Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε ένα σχόλιο του δημοσιογράφου, Δημήτρη Οικονόμου, σχετικά με τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), το οποίο ειπώθηκε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικής εκπομπής το πρωί της Δευτέρας (10.03.2025). Το σχόλιο, που πολλοί χρήστες στα social media χαρακτήρισαν ως προσβλητικό και στερεοτυπικό, αφορούσε τις συνέπειες των τροχαίων δυστυχημάτων.
Συγκεκριμένα, ο Δημήτρης Οικονόμου, σχολιάζοντας το πρόσφατο τροχαίο στη Βάρη, ανέφερε πως «ίσως είναι η καλύτερη περίπτωση να είσαι νεκρός, από το να είσαι σε ένα καρότσι από το πρωί μέχρι το βράδυ», προκαλώντας την έντονη αντίδραση του κοινού.
Οι δηλώσεις του δημοσιογράφου καταδικάστηκαν από πολλούς χρήστες του διαδικτύου, ενώ ορισμένοι ζήτησαν ακόμα και την παρέμβαση της ΕΣΗΕΑ. Μπροστά στον σάλο που προκλήθηκε, ο Δημήτρης Οικονόμου επιχείρησε να ανασκευάσει, ζητώντας δημόσια συγγνώμη μέσα από την εκπομπή του το πρωί της Τετάρτης (12.03.2025).
«Ειπώθηκε μία φράση που ήταν λάθος 100%. Δεν έπρεπε να ειπωθεί με αυτόν τον τρόπο, γιατί αναπαράγει στερεότυπα. Ήταν απαράδεκτη σε κάθε περίπτωση και οφείλουμε μία καθαρή και γενναία συγγνώμη στους ανθρώπους αυτούς. Δεν ήταν στις προθέσεις μας να προσβάλουμε κανέναν», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο έμπειρος δημοσιογράφος τόνισε πως η τηλεόραση είναι ένα σκληρό μέσο, όπου οι λέξεις έχουν βαρύτητα, και πως οι επαγγελματίες του χώρου πρέπει να αναγνωρίζουν τα λάθη τους.
Στο πλευρό του στάθηκε και ο Άκης Παυλόπουλος, ο οποίος σχολίασε ότι «οι φράσεις πρέπει να είναι προσεκτικές», υπογραμμίζοντας πως η τηλεόραση δεν αφήνει περιθώρια για ατυχείς εκφράσεις.
Παρά τη δημόσια συγγνώμη, το θέμα συνεχίζει να προκαλεί συζητήσεις, με πολλούς να επισημαίνουν την ανάγκη μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης των δημοσιογράφων στα ζητήματα αναπηρίας και συμπερίληψης.
