Η δικαστική ανατροπή για τη μητέρα
Η μεγάλη είδηση της ημέρας αφορά την 35χρονη πρώην σύζυγο του δράστη. Παρά το βαρύ κατηγορητήριο που την ήθελε συμμέτοχο στη φρίκη, το δικαστήριο με πλειοψηφία 5-2 την έκρινε αθώα.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η γυναίκα βρισκόταν σε κατάσταση «αδυναμίας αντίληψης του αδίκου». Οι δικαστές δέχθηκαν ότι η 35χρονη βίωνε ένα «σημαντικό δίλημμα» και βρισκόταν υπό το καθεστώς απόλυτου τρόμου και ψυχολογικής χειραγώγησης από τον πρώην αστυνομικό, ο οποίος κακοποιούσε συστηματικά και την ίδια.
Στο άκουσμα της αθώωσης, η μητέρα ξέσπασε σε λυγμούς, δηλώνοντας: «Ευχαριστώ τη Δικαιοσύνη και ζητώ και πάλι δημόσια συγγνώμη», ενώ στο πλευρό της βρέθηκαν συγγενικά της πρόσωπα σε κλίμα έντονης συναισθηματικής φόρτισης.
Το τέλος μιας μαύρης σελίδας
Και οι δύο εμπλεκόμενοι έχουν ήδη αποταχθεί από το Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας. Η σημερινή απόφαση αποτελεί το τέλος μιας διαδρομής πόνου για τα τέσσερα παιδιά, τα οποία πλέον καλούνται να επουλώσουν τις βαθιές πληγές τους υπό την προστασία των κοινωνικών δομών.
Η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για ακόμα αυστηρότερους ελέγχους στα στελέχη των σωμάτων ασφαλείας, αλλά και την ικανότητα της Ελληνικής Δικαιοσύνης να διακρίνει, μέσα στο σκοτάδι τέτοιων υποθέσεων, τα πραγματικά θύματα από τους θύτες.
